וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ההלוויה של קדיס: תהלוכת החג הפכה לתהלוכת אבל

7.1.2012 / 15:51

גבריאל קדיס, יושב ראש האגודה הנוצרית האורתודוכסית ביפו שנדקר אמש, מובא ברגעים אלה למנוחות. חבר הקהילה הקתולית: "אני חושש שזה יגרור יותר מתח ביפו". שישה נעצרו בחשד לרצח

אבי כהן

(צילום: אבי כהן וטל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אלפי בני אדם מכל העדות מלווים בשעה זו (שבת) את מסע ההלוויה של גבריאל קדיס שנרצח אמש ברחוב יפת ביפו. מסע ההלוויה יצא מביתו של קדיס ברחוב אוהל ישראל לאורך רחוב יפת, שנסגר לתנועת כלי רכב על ידי המשטרה. המסע, המלווה בתזמורת צופי יפו, מיועד להסתיים בכנסייה האורתודוכסית-נוצרית שנמצאת ברחוב לואי פסטר. הפטריארך דימסקינוס ספד לקדיס וכמו כן צמרת משטרת תל אביב השתתפו בהלוויה, בהם מפקד מחוז תל אביב ניצב אהרון אקסול, מפקד מרחב ירקון תת ניצב יורם אוחיון ומפקד מרחב ניצב משנה יפתח דוד גז.

חבר מועצת העיר תל אביב יפו אחמד משהרווי אמר לוואלה! חדשות: "תהלוכת החג הפכה לתהלוכת אבל. אני מקווה שהמשטרה תפעל מהר כדי שהרוחות ביפו לא יתלהטו. יש פה סכסוך על רקע המקומות קדושים לעדה הנוצרית ביפו בהם הכנסיה האורתודוכסית והכנסיה היוונית, אבל לא חשבנו שזה יתדרדר לכדי רצח. יש לי רק מילים טובות להגיד על האיש, איש טוב, משכיל מנהיג ובעל משפחה גדולה".

סגנית ראש העירייה מיטל להבי, שנכחה גם היא אמרה כי היא מכירה את האיש כבר שנים. "הוא דמות בכירה בקרב הקהילה הנוצרית ביפו, ממקימי תנועת הצופים של יפו. באתי לכבד את זכרו היום. אני המומה ומופתעת ממה שקרה" אמרה להבי.

סימון עודה, חבר הקהילה הקתולית תושב יפו אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו המומים, כל יפו הופתעה. נוצרים, מוסלמים ויהודים גם יחד. מדובר באיש טוב. אני חושש שזה יגרור יותר מתח בעיר יפו". חברת האגודה האורתודוכסית מיררה בבכי ואמרה "זה מאוד כואב לנו, אנחנו לא מאמינים, איבדנו אדם יקר לנו". עבדו נעים מצופי יפו סיפר כי קדיס היה פעיל מאד בקרב הצופים ביפו. "הוא איש יקר לנו. זה יום עצוב, תכננו חגיגות לרגל חג המולד אבל, עם קבלת הבשורות המרות ביטלנו את כל אירועי החג והורדנו את הקישוטים מרחבי יפו", אמר נעים.

שישה עצורים בחשד לרצח

בתוך כך נמסר כי שישה גברים, תושבי יפו, נעצרו היום בחשד למעורבות ברצח קדיס. מהמשטרה נמסר כי חוקרי ימ"ר תל אביב חוקרים את החשודים ובהמשך היום תתקבל ההחלטה האם הם יובאו להערכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב או שישוחררו לביתם.

גבריאל קדיס, יושב ראש האגודה הנוצרית האורתודוכסית ביפו נדקר אמש ומת מפצעיו בבית החולים וולפסון בחולון. קדיס, בן ה-61, בעל משרדי רואי חשבון ועורך דין בהשכלתו, נדקר ברחוב יפת ביפו, בתום תהלוכת מאמינים נוצרים בעיר. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בן אחד ושלוש בנות, אשר המתינו לשובו מהתהלוכה לסעודה חגיגית לכבוד חג המולד.

לאחר שנדקר, פונה קדיס לבית החולים וולפסון, על ידי עוברי אורח שהבחינו בו מתבוסס בדמו - ושם מת מפצעיו. כוחות משטרת מרחב יפתח, בראשותו של ניצב-משנה דוד גז, הגיעו למקום וחיפשו אחר חשודים, כשבמקביל נבדק הרקע למעשה. עדי ראייה נחקרו במהלך הערב, כאשר אחת העדויות מדברת על כך שהדוקר היה מחופש לסנטה קלאוס. עם זאת, בשל אופי התהלוכה, רבים באזור היו לבושים באופן דומה והדבר מקשה על אפיון החשוד.

עוד בנושא:
רצח ביפו: בכיר בקהילה הנוצרית בעיר נדקר למוות
הותרו לפרסום פרטי נערות הליווי החשודות ברצח ללוז
שנתיים מאסר לאב רוצח משפחת אושרנקו שהשמיד ראיות

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully