וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד בליכוד: שני ח"כים לא הגיעו להצבעה עם הקואליציה

הח"כים דוד אמסלם ואברהם נגוסה מימשו את איומם ולא הגיעו היום למליאת הכנסת. זאת, על רקע המתיחות סביב העלאתם ארצה של כל 9,000 יהודי אתיופיה הנותרים, כפי התחייבה הממשלה

כסאות ריקים אברהם נגוסה דוד אמסלם במליאת הכנסת. באמצעות מצלמת וואווי, עמרי נחמיאס
כיסאותיהם הריקים של נגוסה ואמסלם, היום/עמרי נחמיאס , באמצעות מצלמת וואווי

יו"ר ועדת הפנים דוד אמסלם ויו"ר ועדת הקליטה אברהם נגוסה נעדרו היום (שני) מדיוני מליאת הכנסת. זאת, לאחר שאיימו כי לא ייקחו חלק במליאה אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקבל החלטה להעלות ארצה 9,000 מיהודי אתיופיה. "מחפשים תירוץ כדי לא להעלות את שארית יהודי אתיופיה, וסוחרים בהם כתפוחי אדמה", אמרו השניים שנעדרו מהמליאה, שבה הורגשה היום נוכחות דלילה.

בהודעה רשמית של הכנסת נכתב כי בניגוד להחלטת הממשלה להעלות את 9,000 שארית יהודי אתיופיה, הממתינים בגונדר ואדיס אבבה, יועלו בשנה הקרובה רק כ-500 זקנים, חולים ובודדים. הדברים נאמרו על ידי נציג משרד ראש הממשלה, אודי פראוור, בדיון משותף של ועדת הקליטה וועדת הפנים.

נגוסה טען כי מוליכים אותו שולל ורמז כי מדובר בגזענות. "משקרים לנו ומרמים אותנו. ערך העלייה הוא תלוי גיאוגרפיה. הפקידים מחפשים תירוץ כדי לא להעלות יהודים אלו, והתקציב הוא רק תירוץ שכזה. משרד הקליטה יכול למנוע את עלייתם, גם של 500 העולים המובטחים, על ידי מניעת סל קליטה מהם - בדיוק כפי שעשה בעבר".

עוד בוואלה! NEWS:
הסערה החדשה? בל"ד וחד"ש גינו הכרזת מדינות המפרץ על חיזבאללה ארגון טרור
הותר לפרסום: זו המטפלת החשודה בטלטול דניאל בן הארבעה חודשים
סעיר לעזאזל: מסע מבלבל בכפר שמנסה לעצור פיגועים – אך משבח שהידים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכה בלשכתו. ח"כ אמסלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי אמסלם, "מדובר בתשובה מבישה, סוחרים בבני אדם כאילו הם תפוחי אדמה. אם בנו של ראש הממשלה היה תקוע בגונדר – כבר מזמן הוא היה כאן. העלאת 2,000 איש בלבד בשנה, כולל אחזקתם במרכזי הקליטה, סל קליטה ולימודי עברית, יעלו – לפי נתוני הסוכנות ומשרד הקליטה עצמם – 60 מיליון שקל בשנה בלבד. זאת לעומת שלושה מיליארד שקל בשנה בהערכות המאיימות של האוצר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נגוסה ואמסלם עוזבים את המשכן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון הודה פראוור, ראש האגף לתכנון מדיניות במשרד ראש הממשלה, כי זו הנחייתו של נתניהו. בתגובה אמר אמסלם לפראוור: "תודיע לראש הממשלה שאם עד השעה 16:00 הוא לא משנה את ההחלטה בנושא עלייתם של 9,000 יהודי אתיופיה ח"כ נגוסה ואני לא עולים למליאה".

מקורבי אמסלם אמרו לוואלה! NEWS כי חבר הכנסת בכה לפני זמן קצר בלשכתו. לדבריהם, "כואב לו ממש. הוא היה באתיופיה וראה את המצב שלהם. הבטיחו לו שיעלו את כולם ארצה ומשום כך הוא הסכים לתמוך בתקציב. האם השתמשו בו רק כדי להעביר את התקציב?".

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully