וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתכתשות על חוק ההשעיה: מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט לעבר נתניהו

16.2.2016 / 12:20

יו"ר ועדת החוקה סלומינסקי מסרב לקחת חלק בהצגה של רה"מ ולקדם את הנוסח המאפשר לח"כים להדיח איש את רעהו. אולם מאחר שיו"ר הכנסת אדלשטיין חזר בו והביע תמיכה בנוסח העדכני, המושכות שוב בידיו של סלומינסקי, שאמר במשדר וואלה! NEWS: "למה אני צריך לעשות את כל הבלגן?"

צילום:" רוני כנפו, עריכה: ניר חן

החלטתו של יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ניסן סלומינסקי, לבטל את הדיון שהיה אמור להתקיים הבוקר (שלישי) בנוסח "חוק ההשעיה" היא מכשול נוסף בדרך לאישורו. נראה כי ככל שהזמן חולף, הולכים ופוחתים סיכויו להתקדם.

סלומינסקי עצמו, כמו חברי כנסת אחרים בבית היהודי ובליכוד, לא התלהב מן הנוסח המוצע ולפיו חברי כנסת יוכלו להדיח איש את רעהו. במפלגתו של בנט הסתכלו על החוק, שמצד אחד עשוי להניב רווח פוליטי לא מבוטל לראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנגד עלול להיות מופנה כלפי חברי הסיעה עת יהיו ביום מן הימים באופוזיציה, וגמרו בלבם אומר לגרור רגליים ולקדם את החוק בהילוך ראשון.

לקריאה נוספת:
ריבלין נגד חוק ההשעיה: "חוטא למהות הכנסת וציבור הבוחרים"
ראשי הקואליציה סיכמו: ח"כ יושעה אם ישלול את קיום ישראל כיהודית ודמוקרטית
ח"כים נפגשו עם משפחות מחבלים; נתניהו: "לא ראויים להיות בכנסת"

נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי בוועידת הבית היהודי בבר אילן, מרץ 2013. דרור עינב
בהילוך ראשון. סלומינסקי ובנט/דרור עינב

הצהרתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שלפיה "החוק לעולם לא יונח על שולחן הכנסת כל עוד אני היו"ר", נפלה לידיו של סלומינסקי כפרי בשל. גם ככה הוא לא אהב את התפקיד אליו לוהק בעל כורחו, לקדם חוק שהוא אינו חפץ בו. התנגשות זו - בין הלהיטות של השר אלקין ונתניהו לקדם את החוק לחוסר ההתלהבות של גורמים בליכוד, בבית היהודי וביהדות התורה מן הנוסח - הולידה בשבוע שעבר את המחזה הסוריאליסטי שבמסגרתו התכנסה ועדת החוקה לדון על החוק, למרות שהוא בכלל טרם נכתב ונוסח. חברי הכנסת התווכחו בינם ובין עצמם מבלי בכלל להתייחס לתוכן ולמנגנון השעיית הח"כים, שנקבע רק אתמול בתום עבודת הניסוח של הייעוץ המשפטי של הוועדה.

סלומינסקי ביקש לגלגל את תפוח אדמה לוהט זה חזרה לנתניהו, ולהבהיר בכך כי אין לו כוונה לקדם חוק שנוי במחלוקת עבור הליכוד כל עוד בתוך המפלגה עצמה אין תמימות דעים לגבי הנוסח שהציע ראש הממשלה. "שמעתי בלילה את דבריו של יו"ר הכנסת, שהוא גם אדם מרכזי בליכוד, כי הוא מתנגד לחוק. אמרתי שאם אין רוב אז למה אני צריך לעשות את כל הבלגן. התנאי שלי זה שיהיו 61 ח"כים.
אמרתי אני אשעה את החוק עד שראש הממשלה יחזור מחו"ל", אמר הבוקר סלומינסקי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. כעת ממתינים במפלגת השלטון להבהרות מצדו של יו"ר הכנסת, שהמריא הבוקר לביקור עבודה באלבניה ומונטנגרו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משה (בוגי) יעלון, זאב אלקין, יאיר לפיד, בנימין נתניהו וגדעון סער במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות לייב. יואב דודקביץ'
להוטים להעביר את החוק. אלקין ונתניהו/יואב דודקביץ'

אלקין העריך הבוקר כי בניגוד לדבריו מתחילת השבוע, אדלשטיין יודיע על תמיכה בחוק בנוסחו החדש, המאפשר השעיה של חברי כנסת רק אם הם תומכים במאבק מזוין נגד ישראל או שוללים את קיומה כיהודית ודמוקרטית, ולא בניסוח העמום של "התנהגות בלתי הולמת".

ואלקין אכן צדק. מיד עם נחיתתו באלבניה שמע אדלשטיין על ביטול הדיון, נלחץ, מיהר לחזור בו מהצהרותיו והבהיר כי הוא תומך בחוק ההשעיה. בריאיון לרשת ב' ניסה יו"ר הכנסת לנמק את חוסר העקביות שלו בכך שהוא תומך בנוסח העדכני של החוק, שמדבר על השעית ח"כ בגלל תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל או שלילת קיומה של מדינת ישראל, וכי התנגד לנוסח הקודם, שדיבר על "התנהגות שאינה הולמת".

אלא שדברים אלה לא עולים בקנה אחד עם הצהרתו מלפני יומיים בלבד, אז הסביר כי הוא מתנגד באופן עקרוני לחוק. בכל מקרה, דבריו נאמרו עת היה ידוע לו בוודאות מהו הנוסח החדש, שגובש על ידי ראשי סיעות הקואליציה כבר ביום שני שעבר. כעת ייצטרך סלומינסקי להחליט אם ומתי להמשיך ולדון בחוק.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully