וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון טראמפ בבחירות הוא אחד מעשרת האיומים הגדולים על העולם"

מכון מחקר בריטי קבע כי כניסתו של המועמד הרפובליקני המוביל לבית הלבן עשויה לפגוע בכלכלה העולמית, ולהגביר את הסיכון הביטחוני המוצב בפני מדינות העולם. "דבריו מעצימים את איום הטרור האיסלאמי במזרח התיכון ומעבר לו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית נחשב לאחד מעשרת הסיכונים הגדולים ביותר המאיימים על יציבות העולם – כך עולה מדוח של גוף המחקר של העיתון הבריטי "האקונומיסט" (EIU). לפי הדוח, המדרג את הגורמים המאיימים על הסדר העולמי, כניסתו של טראמפ לחדר הסגלגל בינואר 2017 עשויה לפגוע בכלכלה העולמית ולהגביר את הסיכון הפוליטי והביטחוני בארצות הברית.

ה-EIU העניק דירוג לאיומים השונים, כאשר 1 מסמל איום מזערי ו-25 מסמל את האיום הגבוה ביותר. טראמפ מוקם בדרגה ה-12 – אותה רמת סיכון הנובעת מ"האיום הגובר של הטרור האסלאמי המערער את הכלכלה העולמית". בנוסף, זכייתו של טראמפ מוגדרת כמסוכנת יותר מפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי ועימות חמוש בים סין הדרומי.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ מזהיר: "אם לא אזכה במועמדות - יהיו מהומות"
"המושיע הרפובליקני" פרש, וטראמפ שועט לעבר הניצחון
טראמפ בסרטון חדש: הילרי קלינטון נובחת – ופוטין צוחק

"מיני סופר טיוזדיי": ניצחונות גדולים לקלינטון ולטראמפ, רוביו פרש מהמרוץ. רויטרס
"מסכן את היציבות העולמית". טראמפ/רויטרס

הדוח מתייחס לאמירותיו של טראמפ נגד המהגרים ממקסיקו וכלפי סין, וקבע כי הן "עשויות לדרדר במהירות את המצב לעבר מלחמת סחר". טראמפ קרא במהלך הקמפיין שלו לבנות חומה בגבול עם מקסיקו, שעליו תשלם האחרונה, כדי למנוע ממהגרים בלתי-חוקייים להיכנס למדינה. כמו כן, הוא תייג שוב ושוב את סין כמדינה המבצעת מניפולציות במטבע. "הוא עוין באופן יוצא מן הכלל כלפי הסחר החופשי", נכתב בדוח.

ה-EIU מתייחס גם לסכנה הביטחונית הטמונה, לטענתם, בבחירתו של טראמפ. "הנטייה הלוחמנית של טראמפ בנוגע למזרח התיכון, ודבריו על איסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, הוא כלי גיוס פוטנציאלי עבור ארגונים אסלאמיסטיים – דבר המגביר את האיום באזור המזרח התיכון ומעבר לו", לשון הדוח.

כמו כן טוען הדוח כי קביעת מדיניות הפנים והחוץ בארצות הברית תתערער במידה וטראמפ יהיה זה שאחראי עליה. "העוינות כלפי טראמפ בתוך המפלגה הרפובליקנית, כמו גם ההתנגדות הדמוקרטית הברורה למדיניותו, יגרמו לכך שמדיניותו הקיצונית תיחסם פעמים רבות בקונגרס". למרות הדוח הפסימי, גוף המחקר צופה כי טראמפ לא יצליח להביס את קלינטון, אשר צפויה להתמודד נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully