וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על המחלוקת בכותל: "לא נשב בממשלה המכירה ברפורמים"

השר מיהדות התורה הציב בריאיון לרשת ב' אולטימטום לממשלה בנוגע למעמד הרשמי שניתן לזרמים הלא-אורתודוקסיים בהסכם שגובש עמם להקמת רחבה נוספת בכותל. "נתניהו מעדיף את החרדים בארץ מאת הרפורמים בחו"ל. הוא צריך אותנו כדי להיבחר"

צילום: רוני כמפו, עריכה: מתן חדד

שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה אמר היום (חמישי) בריאיון לרשת ב' כי מועצת גדולי התורה החליטה שחברי מפלגתו לא יישבו בממשלה המכירה ברפורמים. בכך התייחס ליצמן להסדר שהושג בין הממשלה לבין הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים בנוגע להקמת רחבה מעורבת שתשרת אותם בכותל המערבי, ולהתנגדות החרדים בממשלה להכרה רשמית ברפורמים במסגרת הסכם זה. "אנחנו נוציא את הרפורמים מהמדינה", הוסיף ליצמן בריאיון. "נתניהו מעדיף את החרדים בארץ מאת הרפורמים בחו"ל. אותם הוא צריך בשביל כסף, אותנו כדי להיבחר", אמר ליצמן.

ליצמן וראשי המפלגות החרדיות האחרים דורשים להעביר את "הכותל הרפורמי" – החלק שהוקצה בחודש שעבר לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי – לסמכות ניהול של הסוכנות היהודית בלבד. זאת, בניגוד להסדר שאושר בממשלה ולפיו נציגים של הזרם הרפורמי, הקונסרבטיבי ונשות הכותל יהיו חלק ממנו.

עוד על מתווה הכותל:
החרדים יקדמו חוק להגבלת הרפורמים בכותל: "להילחם בהם בכל דרך"
השחתת סידורים וקריאות גנאי: חרדים התעמתו עם נשות הכותל
הרבנות קוראת להקפאת מתווה הכותל: "נותן דריסת רגל לרפורמים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נוציא את הרפורמים מהמדינה". ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לאחרונה הייתה התנגדותם של החרדים למתווה שאושר רפה למדי. בפגישה בין ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, לנתניהו לפני כשבוע וחצי, הם דרשו ממנו לבטל את המעמד הרשמי שניתן לזרם הרפורמי ולזרם הקונסרבטיבי בהסדר שהושג עמם בכותל המערבי, וכן להתחייב להעביר חוק נגד החלטת בג"ץ על שימוש הרפורמים והקונסרבטיבים במקוואות הציבוריים לצורך גיור. עם זאת, הם סירבו להצהיר שיפרשו מהממשלה אם לא יעשה כן.

עם זאת, בשבוע האחרון החריפו החרדים את עמדותיהם במאבק בשל ביקורת שספג ההסכם בכותל מצד רבנים ומצד הציבור. כך, למשל, רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', שתמך תחילה במתווה, דורש כעת חקיקה שתגביל את פעילות הזרמים הלא-אורתודוקסיים בכותל. במכתב שהעביר הרב רבינוביץ' לראשי המפלגות הוא כינה את המתווה "חילול הקודש בכותל המערבי" שיש לעצור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילה ברחבה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully