וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבור ישראל": עצומה להענקת אות גבורה לחייל שירה במחבל בחברון

26.3.2016 / 9:35

רב-סרן במילואים פתח עצומה שבה הוא קורא לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולשר הביטחון לשחרר ממעצר את החייל שירה במחבל אחרי שנוטרל. "את חייל זה צריך לרומם ולהלל על כך שבפעולתו המהירה וההחלטית, ייתכן שמנע אסון כבד", נכתב בעצומה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

עצומה חדשה קוראת להעניק אות גבורה וציון לשבח ללוחם שירה שלשום (חמישי) במחבל בחברון אחרי שנוטרל. את העצומה פתח רב סרן (מיל') רן לוי, שהינו גם חבר מרכז ליכוד, והיא מופנית לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון משה יעלון ולרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט. יותר מ-7,000 בני אדם חתמו עד כה על העצומה.

"אנו אזרחי ישראל, דורשים להעניק ציון לשבח לחייל צה"ל אשר ירה היום, יום חג הפורים התשע"ו, במחבל הארור אשר ניסה לרצוח חיילים בדקירות סכין, וביצע פיגוע דקירה ביחד עם מחבל נוסף, בו נפצע חייל צה"ל", נכתב בעצומה. "את חייל זה אסור היה למהר ועצור, את חייל זה צריך לרומם ולהלל, על כך שבפעולתו המהירה וההחלטית, ייתכן שמנע אסון כבד".

לקריאה נוספת:
תחקיר הירי: החייל ירה על דעת עצמו, 3 קצינים ננזפו
במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות לתיעוד הירי: "רצח בגיבוי שרים ורבנים"
"קו דק בין גיבור לרוצח": חבריו של הלוחם שירה במחבל חוששים שיופקרו

החייל החשוד שירה למוות במחבל חי בחברון מובא לדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו, 25 במרץ 2016. מאצ'י הוף
"ייתכן שמנע אסון". החייל בפתח הדיון בהארכת מעצרו, אתמול ביפו/מאצ'י הוף

עוד נכתב: "המחבל לא הגיע עם משלוח מנות לחלק לחיילים. הוא הגיע ביחד עם חברו המחבל מצוידים בסכינים בידיהם, במטרה לרצוח חיילים. המחבל היה לבוש במעיל ביום חם מאוד, ובקלות יכל להסתיר על גופו מטען חבלה, אשר לו התפוצץ, אימהותיהן של עשרות חיילים היו בוכות היום, במקום לשמוח בחג הפורים. מחבל אשר מתכוון לבצע פיגוע רצחני נגד אזרחי המדינה ונגד אנשי כוחות הביטחון, חייב לדעת שהוא לא חוזר חי לביתו, ולא נכנס לבית הסוהר... חייל צה"ל זה, גיבור ישראל, היה חייב לירות במחבל על מנת להרוג, על מנת למנוע סיכון אפילו הכי קלוש, לחייו ולחיי חבריו, ולכן חייבים להעניק לו ציון לשבח ולא לעצור אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"כולם אימצו את הקו של תנועות השמאל הקיצוני"

לוי סיפר על השתלשלות האירועים לאחר התקרית, שהובילו אותו לפתוח את העצומה. "קיבלנו דווחים על פיגוע בחברון שבו שני מחבלים דקרו חייל צה"ל עם סכינים, ושהמחבלים נוטרלו", אמר לוי. "בהמשך היום הגיע הדיווח שהיה מלווה בסרטון של בצלם על כך שחייל צה"ל ירה והרג מחבל ששכב על הקרקע, כביכול מנוטרל, אבל עדיין היה בחיים. וכאן בעצם התחיל הסיפור ההזוי הזה. דוברים רשמיים, בהם דובר צה"ל, שר הביטחון וראש הממשלה הוציאו הודעות גינוי נגד חייל צה"ל, ולפני שהתחקיר הסתיים כבר האשימו אותו, שפטו אותו, הרשיעו אותו, וכבר הכניסו אותו לבית הכלא למאסר עולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כך צריך להיות, בכל המקרים". זירת הירי בחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "כולם כאילו אימצו את הקו של תנועות השמאל הקיצוני, ובכך נתנו כלים אדירים לשונאי ישראל לתקוף אותנו. בהמשך התברר כי החייל נחקר ואף נעצר. ואני שאלתי את עצמי, כמו רבים אחרים, מה בדיוק קורה כאן? רק שעות קודם, שני מחבלים ארורים, בני בליעל, נשלחו לבצע פיגוע רצחני נגד חיילי צה"ל, ביום חג הפורים, הם נשלחו על ידי שולחיהם לרצוח יהודים, לרצוח חיילים ישראלים. הם הצליחו לדקור חייל צה"ל ולפצוע אותו פצעים בינוניים, מה שיכול היה בקלות להסתיים באסון גדול יותר, וברוך השם שחיילי צה"ל הצליחו להגיב מהר ולירות בהם. כך צריך להיות, בכל המקרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטתי לבקש מעם ישראל לתמוך בחייל". העצומה שפורסמה ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך
"צפיתי כמה פעמים בסרטון וניסיתי להבין על מה המהומה, מדוע עצרו את חייל צה"ל, ומדוע מאשימים אותו ברצח ולא בדיוק הבנתי"

"מחבל שבא לרצוח - דינו מוות", הוסיף. "צפיתי כמה פעמים בסרטון וניסיתי להבין על מה המהומה, מדוע עצרו את חייל צה"ל, ומדוע מאשימים אותו ברצח ולא בדיוק הבנתי. כשראיתי כי הגל נגד החייל תופס תאוצה, וכמעט כל המרואיינים יצאו נגד החייל הגיבור החלטתי לעשות מעשה, לכתוב עצומה, ולבקש מעם ישראל לתמוך בחייל".

לוי הוסיף על הביקורת שנשמעה נגד החייל: "אלו המבקרים, אלו שיושבים בכורסאות ביתם או באולפנים, אותם 'מומחים' שיושבים בנוחות, קוטלים ומאשימים את החייל ברצח, לא הם היו בזמן האירוע, לא הם נדקרו וכמעט נרצחו על ידי מחבל ולא הם יודעים בזמן אמת מה עובר עליו באותן שניות קריטיות שבהן הוא צריך לקחת החלטה גורלית לחייו ולחיי חבריו. אני רוצה לראות ולשמוע את אותם מבקרים מה היו אומרים אם אותו מחבל היה באמת נושא על גופו מטען חבלה, והיה מצליח לפוצץ אותו, ובכך היה מצליח לרצוח עשרות חיילי צה"ל ואנשי הצלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully