וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח ביפו: בכיר בקהילה הנוצרית בעיר נדקר למוות

7.1.2012 / 0:05

גבריאל קדיס, יו"ר האגודה הנוצרית האורתודוכסית בעיר, נדקר אמש ומת מפצעיו. נבדק חשד כי הדוקר היה מחופש לסנטה קלאוס. חבר מועצת העיר: "יפו המומה ומזועזעת"

יו"ר האגודה הנוצרית האורתודוכסית ביפו, גבריאל קדיס, נדקר אמש (שישי) ומת מפצעיו בבית החולים וולפסון בחולון. קדיס, בן ה-61, בעל משרדי רואי חשבון ועורך דין בהשכלתו, נדקר ברחוב יפת ביפו, בתום תהלוכת מאמינים נוצרים בעיר. קדיס הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בן אחד ושלוש בנות, אשר המתינו לשובו מהתהלוכה לסעודה חגיגית לכבוד חג המולד.

לאחר שנדקר, פונה קדיס לבית החולים וולפסון, על ידי עוברי אורח שהבחינו בו מתבוסס בדמו - ושם מת מפצעיו. כוחות משטרת מרחב יפתח, בראשותו של ניצב-משנה דוד גז, הגיעו למקום וחיפשו אחר חשודים, כשבמקביל נבדק הרקע למעשה. עדי ראייה נחקרו במהלך הערב, כאשר אחת העדויות מדברת על כך שהדוקר היה מחופש לסנטה קלאוס. עם זאת, בשל אופי התהלוכה, רבים באיזור היו לבושים באופן דומה והדבר מקשה על איפיון החשוד.

זירת הרצח ביפו גבריאל קדיס. דרור עינב, דרור עינב
חברו אמר כי קדיס "נרצח על רקע קנאה". זירת הרצח ביפו, הערב/דרור עינב, דרור עינב

חברו הקרוב של קדיס, מישל חדד, סיפר אמש לוואלה! חדשות כי "לא היו לו אויבים, למעט כאלה שנוצרו על רקע הבחירות לראשות האגודה הנוצרית האורתודכסית ביפו". חדד, ראש מחלק פשעים במרחב דן לשעבר, אמר כי "מישהו כנראה לא יכול היה לראות אותו מצליח, מדובר ברצח שהוא אפילו לא על רקע פוליטי אלא על רקע קנאה בלבד".

חדד סיפר כי "מדובר באיש טוב, חכם ומשכיל. למדנו יחד משפטים לפני שנים רבות, דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני יומיים ושוחחנו על ההיערכות החגיגית לקראת חג המולד". בתוך כך, ציין חדד כי הוא "מתכוון לשתף פעולה עם המשטרה ולסייע לחוקרים בכל מה שרק אפשר. ניתן להם לעשות את עבודתם על הצורה הטובה ביותר".

זירת הרצח ביפו גבריאל קדיס. דרור עינב, דרור עינב
"נעזור למשטרה בכל אשר ניתן", אמר חברו של הנרצח/דרור עינב, דרור עינב

חבר מועצת העיר יפו, אחמד משהראווי, סיפר לוואלה! חדשות כי בילה איתו במשך כל היום. "זהו יום קדוש לנוצרים", סיפר משהראווי, "ולפני שנדקר, קדיס נאם בכנסייה האורתודוכסית ברחוב לואי פסטר ביפו, הודה לכולם על היום הגדול והתהלוכה היפה ואז הלכנו כל אחד לעבר רכבו. שלוש דקות לאחר מכן כבר קיבלתי שיחת טלפון, בה בישרו לי שהוא נלקח לבית החולים".

"נבחר לתפקיד לפני חודש בלבד"

משהראווי הוסיף כי "כל העיר יפו המומה ומזועזעת. רק לפני חודש נבחר קדיס לתפקיד, בבחירות שנעשו בצורה דמוקרטית. יש לי רק דברים טובים לומר עליו". בתוך כך, ציין כי "אין לי מושג מי יכול היה לעשות לו את זה או מה היה הרקע למקרה". "אנשים רבים, תושבי יפו, הגיעו לבית החולים וחיכו שם לבשורות טובות אך הן לא הגיעו", הוסיף בהתרגשות.

זירת הרצח ביפו גבריאל קדיס. דרור עינב, דרור עינב
"ראינו אדם דקור מתבוסס בדמו". זירת הרצח ביפו, הערב/דרור עינב, דרור עינב

אחד מבעלי העסקים הסמוכים, סיפר כי "לא שמענו כלום, אך לפתע ראינו אדם שוכב על הריצפה כשהוא דקור ומתבוסס בדמו. רכב פרטי שהיה במקום אסף אותו, ככל הנראה, לבית החולים".

הלווייתו של קדיס תיערך היום בצהריים בכנסיה האורתודוכסית ביפו. בשעה 14:30 ייסגר רחוב יפת לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב הבעש"ט לכיכר השעון. ההלווייה תצא מביתו ברחוב אהל ישראל, ותגיע לכנסיה האורתודוכסית רחוב לואי פסטר.

(עדכון ראשון: 20:22)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully