וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשעו המעורבים ב"רצח בחג המולד" ביפו ב-2012

27.3.2016 / 11:23

פואד אבו מאנה הורשע ברצח גבי קדיס, בכיר בקהילה הנוצרית ביפו, במהלך תהלוכת חג המולד. הוא עטה תחפושת של סנטה קלאוס, ארב לו מחוץ לכנסייה ודקר אותו למוות. תאופיק דלו הורשע בסיוע לרצח וטלאל אבו מאנה, שהזמין את הרצח בשל סכסוך נדל"ן, הורשע בקשירת קשר

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

(הגשת כתב האישום נגד שלושת המעורבים ברצח גבי קדיס, 2012)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את שלושת הנאשמים ברצח גבי קדיס ביפו ב-2012. פואד אבו מאנה הורשע ברצח, לאחר שהתחפש לסנטה קלאוס ודקר למוות את קדיס, יו"ר האגודה האורתודוקסית לצדקה ביפו, במהלך תהלוכת חג המולד בשל סכסוך נדל"ן. תאופיק דלו זוכה מרצח והורשע בסיוע לרצח, ואילו טלאל אבו מאנה, קודמו של קדיס בתפקיד שביקש מבני משפחתו לרצוח אותו, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע.

כתב האישום שהוגש נגד השלושה כחודש לאחר המעשה תיאר כיצד קשרו השלושה קשר לרצוח את קדיס כדי להשתלט על נכס שהיה ברשותו. לפי כתב האישום, בין קדיס לטלאל אבו מאנה התגלע סכסוך בגין בעלות על דירה שבה התגוררה אמו של האחרון. לטענת קדיס, הנכס היה שייך לאגודה שבראשה עמד. כמה שבועות לפני הרצח, טען אבו מאנה כי בכוחו "לשלוח אל קדיס את בני אחיו כדי לחסלו". הוא התפאר בכך שגם אם ייתפס, קשריו יאפשרו לו "לצאת מהכלא בתוך חמש שנים". כמו כן, בישיבה של האגודה האורתודוקסית שהתכנסה שבוע לפני הרצח אמר אבו מאנה כי אם ההליך המשפטי הנוגע לדירה יתמשך, "יהיה דם".

עוד על רצח גבי קדיס:
קרובי הנרצח ביפו המומים: "נדקר בשל קנאה בלבד"
הרצח בחג המולד ביפו: הדקירה - בשל סכסוך נדל"ן
מסע ההלוויה של קדיס: תהלוכת החג הפכה לתהלוכת אבל

פואד בן ג'מיל אבו מאנה, טלאל אבו מאנה וטאופיק דאלו, החשודים ברצח גבריאל קדיס ביפו, ינואר 2012. דרור עינב
הנאשמים בבית המשפט ב-2012/דרור עינב

בשלב זה פנה אבו מאנה לאחיינו, פואד בן 25, ואל קרוב משפחה נוסף, תאופיק דלו, וביקש שירצחו את קדיס בתהלוכת חג המולד. השניים עטו תחפושות של סנטה קלאוס כדי להיטמע בהמון והצטרפו לתהלוכה החגיגית יחד עם בני משפחה נוספים. אבו מאנה האחיין ודלו ניסו לדקור את קדיס, אך לא הצליחו בפעם הראשונה, ועל פי המשטרה, הם ארבו לו מחוץ לכנסייה והצליחו לרצוח אותו בניסיון השני. לאחר מכן נמלטו השניים, תוך שהם שוזרים ראיות כוזבות במסלול מנוסתם.

עורכי הדין ענת בן זאב ומיטב דגן מפרקליטות מחוז תל אביב מסרו בתום הדיון כי "הנאשמים ניצלו באופן ציני את האירוע החגיגי של הקהילה הנוצרית, כשהדוקר מחופש לסנטה קלאוס, על מנת לרצוח את מנהיג הקהילה, שכל חטאו היה פעילות למען הקהילה עצמה. ההרשעה היום מלמדת כי גם כאשר נאשמים פועלים בתחכום רב ובמסווה, רשויות החקירה והתביעה פועלות בנחישות ומביאות להעמדתם לדין".

תיעוד של גבי קדיס, זמן קצר מאוד לפני הרצחו בתהלוכת חג שהתקיימה ברחוב יפת ביפו, ינואר 2012. אחמד משהראוי,
"כל חטאו היה פעילות למען הקהילה עצמה". קדיס/אחמד משהראוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully