וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התחפש לנתניהו, ועבר בהצלחה את המבחן מול יהודי ארה"ב

22.3.2016 / 14:40

בנאומו באיפא"ק סחף המועמד הרפובליקני את הקהל, אימץ בפומבי את עמדות הממשלה בירושלים וכמעט הצליח להשכיח שאמר מעט לפני כן כי "ישראל תשלם על הסיוע הביטחוני". ועדיין, אם ייבחר לנשיא, יצטרך להציג עמדות בהירות יותר בנוגע לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בנאום כריזמטי וסוחף, אימץ הלילה המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ את עמדות ממשלת ישראל. הוא הבהיר שההסכם בין המעצמות ואיראן הוא "הסכם קטסטרופלי שצריך לפרק", גילה הבנה להיעדר המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, כמו מועמדים אחרים בעבר, כי יעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים, שאותה כינה "בירת הנצח של ישראל". מעל הכול, התייחס טראמפ לאחד החששות הגדולים בירושלים - פתרון כפוי לסכסוך הישראלי-פלסטיני שיגיע ממועצת הביטחון של האו"ם - והבהיר כי יטיל עליו וטו.

למעשה, הנאום של טראמפ היה כל כך פרו-ישראלי, עד שנראה היה כי לכבוד פורים הוא התחפש לבנימין נתניהו. דבריו גם הוציאו את הרוח מהמפרשים של יריבו, הסנטור מטקסס טד קרוז, שעלה לנאום אחריו והתקשה להתחרות עם מפלס האנרגיות שהותיר אחריו איל ההון מניו יורק. קרוז חזר למעשה אחרי אותם המסרים של טראמפ וטען גם הוא כי יעביר את השגרירות לירושלים. זאת ועוד, כדי להראות עד כמה הוא מחויב לישראל, טען בנוגע להחלטה במוסדות האו"ם כי "בתור נשיא, אסע לבניין האו"ם בניו יורק ואטיל עליה וטו בעצמי".

לקריאה נוספת:
קלינטון באיפא"ק: לאחר שאבחר, אזמין את נתניהו לבית הלבן
טראמפ לפני הנאום באיפא"ק: לא מכיר יהודי שלא רוצה הסכם עם הפלסטינים
"ניצחון טראמפ בבחירות הוא אחד מעשרת האיומים הגדולים על העולם"

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון. 21 במרץ 2016.. AP
עשה הכול כדי לשכנע שהוא מגויס לישראל. טראמפ בכנס איפא"ק/AP

זו היתה טבילת אש מוצלחת למועמד המוביל לייצוג המפלגה הרפובליקנית. טראמפ עשה הכול כדי לשכנע כי התגייסותו למען ישראל היא לא עניין של קמפיין בחירות אלא סוגיה ערכית, ואף ציין כי "בתי עומדת ללדת בכל רגע תינוק יהודי יפהפה". הנאום היה כה משכנע, עד שהוא דחק לחלוטין מתשומת הלב הציבורית את הצהרתו של איש העסקים מניו יורק שעות ספורות לפני כן, לפיהן "על ישראל לשלם על הסיוע הביטחוני שהיא מקבלת". כמו כן, הוסט הפוקוס גם מהצהרות קודמות שעליהן חזר בכמה מועדים, לפיהן הנוגע לניהול המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים הוא "מתכוון להיות בחור ניטרלי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית טד קרוז בנאומו בוועידת איפא"ק, מרץ 2016. רויטרס
לא הצליח לעמוד ברף ההתלהבות שעורר יריבו. קרוז בכנס איפא"ק/רויטרס

יריביו במרוץ הרפובליקני וגם המועמדת המסתמנת מטעם המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ניגחו אותו לא פעם על חוסר העקביות בהצהרותיו. לטענתם, חוסר העקביות אינו מאפיין רק את היחס שלו לישראל, אלא בשורה של נושאים שבהם שינה את עמדותיו בתוך זמן קצר יחסית. ואכן, קשה בשלב זה של המרוץ לדעת איזה דונלד טראמפ נקבל בתור נשיא - זה ששולף בתשובה לעיתונאי כי גם ישראל צריכה לשלם על הסיוע הביטחוני, ואומר שיהיה ניטרלי במשא ומתן, או זה המתחייב להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully