וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים יקדמו חוק להגבלת הרפורמים בכותל: "להילחם בהם בכל דרך"

14.3.2016 / 10:40

גורם ביהדות התורה הסביר לוואלה! NEWS כי ייתכן שתוגש הצעה להפעלת המקומות הקדושים לפי כללי הרבנות הראשית, כך שתוגבל פעילות זרמים אחרים בכותל. הליך החקיקה יוכל להפוך את מתווה הכותל, ולתמוך במאבק החרדי נגד הזרמים "שהרימו ראש"

צילום: רוני כמפו, עריכה: מתן חדד

(חרדים מתעמתים עם פעילות "נשות הכותל" במהלך תפילת ראש חודש אדר, בסוף השבוע)

הצעת חוק שעשויה להגיש בקרוב מפלגת יהדות התורה תאפשר להגביל את פעילות הזרמים הלא-אורתודוקסים בכותל המערבי, ולמעשה להפוך את המתווה שהוכרז לפני כחודש ונועד לאפשר לתנועה הרפורמית ולארגון "נשות הכותל" להתפלל במקום. גורם במפלגה אמר לוואלה! NEWS כי על פי ההצעה, "המקומות הקדושים בישראל יפעלו על פי כללי הרבנות הראשית בלבד".

לאחרונה רמז רב הכותל שמואל רבינוביץ על המהלך האפשרי. בישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל התייחס רבינוביץ' לביקורת שהופנתה נגדו על ההסדר שהושג עם הרפורמים והקונסרבטיבים, וכן על כך שלא שיתף את הרבנים הראשיים לפני אישורו. רבינוביץ' אמר כי "אם רוצים לדחות את המתווה, אי אפשר להשאיר את הכותל במצב כמו שהוא. אני מתמודד יום-יום עם גחמות וטירוף של אנשים". הוא הוסיף כי "הכותל מידרדר", וכי האתר המקודש "שלנו למלחמת עולם" מול "הגופים האלה, שכל מטרתם היא רק לעקור את הדת".

לדבריו, "יש מפלגות דתיות שיעבירו חקיקה בכנסת שאומרת שכך צריך להיות ברחבת הכותל המערבי, והכל יבוא על מקומו בשלום". כשנשאל רב הכותל אם "יש סיכוי לחקיקה כזו", השיב: "אפשר לנסות. כל דבר ניתן לנסות".

לקריאה נוספת:
בלי איומים או אולטימטום: ההתנגדות הרפה של החרדים למתווה הכותל
מתווה הכותל: בוטלה הפגישה בין נתניהו ובכירי המפלגות החרדיות
הרבנות קוראת להקפאת מתווה הכותל: "נותן דריסת רגל לרפורמים"

רחבת הכותל המערבי, ירושלים. פברואר 2016. AP
יהדות התורה פועלת להגבלת פעילות הזרמים הל-אורתודוקסים. רחבת הכותל המערבי/AP

באותה ישיבה מתח רבה של באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ביקורת על הפוליטיקאים החרדים, לרבות אחיו, שהיו מעורבים בגיבוש המתווה: "מי שקיבל את ההחלטות הללו נסחף מאד מפחד הבג"ץ, כי בג"ץ במקרה הגרוע ביותר לא יכול היה לעשות רע יותר ממה שאנחנו מראש עושים. לדבריו, "יכולנו להתמודד עם בג"ץ ועם בקשת מקום תפילה חלופי. לא היינו צריכים לייחד מקום קבוע אם אפשר היה לעשות מקום זמני".

הגורם במפלגת יהדות התורה הסביר כי הליך החקיקה האפשרי ייצא לפועל רק אחרי שיסיים הטיפול בסוגיית חוק המקוואות. לטענתו, "הבנו שאנחנו בעולם אחר, שהרפורמים והקונסרבטיבים הרימו ראש וצריך להילחם בהם בכל דרך". הוא הסביר: "קודם יגבשו הצעה מרוככת יותר למתווה שאושר בממשלה, ולאחר מכן יקדמו חוק כוללני שמטרתו יהיה למנוע את פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בכותל המערבי".

בינתיים, המפלגות החרדיות דורשות לבצע שינוי משמעותי בהסדר, המקצה רחבת תפילה נפרדת לזרמים הלא-אורתודוקסיים מדרום לרחבת התפילה המרכזית. בהתאם לכך, החרדים נחושים לגרום לביטול המעמד הרשמי שניתן לזרם הרפורמי ולזרם הקונסרבטיבי בניהול הרחבה הדרומית "עזרת ישראל", העתידה לקום במתחם קשת רובינסון.

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', יוני 2011. עומר מירון
"הכותל מידרדר". רב הכותל, שמואל רבינוביץ'/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully