וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות לתיעוד הירי: "רצח בגיבוי שרים ורבנים"

24.3.2016 / 20:39

חברי מפלגות האופוזיציה גינו את האירוע שבו נראה לוחם יורה בראשו של מחבל מנוטרל על הארץ, וכינו זאת "הוצאה להורג". ח"כ עודה: "להעמיד לדין את הפושעים ומשלחיהם". ח"כ חנין: "מזעזע כל בעל מצפון". דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב היום (חמישי) לתיעוד הווידאו שפרסם "בצלם" ובו נראה לוחם צה"ל יורה למוות במחבל פלסטיני בעודו מנוטרל על הכביש וללא התערבות מצד הסובבים, כולל הצוות הרפואי. הפלסטיני, עבד אל-פתאח יסרי א-שריף, דקר הבוקר יחד עם רמזי עזיז אל-קסראווי חייל צה"ל בכניסה לשכונת תל רומיידה, ופצעו אותו באורח קל. שניהם נורו למוות. החייל עוכב על ידי המשטרה הצבאית החוקרית (מצ"ח) לאחר הירי.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הגדירה את התיעוד "מזעזע". לדבריה, המקרה "מהווה ליקוי מאורות ערכי ומוסרי שצריך להדאיג מאוד את ראשי מערכת הביטחון ואת הממשלה. אני קוראת למיצוי מלוא חומרת הדין עם החייל. עם זאת, אי אפשר לעצום עיניים לנוכח האווירה הציבורית שיצרו נבחרי הציבור בקואליציה ובממשלה במכוון ובחוסר אחריות, שמחלחלת לכל חלקי החברה שלנו ומשחיתה אותה".

היא הוסיפה: "דברי ההסתה הפרועים והעידוד לאלימות שנשמעים מתוך הממשלה מגיעים גם לחיילים שנשלחים לשטח ומעבירים להם מסר בלתי מוסרי ומסוכן. אני קוראת לחברי הממשלה וכלל נבחרי הציבור לראות במקרה הנורא הזה סימן ברור ולחדול באופן מיידי ממסרי ההסתה והאלימות שעולים לנו במחיר אנושי ומוסרי בלתי נסבל, ומכתימים את שמה של ישראל ושמו של צה"ל".

לקריאה נוספת:
יעלון משיב למתקפה של חזן: "הוא אנקדוטה פוליטית חולפת"
חרף הזליגה לחמאס: ישראל מעלה את כמות חומרי הבנייה המועברים לעזה
התנכלויות מצד מחבל, החג העצוב וטעויות של טירון: מה יעלה בגורל קצב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל והמחבל. זירת הירי, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
גלאון: "לחדול באופן מידי ממסרי ההסתה והאלימות שעולים לנו במחיר אנושי ומוסרי, ומכתימים את שמה של ישראל"

חברה לאופוזיציה, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, כינה את המקרה "הוצאה להורג" ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודד התנהגות זו. לדבריו, "ישראל הפכה בחודשים האחרונים למקום שבו מתבצעות הוצאות להורג פומביות לקול קריאות הקהל. ממשלת ישראל מנסה לשמור על תדמית של מדינת חוק, אך בפועל שריה קוראים שוב ושוב לציבור להוציא להרוג כל אדם חשוד. את המחיר של ההידרדרות הביטחונית והמוסרית משלמים שני העמים, הישראלי והפלסטיני. אני קורא להעמיד לדין את הפושעים, ואת משלחיהם מרחוב בלפור 10".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) הוסיף: "היום ראינו המחשה לבנאליות של הרוע, לכך שמדי צה"ל אינם ערובה לאנושיות. ראינו חייל רוצח, שיורה בדם קר בראשו של פצוע חסר אונים, והרצח מתקבל בשוויון נפש, אף אחד מסביב לא מתרגש. החייל הרוצח לא לבד, הוא זוכה לרוח גבית משרים, חברי כנסת ורבנים, שבמילותיהם נותנים הכשר לרצח. לרצח שראינו וכנראה לעוד מקרי רצח רבים שהסתירו מאיתנו. החייל צריך לעמוד לדין על רצח. כל החלטה אחרת, תהיה לא אנושית, לא דמוקרטית ולא ראויה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הצטרף למגנים. "התמונות הקשות צריכות לזעזע כל אדם בעל מצפון וכל מי שלא איבד את העכבות המוסריות שלו, במציאות האיומה של החודשים האחרונים. אבל מי שצריך לתת דין וחשבון כאן הם בראש ובראשונה אותם מנהיגים, שבמישרין ובעקיפין הביעו תמיכה בהריגתם של חשודים שאינם מהווים עוד סכנה. במיוחד חשוב להבין שלמקומות אפלים כאלה נידרדר, אם לא נדע לשנות כיוון בדחיפות".

ח"כ עפר שלח מיש עתיד, חבר ועדת החוץ והביטחון, אמר: "נבזותם הרצחנית של המחבלים אינה סיבה לצה"ל להתפרק מערכיו. צריך לשבח את הפעולה המהירה של הצבא, שפתח בחקירה והבהיר כי המעשה נוגד את ערכיו. התמונות מוכיחות שאמירותיו של הרמטכ"ל בעניין מוסר הלחימה היו ראויות ונחוצות. המוסר הוא מקור עוצמתו של הצבא, וויתור עליו אפילו במעט בגלל הקשיים שמעורר הטרור יהיה פגיעה בביטחון הלאומי".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב גם הוא, ובפרסום בדף הפייסבוק שלו טען כי "מי שיורה במחבל שכפות על הקרקע, מפסיד את המלחמה בטרור". לדבריו, "איך מנצחים את הטרור? התשובה היא – ביום שהם יבינו שאין דבר שהם יכולים לעשות שיגרום לנו להיות כמוהם".

"כי אין פיגוע, אין פצצה, אין מחבל מתאבד שיגרום לנו לאמץ את הסטנדרטים המוסריים המעוותים שלהם", הוסיף. "הם יפסידו ביום שהם יבינו שלא משנה מה הם יעשו, אנחנו לא נתכופף בפניהם לעולם. הטרור האיסלאמי יפסיד במלחמה, ביום שבו הוא יידע שאין שום סיכוי שנבגוד בערכים שבהם אנחנו מאמינים, בדמוקרטיה שלנו, במוסר היהודי, בשלטון החוק, בטוהר הנשק של צה"ל".

יואל חסון מגיע למו"מ קואליציוני עם נציגי הליכוד בכפר המכביה, ינואר 2013. יותם רונן
"היום לוחם צה"ל הקשיב להמלצות החמות של יאיר וירה למוות במחבל". חסון/יותם רונן

ח"כ יואל חסון התייחס למקרה בדף הפייסבוק שלו, וכתב: "הוראות פתיחה באש נועדו לצורך ניטרול סכנת חיים. היום ראינו הוצאה להורג לאור יום של מחבל שנוטרל ולא היווה סכנה לכוח צה"ל". בהתייחסות לדבריו של לפיד מהחודשים האחרונים, טען: "הוא לא הפסיק לדבר על 'לירות על מנת לחסל', ודרש שינוי במדיניות הפתיחה באש. היום נורה מחבל מנוטרל ששכב על הקרקע. שינוי בהוראות פתיחה באש אינו דבר שמשחקים בו בשביל כותרת בעיתון או בשביל עוד לייק בפייסבוק. היום לוחם צה"ל הקשיב להמלצות החמות של יאיר וירה למוות במחבל ששכב מנוטרל על האדמה".

ח"כ אלעזר שטרן הוסיף: "מה שעשה היום חייל צה"ל בחברון, על פניו, זו פעולה בניגוד גמור לרוח צה"ל. אין ספק שעיקר האשמה מוטלת על מי שלחץ על ההדק. אבל יחד עם זאת, בהאשמה הכבדה לכאורה נושאים גם כל אותם אנשי ציבור שתקפו את הרמטכ"ל על דבריו, 'לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים'".

לטענתו, "בדבריהם הם תרמו לא מעט להתנהגות כזאת של לקיחת החוק לידיים בדרך החמורה ביותר. אני קורא לכל אותם אלה ששפטו את הרמטכ"ל על אמירתו לחזור לאותם זירות של התבטאות, להתנצל ולבקש סליחה ואני מברך את הרמטכ"ל על התגובה המהירה והערכית לארוע החמור היום".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "חבל שנתניהו מיישר קו עם הפוליטיקלי קורקט השמאלני. מבחינה מוסרית מחבל שניסה לרצוח יהודים הוא בן מוות". ח"כ אורן חזן הוסיף: "די, תפסיקו. שאם של מחבל ולא אם יהודיה תבכה. חייל קרבי, חובש גיבור ניטרל רוצח ואמר 'היה חשש שהוא יתפוצץ עם מטען חבלה'. אני מאמין לו. נקודה".

(עדכון ראשון: 15:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully