וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אירועי אלימות: העובדים הסוציאליים לא יקבלו היום קהל

העיצומים יינקטו בבתי החולים, במוסד הביטוח הלאומי ובמשרדי הממשלה. גם הוועדות הטיפוליות שתוכננו להיום יבוטלו. זאת, בעקבות שני אירועי אלימות של מטופלים, שהעלו מחדש את דרישת העובדים להגנה בעת מילוי תפקידם. השר כץ: "קורא למשרד האוצר להקצות הסכום הנדרש"

בעקבות תקיפת עובדת: שביתה בכל לשכות הרווחה. שלומי גבאי
"לקו בחרדה". עיצומים במשרד הרווחה לאחר אירוע אלימות נגד עובדים בחודש מאי/שלומי גבאי

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע כי עקב הסלמה באלימות המופעלת נגד עובדי האיגוד מטעם מטופלים ובני משפחותיהם, ייסגרו היום (שני) כל השירותים לקבלת קהל, ובכללם הרשויות המקומיות, בתי החולים, משרדי הממשלה והביטוח הלאומי. כמו כן, לא יתקיימו ועדות טיפוליות שתוכננו להיום. העובדים הסוציאליים בבתי המשפט יגיעו לעבודתם כרגיל.

באיגוד הצביעו על שני אירועים המעידים, לדבריהם, על הסיכון הנשקף לעובדים הסוציאליים בעבודתם. האחרון שבהם אירע בלילה שבין רביעי לחמישי, אז נורו 26 כדורים לעבר מכוניתה של עובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים באום אל-פחם, כשזו ניסתה להוציא אישה וילדיה למקלט לנשים מוכות. העובדת עצמה לא נפגעה, אולם באיגוד סיפרו כי מאז האירוע היא "מסתגרת בביתה עם טראומה קשה". זאת, בעוד בעלה של האישה, החשוד בירי, טרם נעצר.

שבוע קודם לכן נזקקו שלוש עובדות סוציאליות לטיפול רפואי, בעקבות תקיפה בידי מטופל וחמשת ילדיו בלשכת הרווחה בקריית שמונה. באיגוד הוסיפו כי האב, המוכר כאלכוהוליסט ואלים, שבר עם ילדיו חפצים במקום ואף הכה את השוטרים שהוזעקו אליו. בעקבות האירוע, לדבריהם, לקו כל העובדים בלשכה בחרדה.

עוד בוואלה! NEWS:
"רציתי להיאבק - ואמרו שזנות זה מהתורה": כשהרבניות הגיעו לתחנה המרכזית
סירב לשלם לגרושתו את דמי הכתובה – כי "שיחקה עם בחורים בפייסבוק"
"אני אגיע אחרונה, אבל אגיע עד הסוף": חולת הריאות שלא ויתרה על מרתון ירושלים

הפגנת עובדי עיריית ירושלים נגד שר האוצר מול ישיבת הממשלה על רקע המחלוקות הכספיות בין כחלון לברקת. 17 בינואר 2016. איגוד העובדים הסוציאליים, ספק 500
"לא נעבור לסדר היום". הפגנת עובדים סוציאליים נגד עיריית ירושלים בחודש ינואר/ספק 500, איגוד העובדים הסוציאליים
דוויק: "נענינו על ידי משרד הרווחה כי הדרישה לאבטחה 'אינה בסדר העדיפות התקציבי שלו'"

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, דרשה ממשרדי הממשלה וממרכז השלטון המקומי להגן על עובדי הרווחה בעת מילוי תפקידם, בין השאר באמצעות מימון מאבטח עם סמכויות שיטור בלשכות ובמתקני הרווחה. כמו כן, דרשה שגורמי אכיפת החוק ינקטו "יד תקיפה" כלפי התוקפים, יטפלו מידית באלימות בשטח ויחמירו את הענישה כלפי הגורמים המפריעים לחברי האיגוד לטפל באוכלוסיות הנזקקות לשירותיהם. "איננו יכולים לעבור על מקרי אלימות אלה, ההסתות, ההכפשות והאיומים הפיזיים עלינו, לסדר היום", הדגישה.

לדברי דוויק, זה יותר משלוש שנים שאנשי האיגוד ומרכז השלטון המקומי מתריעים כי אף שהנושא הוסדר בחקיקה, האבטחה בלשכות ובמתקני הרווחה לא תוקצבה ומכאן שאינה יוצאת אל הפועל. "במשרד הרווחה העריכו שעלות מימון האבטחה היא 42 מיליון שקלים בלבד, אולם נענינו על ידי המשרד כי זה 'אינו בסדר העדיפות התקציבי שלו'", אמרה ושאלה: "הגנה ושמירה על עובדים בעת מילוי תפקידם אינן בסדר העדיפויות של המדינה? כך מפקירה המדינה את עובדיה, הנאלצים להתמודד מדי יום עם אוכלוסיות במשברי חיים שונים?"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תומך במאבק". השר כץ, מאי 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך
משרד הרווחה: "הנושא מצוי בדיונים מול משרד האוצר"

ועדת העבודה והרווחה בראשות שר הרווחה, חיים כץ, הייתה אמורה לאשר את מימון האבטחה בידי משרד הרווחה ומרכז השלטון המקומי, ואולם תקציב זה לא אושר בשל העיכוב באישור תקציב המדינה. השר הודיע בינתיים כי הוא תומך במאבק וקרא למשרד האוצר להקצות את הסכום הנדרש לתגבור האבטחה בלשכות ומתקני הרווחה. כמו כן, הודיע כי יעלה את הנושא בישיבת הממשלה הקרובה. "מדובר בשליחי ציבור שעושים את עבודתם נאמנה בהתאם לחוקי מדינת ישראל", אמר השר.

ממשרד הרווחה נמסר: "המשרד ושר הרווחה, חיים כץ, מגנים בכל תוקף את האלימות המופעלת כלפי עובדים סוציאליים. נציין כי למרות שאחריות האבטחה של מחלקות הרווחה הינה על הרשויות המקומיות - המשרד מממן אמצעי מיגון פיזיים למחלקות, סדנאות להתמודדות במצבי משבר ולחץ ותמיכה בעובדים שנפגעו, וזאת על פי דרישה וצורך של הרשויות המקומיות".

עוד נמסר: "המשרד מקדם גם את נושא המיגון האישי לעובדים הסוציאליים. תקציב אבטחת המחלקות לשירותים חברתיים עומד על כ-42 מיליון שקלים לשנה, והנושא מצוי בדיונים מול משרד האוצר".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully