וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאום האחרון של מאיר דגן: "מפחד מהיעדר החזון ומאבדן הדרך"

לפני כשנה נאם ראש המוסד לשעבר שהלך לעולמו בפני אלפי בני אדם בעצרת להחלפת השלטון, ערב בחירות 2015. בדבריו מתח ביקורת קשה על הממשלה ועל העומד בראשה, והדגיש כי "אינו רוצה מדינה דו-לאומית או מדינת אפרטהייד"

ספק 500

ראש המוסד לשעבר, אלוף (במיל') מאיר דגן, שהלך הבוקר (חמישי) לעולמו נשא לפני כשנה את נאומו הפוליטי האחרון במהלך עצרת להחלפת השלטון שהתקיימה בכיכר רבין בתל אביב, ערב הבחירות ב-2015. העצרת נערכה תחת הכותרת "ישראל רוצה שינוי", והשתתפו בה אלפי בני אדם, בהם נציגים מכל תנועות השמאל. בנאומו מתח דגן ביקורת קשה על ממשלת ישראל ואמר כי הוא "מפחד מהיעדר החזון ומאבדן הדרך" של ההנהגה.

בפתח הנאום אמר הדגיש דגן, בן 71 במותו, כי דבריו נאמרו לא מתוך שאיפות אישיות במערכת הפוליטית. "אני לא פוליטיקאי ולא איש ציבור. וגם לכאן הערב הגעתי ללא אספירציות אישיות, מבלי לחפש תפקיד וללא טינה או מרירות. המפלגה היחידה שאני שב ומתפקד אליה מדי יום היא מדינת ישראל", אמר דגן. הוא הוסיף כי הוא "מדבר כחייל, המבקש לעשות את כל הדרוש והאפשרי למען המדינה שעבור ביטחונה הקדשתי 45 שנים מחיי".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "דגן הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל"
"תמות נפשי עם ישראלים": עצירת התיאום הביטחוני הופכת לתרחיש אפשרי
"ההיא מפרשת בוכריס": שיימינג לאישה הלא נכונה חושף את סיוט המתלוננות

מאיר דגן בעצרת "ישראל רוצה שינוי", כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
ביקש מאזרחי ישראל שלא להיות "בני ערובה" בידי השלטון. דגן בעצרת בתל אביב, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

"ישראל היא מדינה מוקפת אויבים, אבל האויבים אינם מפחידים אותי", ציין. "אני מפחד מההנהגה שלנו. אני מפחד מהיעדר החזון ומאובדן הדרך. אני מפחד מההססנות והקיפאון. ואני מפחד מעל הכול ממשבר המנהיגות". הוא המשיך בביקורתו כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר :"שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה. שש שנים שבהן הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האזור או ליצירתו של עתיד טוב יותר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הסביר את התנגדותו למדיניות נתניהו והדגיש את כישלונו, לדבריו, במצבע "צוק איתן". "במשך קיץ שלם ישבו אזרחי ישראל במקלטים בזמן שנורו לעברם אלפי רקטות. שילמנו מחיר דמים כבד עבור מערכה שהסתיימה באפס. אפס הרתעה, אפס הישגים מדיניים. מערכת שרק הניעה לאחור את גלגלי השעון עד לסיבוב הלחימה הבא". הוא הוסיף כי נתניהו כשל בתחומים נוספים, וציין כי "במשמרת שלו הידרדרו לשפל יחסינו עם ארצות הברית. מערכת הבריאות קורסת. משבר הדיור הגיע לשיא. הפערים החברתיים ממשיכים לצמוח. המרחק בין הפריפריה למרכז מעולם לא היה גדול יותר. אחד מכל שלושה ילדים בישראל עני. 40% מתושבי ישראל לא גומרים את החודש".

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בעצרת להחלפת השלטון בכיכר רבין, 7 במרץ 2015. ראובן קסטרו
תקף את נתניהו על הקיפאון ומבצע "צוק איתן". דגן בעצרת, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

לדבריו, "אני לא רוצה מדינה דו-לאומית. אני לא רוצה שנהפוך למדינת אפרטהייד. אני לא רוצה לשלוט בעוד שלושה מיליון ערבים. אני לא רוצה שנישאר בני ערובה של הפחד, הייאוש והקיפאון. האם לא הגיעה השעה להתפכחות? האם יבינו סוף סוף אזרחי ישראל שאיננו חייבים להישאר בני ערובה?".

הוא הבהיר כי קיימת חלופה לשלטון הליכוד ונתניהו. "אני רוצה לפנות למי שמדבר על כך ש'אין לנו אלטרנטיבה'. למי שאומר ש'אין לנו עוד מלבדו'", אמר. "אני מבקש לומר לכם, כמי שעבד באופן אישי עם שלושה ראשי ממשלה וראה סוגים שונים של מנהיגות. סוגים שונים של מנהיגות. כמי שמכיר גם רבים מהמתמודדים הפעם. יש בהחלט אלטרנטיבה טובה יותר".

תחנות בחייו של מאיר דגן

יוסי בן חנן, מאיר דגן וחיים נאדל, מלחמת שלום הגליל. יוני 1982/משרד הביטחון, מערכת במחנה
  • עוד באותו נושא:
  • מאיר דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully