וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לאב רוצח משפחת אושרנקו שהשמיד ראיות

גלעד גרוסמן

3.1.2012 / 14:28

אולג קרליק, אביו של דמיאן קרליק, סייע לבנו להעלים את הסכין ששימשה לביצוע הרצח המזוויע של ששת בני משפחת אושרנקו וראיות נוספות. מדובר ב"ספיח לאחת הפרשות החמורות ביותר שידענו"

בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום (שלישי) שנתיים מאסר בפועל ותשעה חודשים על תנאי, על אולג קרליק, אביו של דמיאן קרליק רוצח משפחת אושרנקו, שהודה והורשע בהשמדת ראיות. אולג סייע לבנו בבוקר שלאחר הרצח להעלים את הסכין ששימשה לביצוע הרצח וכן פריטים נוספים שבהם השתמש הבן. בכך למעשה הסתיימו כל המשפטים בפרשה.

השופט אברהם הימן כתב בגזר הדין כי מדובר ב"ספיח לאחת הפרשות החמורות ביותר שידענו". הימן תיאר כיצד יצאו אולג ובנו דמיאן בשעות הבוקר שלאחר הרצח למסע ברחבי ראשון לציון, כאשר הם משליכים את הראיות שקושרות את דמיאן לרצח ברחובות שונים בעיר, בין השאר בשיחים, ערוגות, פחים, חדרי מדרגות ואף בגני ילדים. כמו כן כתב כי השניים ניסו גם לזרוק את הסכין ששימשה לרצח בחצר של בית פרטי, אולם הוברחו על ידי בעלת הבית ורק בשעות אחר הצהריים המאוחרות השליכו את הסכין בתוך שירותים כימיים באתר בנייה בעיר. עוד עולה מגזר הדין כי אולג סייע לנטליה קרליק, אשתו של דמיאן, להשמיד שני טלפונים סלולריים ששימשו אותו בליל הרצח.

הרצח בראשל"צ: המשטרה פשטה על מעדניית המשפחה. אבי כהן
"הנאשם הכיר את המשפחה שנטבחה וידע שבנו עבד שם ופוטר ואין ספק כי דבר הרצח של המשפחה המוכרת לו הגיע לידיעתו". בני משפחת אושרנקו/אבי כהן

התובע במשפט, עורך הדין עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, ביקש להחמיר עם קרליק מכיוון שלדבריו אולג ידע שהוא משמיד ראיות הקשורות לרצח של בני משפחת אושרנקו. מנגד, טענה פרקליטתו, עורכת הדין גלית בש מהסנגוריה הציבורית, שהוא לא ידע במה בנו מעורב וביקשה להתחשב בגילו ובמצבו הרפואי ולא לשלוח אותו למאסר.

עורכת הדין טלי איזנברג ממרכז נגה שמייצג את משפחת הקורבנות אמרה כי "אין להקל ראש בעבירה שנועדה למלט רוצח מהדין". לדבריה, "בפעולות הרבות שנעשו על ידי הנאשם היתה מטרה ברורה לפגוע במאמצי החקירה באמצעות השלכת בגדיו המגואלים בדם של הרוצח והסכין ששימשה לרצח המזעזע. לו היה מצליח במשימתו, יתכן שבני המשפחה שנותרו בחיים לא היו מגלים מי רצח את יקיריהם".

"האם לא קישר בין הדברים?"

השופט הימן כתב בגזר הדין כי העבירה אותה מנסים להסתיר חמורה, ועל כן יש להתייחס גם לעבירת השמדת הראיות בחומרה. הימן הוסיף שיש להחמיר עם אדם שמסייע לאחר להשמיד ראיות ואינו פועל מתוך דחף ראשוני להגן על עצמו. עוד קבע כי אין ספק שאולג ידע שבנו מעורב ברצח וכי סביר להניח שידע גם באיזה רצח מדובר, אך לא ניתן לקבוע זאת בוודאות. "הנאשם הכיר את המשפחה שנטבחה וידע שבנו עבד שם ופוטר ואין ספק כי דבר הרצח של המשפחה המוכרת לו הגיע לידיעתו", כתב השופט בגזר הדין, "האם לא קישר בין הדברים, בין החפצים המגואלים בדם, מגבת, סכין, שאותם מבקש בנו להשמיד, לבין הרצח?". על כן, קבע השופט שאולג קרליק ניסה לחלץ את בנו מלשאת בעונש והאינטרס הציבורי מחייב להבהיר שלא יהיה כדבר הזה.

בפרשה שזעזעה את המדינה נידונו בסופו של יום חמישה בני אדם. דמיאן קרליק נידון בשבוע שעבר לשישה מאסרי עולם מצטברים ועוד עשר שנות מאסר בגין רצח ששת בני משפחת אושרנקו. אשתו, נטליה, נידונה ל-13 שנות מאסר לאחר שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגה. מריה אילינוך, אחותה של נטליה, הודתה באי מניעת פשע ביחס לפריצה לביתם של בני משפחת אושרנקו ועזבה את ישראל לאחר שריצתה 17 יום במעצר. קטינה נוספת שמעורבת בפרשה הודתה אף היא באי מניעת פשע ונשלחה לבצע שעות התנדבות לקהילה.

כמו כן, נקבע בגזר דינו של דמיאן קרליק כי הוא ישלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים ליאנה אושרנקו, בתם של בני הזוג שנרצחו, ו-200 אלף שקלים להוריה ואחיה של טטאינה אושרנקו. בקשת ההגנה, לגזור על קרליק שישה מאסרי עולם חופפים, נדחתה.

פרקליטו של דמיאן, עו"ד אורי קינן, לא הודיע בתום הדיון אם בכוונתו לערער על גזר הדין שניתן למרשו, והסתפק בהודעה כי "בכוונתו לקרוא את גזר הדין והכרעת הדין וללמוד אותם, ולאחר מכן נחליט על המשך צעדינו".

עוד באותו נושא:
שישה מאסרי עולם מצטברים נגזרו על רוצח משפחת אושרנקו
דמיאן קרליק הורשע ברצח ששת בני משפחת אושרנקו
רצח אושרנקו: אביו של קרליק הורשע בהשמדת ראיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully