וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת נמל אשדוד: יו"ר ועד העובדים לשעבר אלון חסן מואשם בשוחד

27.3.2016 / 11:45

לבית המשפט בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד חסן, מנכ"ל הנמל לשעבר וארבעה נאשמים נוספים, בגין סעיפים רבים של עבירות שוחד, סחיטה, הלבנת הון ועבירות נוספות. הנאשמים השיגו עשרות מיליוני שקלים במסגרת פעילותם

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
הנאשמים פעלו יחד על מנת "לקדם את תועלתו הכספית והאישית". חסן/דרור עינב

פרקליטות מחוז הדרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יו"ר ועד העובדים לשעבר בנמל אשדוד, אלון חסן, וחמישה נאשמים נוספים, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות נוספות. יחד עם חסן, הואשמו מנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס, מקורביו של חסן, דוד חסן, אורי ויניב בלטר, וכן חברת "דנה לוגיסטיקה".

הסדר טיעון גובש עם אורי ויניב בלטר ועם חברת "דנה לוגיסטיקה", שבמסגרתו יודו ויורשעו הצדדים, שהיו שותפים לעסקיו של אלון חסן, בין היתר בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ומרמה והפרת אמונים. בנוסף, יניב בלטר ו"דנה לוגיסטיקה" יורשעו גם בהלבנת הון ובעבירות מס.

עוד בוואלה! NEWS:
הורשעו המעורבים ב"רצח בחג המולד" ביפו ב-2012
ועדת השחרורים דנה בבקשת השחרור המוקדם של קצב
הנהג הנמלט בכביש 4 הסגיר את עצמו; גורם במשטרה: התוצאה טראגית

נמל אשדוד, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
הכספים שימשו, בין היתר, לסחר בדלק גנוב. נמל אשדוד/לירון מולדובן

בין הצדדים סוכם כי יניב בלטר ירצה 18 חודשי מאסר בפועל, ויוטלו עליו קנס בסך 600 אלף שקלים וחילוט רכוש בסך 2.9 מיליון שקלים. אורי בלטר ירצה שישה חודשי עבודות שירות, ויוטל עליו קנס בסך 500 אלף שקלים. על חברת "דנה לוגיסטיקה" יוטלו חילוט רכוש בסך 600 אלף שקלים וקנס בסך מאה אלף שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשמים פעלו יחד על מנת "לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ושל מקורביו". זאת, במסגרת תפעול נמל אשדוד בין השנים 2010 ו-2013, לעתים תוך ניצול מעמדו של חסן והתקשרות פסולה עם חברת "דנה לוגיסטיקה", שבעליה מקורבים לחסן. על פי כתב האישום, אפשרו סגיס וחסן לחברה הפרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יניב בלטר בהארכת מעצר בביהמ"ש השלום כפר סבא במעורבות בפרשת השחיתות בנמל אשדוד. מאי 2014. דרור עינב
ירצה 18 חודשי מאסר בפועל. יניב בלטר/דרור עינב

בכתב האישום נטען כי הנאשמים פעלו במרמה מול לקוחות הנמל כדי לקדם את שירותיה של חברת "דנה לוגיסטיקה" בתחום פיקוח ובקרה, בתמורה ל"שקט תעשייתי", להגדרתם, שיאפשר את פעילות החברות בנמל ללא שביתות וללא עיצומים. במסגרת זאת, שולמו לחברה עשרות מיליוני שקלים, לעתים תוך סחיטה באיומים. עוד נטען כי סכומים אלה שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.

במרכז פרשה נוספת שתוארה בכתב האישום נמצאת חברת "הופס", שהייתה בבעלותו של חסן. על פי כתב האישום, הוא פעל, לעתים תוך הפעלת לחץ ובמרמה, כדי להבטיח שהצעות המחיר של החברה יזכו במכרזי הנמל. החברה סיפקה באופן קבוע חומרי ניקוי לנמל, בהיקף שהגיע לכמיליון שקלים בשנים 2013-2010. על פי כתב האישום, המנכ"ל דאז סגיס ידע על הנעשה ונמנע מלעצור זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully