וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת "חוק משה קצב": לא ינוכה שליש לאסיר שלא הביע חרטה

14.3.2016 / 17:10

ההצעה, שהגיש ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני, מבקשת לקבוע כי הבעת חרטה תהיה תנאי הכרחי עבור ועדת השחרורים בבואה לדון בקיצור מאסרו של עבריין. רוזנטל: "עצם הדיון בשחרורו המוקדם של קצב מבלי שזה הביע חרטה על מעשיו הוא מקומם"

משה קצב יוצא מכלא מעשיהו, ספטמבר 2013. דרור עינב
"באופן אבסורדי, הודאה באשמה אינה הכרחית להמתקת העונש". קצב יוצא לחופשה מהכלא/דרור עינב

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הגיש היום (שני) את הצעת "חוק משה קצב", המבקשת לקבוע כי לא ינוכה שליש לאסיר שלא הביע חרטה על מעשיו. זאת, לקראת דיון ועדת השחרורים בעניינו של הנשיא לשעבר, הנושא עונש מאסר בגין אונס ועבירות מין נוספות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי כיום, כאשר דנה ועדת שחרורים בקיצור עונשו של אסיר, עומדים בפניה שלושה קריטריונים: מסוכנות לציבור, התנהגותו של האסיר בזמן ריצוי מאסרו וכן חומרת העברה. "אף שבית המשפט קבע כי העבריין ביצע עוול חברתי, באופן אבסורדי, הודאה באשמה אינה תנאי הכרחי להמתקת העונש", נכתב. "הצעת החוק מבקשת להוסיף קריטריון רביעי, שלפיו רק אסיר שמכיר בביצוע העבירה שביצע יזכה לאפשרות לקיצור מאסרו".

לקריאה נוספת:
עו"ד המקורב לקצב: "הוא ומשפחתו חוו משבר, ארבע שנים זה מספיק"
בזמן שאולמרט מתלבט: קמפיין הצללים לחנינת קצב צובר תאוצה

מיקי רוזנטל. נמרוד סונדרס
"מדוע מגיע פרס לאנס שלא הפנים את חומרת מעשיו?" ח"כ רוזנטל/נמרוד סונדרס

על פי ההצעה, לשר המשפטים תיוותר הזכות לאפשר את שחרורו המוקדם של אסיר שלא הודה בעבירה המיוחסת לו, וזאת במקרים חריגים בלבד ועל פי שיקול דעתו. "בקשה להכרה בחריג ראוי שתישמר למקרים שבהם שיקולים חברתיים, כגון כבוד המשפחה, מונעים מאסיר להודות במעשיו, או כאשר ישנו תסקיר מפורט של שירות בתי הסוהר המכיר בנסיבות המיוחדות שבגינם זכאי האסיר להכרה מיוחדת", נכתב. כל בקשה להכרה במקרה חריג תהיה מגובה במסמך מפורט, המונה את הנסיבות המיוחדות והסובייקטיביות של האסיר.

לדברי רוזנטל, עצם הדיון בשחרורו המוקדם של הנשיא לשעבר מבלי שזה הביע חרטה על מעשיו הוא מקומם. "גם אם קצב התנהג כאסיר למופת, גם אם אינו מסוכן לציבור, מדוע מגיע פרס לאנס שלא הפנים את חומרת מעשיו?", תמה רוזנטל. "החוק שהגשתי היום יוסיף קריטריון נוסף לשיקולי ועדות השחרורים, כך שהבעת חרטה תהווה תנאי הכרחי לקיצור מאסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully