וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מזעזע: 19 אלף מוגבלים שכלית כבולים בשלשלאות באינדונזיה

מחקר של ארגון "משמר זכויות האדם" העלה כי פגועי הנפש באזורים כפריים במדינה נשלחים ל"מרכזי ריפוי", שם הם עוברים התעללויות שהוצאו מהחוק לפני עשורים רבים. "זה כמו לחיות בגיהינום", אמרה אחת מפעילות הארגון

ילדה מוגבלת נפשית כבולה בשלשלאות באינדונזיה. ארגון "משמר זכויות האדם", צילום מסך
נערה מוגבלת שכלית כבולה בשלשלאות ב"מרכז ריפוי" באינדונזיה/צילום מסך, ארגון "משמר זכויות האדם"

19 אלף איש באינדונזיה הסובלים ממוגבלות שכלית מוחזקים ברוב שעות היממה כשהם כבולים בשלשאות, ואף עוברים התעללויות וטיפולים מסוכנים – כך עולה מדוח של ארגון "משמר זכויות האדם". לפי הדוח, משפחות המתגוררות באזורים הכפריים במדינה, שם נוכחות רשויות הבריאות מוגבלות והאמונה ב"רוחות רעות" רווחת, שולחים את בניהם ל"מרכזי ריפוי", שם הם מוחזקים בתנאים קשים.

ברחבי אינדונזיה, שבה 250 מיליון בני אדם, ישנם רק 48 בתי חולים לבריאות הנפש, ורובם נמצאים בערים. על כן, רבים המתגוררים בכפרים מנועים מקבלת טיפול ראוי, ופגועי הנפש נשלחים לאותם המרכזים, שמשתמשים פעמים רבות בשיטות טיפול שהוצאו מהחוק במדינה לפני כ-40 שנים. הדוח חושף כי באותם המוסדות, המאוכלסים בדרך כלל יתר על המידה ובהם תנאי היגיינה ירודים, עוברים השוהים טיפול במכות חשמל, מוחזקים בבידוד וסובלים מאלימות פיזית ומינית.

קריטי שארמה, חוקרת זכויות בעלי המוגבלויות ואחת ממחברות הדוח, אמרה: "אף אחד לא צריך להיות כבול בשלשלאות באינדונזיה של שנת 2016. אנשים אמרו לנו שוב ושוב שזה ממש כמו לחיות בגיהינום". בינואר האחרון התחייב שר הרווחה של אינדונזיה לטפל בכבילת המטופלים, אך צעדים קודמים לחיסול התופעה העלו חרס.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ בנאום באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון"
אובמה בפגישה היסטורית עם קסטרו: "העם הקובני משתוקק לחירות"
נסראללה מאיים: "במלחמה הבאה עם ישראל נפגע בכור הגרעיני"

ילדה מוגבלת שכלית כבולה בשלשלאות באינדונזיה. ארגון "משמר זכויות האדם", צילום מסך
"אין ברירה אחרת". אדם הכבול לספסל עץ באינדונזיה/צילום מסך, ארגון "משמר זכויות האדם"

הדוח מביא את סיפורו של סולימאן, הכבול לספסל עץ במשך רוב שעות היום, כבר למעלה משנתיים. משפחתו העבירה אותו למרכז הריפוי, שנמצא ליד העיירה ברבס שבאי המרכזי ג'אווה, לאחר שהחל לזרוק אבנים לעבר חלון שכניו. כעת הוא מבלה את רוב ימיו כבול לספסל העץ בחצר המלוכלכת של המוסד או בחדר חשוך בעל קירות בטון.

"אני אדם טיפש", הוא אמר כשהוא יושב על הספסל. לידו, אדם נוסף הטיל את מימיו במקום שבו הוא כבול, שכן הוא לא יכול היה להגיע לתא השירותים הסמוך. אדם נוסף בשם עוואן סיפר כי לעיתים הוא כבול למיטה מעץ במשך 24 שעות ביממה. מושדד, בעלים של אחד מאותם המרכזים, הגן על שיטת כבילת המטופלים ואמר: "אין לנו ברירה אחרת, זה נעשה מסיבות בטיחותיות בלבד".

לפי הדוח, משפחות הבוחרות שלא לשלוח את בניהם למרכזי ריפוי מנסות לטפל בהם בעצמם – דבר שלעיתים מוביל להתעללות חמורה ביותר. הדוח מביא כדוגמה את סיפורה של ווספיה בת ה-25, שננעלה בתוך כלוב מבמבוק במשך שלושה ימים, והוריה התירו לה לצאת רק כדי להשתמש בשירותים. אביה המבוגר אמר כי הם כלאו אותה לאחר שברחה מביתה והציקה לשכנים. הוא הדגיש כי מדובר בצעד זמני בלבד – לא כמו הפעם הקודמת שבה כלאו אותה במשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully