וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית להגדלת השכר למשפחות חד-הוריות

הממשלה אישרה תכנית שמטרתה לתמרץ הורים יחידנים ומקבלי הבטחת הכנסה לצאת לעבוד או להגדיל את המשרה, מבלי שקצבאותיהם ייפגעו. על פי התכנית, שיעורי קזוז הקצבה למקבלי הבטחת הכנסה או דמי מזונות יופחתו

שר הביטחון משה יעלון ושר החינוך נפתלי בנט, ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
הממשלה אישרה את התכנית כניסיונית לתקופה של שנתיים. ישיבת ממשלה, בינואר/פול צלמים, עמית שאבי

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) תכנית שתתמרץ הורים יחידנים ומקבלי הבטחת הכנסה לצאת לעבוד או להגדיל משרה מבלי שקצבאותיהם ייפגעו. בנוסף, אושרה תכנית ליווי הורים עד לשילובם בשוק התעסוקה. תכניתו של שר הרווחה, חיים כץ, שאושרה בישיבת הממשלה, קובעת כי יופחתו שעורי קיזוז הקצבה למקבלי הבטחת הכנסה או דמי מזונות היוצאים לעבודה, מ-60% ל-27%. מדובר בהפחתת הסכום שיכול אדם להרוויח מבלי שקצבתו תפגע.

צעד זה יגדיל משמעותית את יכולת ההשתכרות לצד המשך קבלת הקצבה במלואה מהמוסד לביטוח לאומי. התכנית אושרה כתכנית ניסיונית לתקופה של שנתיים ועלותה נאמדת במאה מיליון שקלים.

על פי המצב היום, אדם המקבל קצבת הבטחת הכנסה או דמי מזונות מוגבל להכנסה נמוכה מאוד, כשכל סכום נוסף, המחושב על פי גיל ההורה וגודל המשפחה, מוביל לפגיעה בקצבה עד לשלילתה ושלילת הטבות נלוות. מצב זה יצר תמריץ שלילי להגדלת שיעור ההכנסה והיציאה לעבודה מתוך חשש כי הגדלת ההכנסה תגרום להפסד גדול יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן לריבלין: "מבקש לשלוח את תנחומיי לעם הישראלי"
הגבר שנורה למוות בראשון לציון: איש העסקים דורון שוסטר
בעקבות אירועי אלימות: העובדים הסוציאליים לא יקבלו היום קהל

ח"כ חיים כץ, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"זה צעד גדול והדרך הנכונה להוציא מעוני אלפי משפחות". כץ/נועם מושקוביץ

התכנית צפויה לשפר את ההכנסה הכוללת של משפחה, אם על ידי תוספות מהפחתת הקיזוז או על ידי הגדלת היקף משרה, מהלך שמעתה לא יפגע בקצבתם. כמו כן צופים במשרד הרווחה כי הגדלת התמריץ תוביל אנשים למסגרות מדווחות לרשויות המס כך שיובטחו להם גם תנאים סוציאליים נלווים.

כך לדוגמה, אם חד הורית או אלמנה עם שני ילדים המשתכרת 3,000 שקלים זכאית לקצבה בגובה 1,970 שקלים. עם יישום התכנית, תקבל האם במקביל להכנסתה קצבה בגובה של 2,742 שקלים, קרי, תוספת של 800 שקלים לקצבה. כמו כן, חד הורית עם ילד שמשתכרת היום 5,490 שקלים, תוכל עם יישום התכנית להשתכר עד 6,776 שקלים ללא קיצוץ הקצבה, וכן חד הורית עם שני ילדים המשתכרת היום 6,284 שקלים תוכל להשתכר עד 7,570 שקלים ללא קיצוץ קצבתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"משפחות חד-הוריות ירוויחו בכבוד שכר ראוי והוגן"

לצד הורדת אחוזי הקיזוז, תופעל תכנית תעסוקה ייחודית להורים יחידנים שתספק שירותים משמעותיים למקבלי קצבת הבטחת הכנסה. מטרת התכנית הינה להתמודד באופן ישיר עם האתגרים בשילוב בשוק העבודה, תוך מיפוי ואפיון הכישורים של מקבלי הבטחת הכנסה ושיפור המוטיבציה.

בפתח ישיבת הממשלה בירך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על אישרו התכנית ואמר כי מדובר בחלק ממחויבות הממשלה לצמצום פערים. השר כץ אמר כי "זה צעד גדול והדרך הנכונה להוציא מעוני אלפי משפחות. אנחנו עושים צדק, נטל המס ירד בצורה דרמטית ומשפחות חד-הוריות ירוויחו בכבוד שכר ראוי והוגן. בנינו תכנית משולבת שתאפשר לאנשים לקבל הכשרה מקצועית ותיטע בהם מוטיבציה לצאת לעבודה, לקבל זכויות סוציאליות מלאות וזאת מבלי שיחששו מפגיעה בקצבה או מהטבות נלוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully