וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו הוריקן": ברוסיה מעריכים כי מזג אוויר סוער גרם להתרסקות המטוס

מושל העיר רוסטוב על הדון, שם התרסק המטוס, טען כי רוח חזקה ועוצמתית היא שהובילה לאסון. צוותי החירום בודקים אם מדובר בכשל טכני או טעות אנוש ובחברת התעופה מתרכזים בדאגה לקרוביהם של 62 הנספים

צילום: רויטרס

ברוסיה קיבלו היום (שבת) בתדהמה את בשורת התרסקות טיסת בואינג 737 של חברת "פליי-דובאי" בעיר רוסטוב על הדון שבדרום-מזרח המדינה, אירוע שגבה את חייהם של כל 62 בני אדם. עם היוודע דבר ההתרסקות, פתחו הרשויות במדינה בחקירה לבירור הנסיבות, ולפי שעה נבדקים שני כיוונים עיקריים – טעות אנוש או כשל טכני - שככל הנראה הובילו לאסון.

מושל רוסטוב על הדון, וסילי גולבב, סיפר כי המטוס התרסק במרחק של כ-250 מטרים ממסלול הנחיתה. לדבריו, תנאי מזג האוויר הם שהובילו לאסון. "לפי כל הסימנים, הרוח העזה, שבעוצמתה התקרבה לכדי הוריקן, היא שהובילה להתרסקות", אמר. צוותי החירום ברוסיה דיווחו כי עוצמת הרוח הייתה כ-30-50 קמ"ש וכן ירד גשם קל באותה העת. לדבריהם, האסון התרחש כאשר ניסה המטוס לנחות ונכשל. זנב המטוס פגע בקרקע והוא עלה באש.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
להיכנס למוח של דאעש: הרווח המודיעיני בלכידת המחבל מפריז
"נצא מהאיחוד": הימין בבריטניה זועם על הסכם הפליטים של האיחוד וטורקיה
חוסר רגישות: חדר בריחה בהולנד עיצב מתחם בהשראת בית אנה פרנק

זירת התרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
לאחר ניסיון נחיתה כושל, אבד הקשר עם המטוס. זירת ההתרסקות, היום/AP

לפי דיווחים בכלי תקשורת רוסיים, המטוס חג באוויר במשך כשעתיים בטרם ניסה לנחות. גורם מטעם אתר המספק שירותי מעקב טיסות סיפר כי המטוס ניסה לנחות פעמיים כאשר בפעם השנייה התרסק. לדבריו, לאחר ניסיון הנחיתה הכושל הראשון אבד הקשר עם המטוס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משפחות הנספים בהתרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
"ליבנו ומחשבותינו עם המשפחות". קרוביהם של הנספים באסון מקבלים את הבשורה/AP

גם בקרב חברת "פלי-דובאי", אשר המטוס שהתרסק שייך לה, הגיבו בפליאה על אודות האסון. בהצהרה של החברה נמסר כי מדובר בהתרסקות הראשונה של מטוס מטעם החברה, אשר החלה את פעילותה בשנת 2009. "הדאגה העיקרית שלנו היא למשפחות ההרוגים. כולם ב'פליי-דובאי' בהלם וליבנו עם קרוביהם של המעורבים", נמסר. בין ההרוגים, 11 אזרחים זרים מאוקראינה, הודו ואוזבקיסטן. כמו כן, בין ההרוגים ככל הנראה ארבעה ילדים.

"טרם קיבלנו את כל המידע על אודות ההתרסקות", הוסיף דובר מטעם החברה, "אנחנו מאשרים את מספר ההרוגים ונעשה כל שאפשר כדי לאסוף את כל המידע על אודות שאירע. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם שירותי החירום של המדינה ונשתף בכל מידע שנקבל, ברגע שנוכל. כרגע, מחשבותינו עם משפחות ההרוגים ואנשי הצוות שנספו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת "פליי-דובאי" נחשבת לחברת התעופה הגדולה במזרח התיכון והיא מפעילה יותר מ-1,400 טיסות בשבוע. מנהליה אחראים גם על חברת התעופה של ערב הסעודית. לחברה יש מוניטין בטיחותי טוב, שאינו כולל תאונות תעופה. בשנת 2015 נפגע מטוס של החברה ממה שנראה כנשק קל, והמטוס נחת בשלום בבגדאד שבעיראק, ללא נפגעים.

זירת התרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
צוותי החירום בזירת התאונה, הלילה ברוסיה/AP
משפחות הנספים בהתרסקות המטוס ברוסיה 19 מרץ 2016. AP
מקורב של אחד ההרוגים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully