וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: תלמידת תיכון בת 16 חשודה בגיוס כספים עבור דאעש

הנערה נעצרה יחד עם גבר כבן 20 בפרבר של סידני, ויואשמו בהמשך היום בגין מימון טרור. אם יורשעו, הם צפויים לעונש מקסימלי של 25 שנות מאסר. המשטרה במדינה הזהירה ממגמה הולכת ומתגברת של בני נוער האוספים כספים לארגוני טרור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(חמוש החזיק בני ערובה בבית קפה בסידני במשך 17 שעות, דצמבר 2014)

תלמידת בית ספר תיכון בת 16 נעצרה הלילה (שלישי) בחשד שגייסה כספים עבור ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך הודיעה המשטרה במדינה. הנערה נעצרה יחד עם גבר כבן 20 בגילדפורד, פרבר של סידני הנמצא ממערב לעיר. "אנו חושדים כי השניים מעורבים באיסוף כספים שנועדו להישלח אל מחוץ למדינה כדי לתמוך בפעילויות של דאעש", אמרה קתרין בורן, סגנית מפקד המשטרה המקומית.

במהלך היום יגישו הרשויות כתב אישום נגד השניים, ואם יורשעו הם עומדים בפני עונש מקסימלי של 25 שנות מאסר. בורן הזהירה כי לאחרונה נרשמה מגמה מתגברת של בני נוער האוספים כספים עבור ארגוני טרור. "מטרידה העובדה שאנו ממשיכים לראות בני נוער המעורבים בפעילויות שהם לא אמורים להיות מעורבים בהן", אמרה.

עוד כתבות מהעולם:
דוח מזעזע: 19 אלף מוגבלים שכלית כבולים בשלשלאות באינדונזיה
טראמפ בנאום באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון"
אובמה בפגישה היסטורית עם קסטרו: "העם הקובני משתוקק לחירות"

מצור בני ערובה – סידני, אוסטרליה, 15 במרץ 2014. AP
השניים נעצרו בפרברי סידני. כוחות משטרה באוסטרליה/AP

קצין בכיר במשטרה המקומית הדגיש כי גיוס הכספים אינו קשור לתכנון פיגוע בתוך גבולות אוסטרליה. הסוכנות למניעת הלבנת כספים באוסטרליה דיווחה בנובמבר האחרון כי היקף המימון הנחשד כי נועד לארגוני הטרור שילש את עצמו בשנה האחרונה, ועמד על כ-50 מיליון דולר אוסטרלי.

הרשויות באוסטרליה חוששות מקיצוניות שהולכת ומתגברת במדינה, ובספטמבר 2014 הועלתה רמת הכוננות מפני טרור וטרם הורדה. כוחות הביטחון ערכו כמה פשיטות בערים גדולות בחודשים האחרונים והממשלה חוקקה כמה חוקים חדשים הנוגעים לביטחון הלאומי.

מאז ספטמבר 2014 – אז דקר נער שני שוטרים ונורה למוות בידי המשטרה, 14 בני אדם הואשמו במעורבות בתכנון פעולות טרור, כמו גם בהצטרפות לשורות ארגוני טרור בסוריה ובעיראק ובמימון ארגוני טרור. בדצמבר של אותה השנה
החזיק אדם חמוש בני ערובה במשך 17 שעות בתוך בית הקפה "לינדט" שבמרכז סידני. שני בני ערובה נהרגו בשעה שהמשטרה פרצה לתוך בית הקפה וירתה למוות בחמוש. בדצמבר האחרון, חמישה אנשים, בהם נער בן 15, הואשמו בסידני בתכנון מתקפת טרור בבניין ממשלתי.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully