וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על שחרור הנשיא לשעבר נדחתה; קצב דמע ואמר: "לא פגעתי באיש"

27.3.2016 / 0:24

אחרי 11 שעות דיון בוועדת השחרורים הוחלט לדחות בשבוע את ההחלטה על בקשתו של האסיר משה קצב להפחית שליש ממאסרו. קצב נשא יותר מארבע שנים מהעונש שנגזר עליו, וסיפר על הדוכן על הסבל שעוברת משפחתו והקשיים בין כותלי הכלא

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

ועדת השחרורים שהתכנסה אתמול (ראשון) בכלא מעשיהו שברמלה כדי לדון בבקשתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב לשחרור מוקדם החליטה לדחות את פרסום ההחלטה. במהלך הדיון אמר קצב, שהורשע בשתי עבירות אונס, במעשים מגונים ובהטרדה מינית, כי לא "פגע באף אחד".

קצב עלה על הדוכן בפני השופטים ובדמעות סיפר על הסבל שהוא ומשפחתו עוברים בעשר השנים האחרונות מאז התפוצצה הפרשה. הוא העיד גם על הקושי הרב שאותו הוא חווה בכלא. סנגוריו, עורכי הדין יהושע רזניק וציון אמיר, העריכו כי חברי ועדת השחרורים יקבלו את טענותיהם ויקבעו כי יש מקום לשחרר את קצב. על קצב נגזרו שבע שנות מאסר. הוא נשא יותר מארבע שנים, וכעת הוא מבקש להפחית שליש מתקופת המאסר. ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר, יצא מהדיון ונראה נסער.

אודליה כרמון, א' ממשרד התחבורה שהתלוננה נגד קצב, אמרה במשדר וואלה! NEWS כי מדובר ב"תקדים שלא היה קודם לכן. עבריין מין שלא הביע חרטה. מעולם בישראל לא שוחרר עבריין מין. הוא יצא במסע יחסי ציבור מטורף כפי שהוא רוצה לעשות לעצמו. על חשבון מי זה יהיה? על חשבון הקורבנות שלו? למה אני לא שומעת את הפרקליטות שכל כך מתנגדת לזה? ההשלכות הציבוריות הן מאוד מאוד כבדות משקל".

עוד על בקשת השחרור של קצב:
לא מסוכן, אך גם לא התחרט: הדילמה של ועדת השחרורים לפני הדיון בבקשת קצב
"גווייה מהלכת, מדברת עם הקירות": גילה קצב מייחלת לשחרור בעלה
הצעת "חוק משה קצב": לא ינוכה שליש לאסיר שלא הביע חרטה

משה קצב בבית המשפט , ערעור על פסק דינו, נובמבר 2011. דרור עינב
לא ישתחרר היום. קצב בבית המשפט ב-2011/דרור עינב

שב"ס העביר לוועדה דיווח בנוגע לקצב, ובכלל זה התנהגותו בתקופת המאסר. הפרקליטות מתכוונת להתנגד לשחרור המוקדם מכמה טעמים, שהמרכזי בהם הוא העובדה שקצב לא קיבל אחריות על מעשיו ולא עבר הליך שיקום. עוד תטען הפרקליטות כי מדובר במקרה בעל השלכה ציבורית רחבה, ושחרור מוקדם ללא קבלת אחריות מצד האסיר עלול לפגוע בהרתעה במקרים עתידיים, בייחוד כלפי אישי ציבור ואישים בעלי מעמד כלכלי רם.

לא ברור אם חברי הוועדה יפרסמו בקרוב את החלטתם. אם הוועדה תבקש לשחרר את קצב, הפרקליטות עשויה להגיש ערר לבית המשפט העליון.

עורכי דינו של קצב, ציון אמיר ויהושע רזניק, סיפרו כי מצב רוחו מרומם והוא אופטימי לגבי הסיכוי לשחרורו המוקדם. עם זאת, עו"ד אמיר תקף את הפרקליטות ואמר כי היא לא הייתה צריכה להיכנע למשבי הרוח. הוא הדגיש כי קצב עומד בכל הקריטריונים לשחרור מוקדם, והפרקליטות לא הייתה צריכה להתנגד. עו"ד רזניק אמר כי יטענו בין היתר בפני חברי הוועדה כי גם השיקול האנושי צריך לעמוד לנגד עיניהם.

(עדכון ראשון: 6:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully