וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הירי במחבל: "צה"ל צבא מוסרי שלא מוציא איש להורג"

אחרי שגינה את הירי בחברון, פרסם ראש הממשלה הודעה מרוככת יותר בנושא. "חיילי צה"ל בולמים בגופם התקפות טרור רצחניות על אזרחי ישראל והם ראויים לכל גיבוי", כתב. כרזות נגד הרמטכ"ל נתלו בקריה

צילום: ניב אהרונסון

(משפחת החייל החשוד בירי במחבל: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג")

אחרי שגינה את האירוע שבו תועד חייל יורה במחבל בזירת פיגוע בחברון אחרי שנוטרל, פרסם הערב (שבת) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודעה מרוככת יותר. "ההתקפות על צה"ל כצבא לא מוסרי כפי שבאו לידי ביטוי בסוף השבוע האחרון הן מקוממות והפוכות מן האמת. צה"ל הוא צבא מוסרי שלא מוציא איש להורג", כתב נתניהו בהודעה בדף הפייסבוק שלו.

הוא הוסיף כי "חיילי צה"ל בולמים בגופם התקפות טרור רצחניות על אזרחי ישראל והם ראויים לכל גיבוי. לגבי המקרה האחרון - אני סומך על צה"ל שיקיים בדיקה יסודית, אחראית והוגנת, כפי שהוא נוהג תמיד".

לקריאה נוספת:
משפחת החייל שירה במחבל: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג"
"גיבור ישראל": עצומה להענקת אות גבורה לחייל שירה במחבל בחברון
"קו דק בין גיבור לרוצח": חבריו של הלוחם שירה במחבל חוששים שיופקרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עתונאים במשרד ראש הממשלה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"סומך על צה"ל שיקיים בדיקה יסודית". נתניהו, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בעקבות התקרית, נתלו בסוף השבוע בקריה שבתל אביב כרזות נגד הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט. שר הפנים, אריה דרעי, התייחס לכרזות שכבר הוסרו. "גדי איזנקוט הוא רמטכ"ל מצוין. קצין ערכי, ישר ואחראי", אמר דרעי. "המודעות וההסתה נגדו ראויים לכל גינוי".

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
"המודעות וההסתה נגדו ראויים לכל גינוי". איזנקוט, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

משפחת החייל כינסה הערב מסיבת עיתונאים מחוץ לביתה שבאזור המרכז. אחותו תקפה את התקשורת ובכירי המדינה העורכים לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב, ואמרה: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג".

"אחי נמצא בשעותיו הקשות ביותר", הוסיפה האחות. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו סרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע. כלי התקשורת משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים קשים. הוא לא יכול לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully