וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג הנמלט בכביש 4 הסגיר את עצמו; גורם במשטרה: התוצאה טראגית

26.3.2016 / 17:30

תושב בית לחם בן 52, שאחריו התנהל המרדף שהוביל לפגיעת ניידת בנהגת תמימה, הסגיר את עצמו. במשטרה מתגוננים: "מצפים ששוטרים יאפשרו לעבריינים להימלט ללא כל הפרעה?"

צילום: אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: מתן חדד

במשטרה בודקים את התאונה שאירעה הבוקר (שבת) בכביש 4 ובה נפצעו שני אזרחים תמימים, בהם אישה באורח קשה, שנקלעו לזירת מרדף כשניידת משטרה התנגשה ברכבם. גורם בכיר במשטרת תל אביב אמר כי "התוצאה של האירוע הזה היא קשה וטראגית. אנחנו בודקים ומתחקרים את כלל נסיבות האירוע. השוטרים ניהלו את המרדף מתוך חתירה למגע אל מול החשודים שנמלטו". נהג הרכב שאחריו התנהל המרדף, תושב בית לחם בן 52, הסגיר את עצמו אחר הצהריים למשטרה ונלקח לחקירה.

אישה בת 52 וגבר בן 55, בני זוג מאזור הקריות, שנקלעו לאזור המרדף ולא היו מעורבים בו נפצעו. האישה נחבלה בראשה ונפצעה באורח קשה. הגבר נפצע באורח בינוני והוא סובל מחבלות בגפיים. "אנחנו עם הפצועה והמשפחה שלה ומלווים אותם בבית החולים מתוך דאגה לשלומה", אמר קצין במשטרת תל אביב. בתאונה נפצע גם שוטר, בשנות ה-20 לחייו, באורח בינוני. הפצועים פונו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

עוד בוואלה! NEWS:
"את הסכין שהמחבל שמט בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב"
"הם מציעים דילים": כך מח"ש "מכבסת" לשוטרים עבירות פליליות
"כמו לחשוף יש מאין": מחקר מקיף מגלה את סודותיה של רכבת העמק

תאונת דרכים קשה בכביש 4 ניידת משטרה התנגשה ברכב במהלך מרדף 26 מרץ 2016. דוברות כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
"השוטרים ניהלו את המרדף מתוך חתירה למגע". זירת התאונה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כיבוי אש

במשטרה אומרים כי הבוקר ביצעו שוטרי מרחב דן פעילות יזומה נגד כנופיה ממזרח ירושלים, המבצעת עבירות בשיטת "דאבל" - פריצה לבתי מגורים וגניבת כלי רכב. כחלק מהפעילות פרסה המשטרה כוחות סמויים וגלויים. הכוחות הגלויים היו אמורים לחסום את נתיב הבריחה של העבריינים. אלא שהחשודים הצליחו לפרוץ את החסימה המשטרתית ביציאה מגבעת שמואל ולהימלט בכביש 4. "הם נהגו במהירות של 180-170 קמ"ש נגד כיוון התנועה", אמר גורם במשטרת תל אביב שהסביר את נחיצות המרדף.

אלא שמהמידע החלקי שהמשטרה מוסרת לגבי התנהלות השוטרים בשטח, עולות שאלות קשות בעניין, במיוחד סביב הפיקוד הבכיר של משטרת תל אביב ואגף המבצעים של המשטרה. אם מדובר בפעילות יזומה בעקבות מידע מודיעיני או חקירה שהבשילה והביאה לכדי ניסיון לתפוס את חוליית הגנבים, לא ברור מדוע לא נערכה המשטרה וקפיצה מסוק לביצוע המארב. שנית, לא ברור מדוע לא הייתה חסימה רחוקה על כביש 4, שהייתה יוצרת מרחב סטרילי לביצוע מרדף, מתוך הבנה שהרכב הנמלט יפרוץ את המחסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תאונת דרכים קשה בכביש 4 ניידת משטרה התנגשה ברכב במהלך מרדף 26 מרץ 2016. דוברות כיבוי אש, מערכת וואלה! NEWS
"הם נהגו במהירות של 180-170 קמ"ש נגד כיוון התנועה". זירת התאונה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כיבוי אש

רק לפני כשנה התרחש אירוע דומה שהסתיים בירי שוטרים לעבר גנבים. אחד המעורבים, תושב מזרח ירושלים, נפצע באורח קשה. גם אז נפרצה החסימה המשטרתית, גם אז התנהל מרדף בכביש 4 לכיוון צפון והירי בוצע במחלף גהה. השאלה כעת היא אם בעקבות המרדף הדרמטי הקודם ערכה משטרת תל אביב שינויים במערך שלה להתמודדות עם מקרים מסוג זה, שבהם רכב נמלט מסכן חיי אדם בכביש המהיר.

לדברי גורם במשטרת תל אביב, המרדף הבוקר היה כורח המציאות. "מה מצפים, ששוטרים יראו עבריינים מבצעים פשע חמור ולא יחתרו למגע? לא ינהלו מרדף? יאפשרו להם להימלט ללא כל הפרעה? זה מה שהציבור רוצה?", אמר. "זיהינו מעשה פשע ופעלנו לעצור את מבצעיו. אף אחד לא רוצה לחיות במקום שבו שוטר רואה שגונבים לאזרח את רכושו, חסכונותיו, את מכוניתו, והשוטר לא ירדוף אחר הגנב".

שלומי גבאי השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully