וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דגן הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל"

במערכת הפוליטית ספדו לראש המוסד לשעבר שהלך לעולמו. הנשיא ריבלין: "מסירותו למדינת ישראל הייתה מוחלטת". ח"כ ליברמן אמר כי הוא "גילם בדמותו את התעוזה והעוצמה של מערכת הביטחון הישראלית"

עריכה: עומר שליט

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר (חמישי) על מותו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן בגיל 71 ממחלת הסרטן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על מותו ואמר כי היה "לוחם ומפקד נועז, שתרם רבות לביטחון המדינה במערכות ישראל, במטה ללוחמה בטרור ובהמשך כראש המוסד. נתניהו התייחס לתמונה שבה נראה סבו של דגן מושפל בידי חיילים נאצים, זמן קצר לפני שנרצח בשואה, ואמר כי תמונה זו עמדה תמיד לנגד עיניו. "מאיר היה נחוש להבטיח שעם ישראל לא יהיה עוד חסר כוח וחסר מגן, ועל כן הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל. בשמונה השנים בהן כיהן כראש המוסד, הוא הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות. לוחם גדול הלך לעולמו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי דגן היה "מגדולי הלוחמים עזי הנפש, רבי הדמיון ועמוקי האמונה שקמו לעם היהודי. מסירותו למדינת ישראל הייתה מוחלטת. הוא ראה את טובתו בטובתה ועשה כל שביכולתו להבטיח את קיומה לדור ולדורות". ריבלין סיפר כי ביום השואה האחרון ביקש ממנו דגן להזכיר את שמות בני משפחתו ואת התמונה הנוראה של סביו בטקס ל"כל איש יש שם", וכך עשה. "מאיר דגן, ענק הענקים כפי שכונה, סימל בעיני רבים את השואה והתקומה", הוסיף. על דגן כאדם אמר ריבלין כי הוא היה "איש עצה, איש תבונה, איש אוהב ואהוב בחספוסו, מנהיג ואחד העם".

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן וראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
נתניהו ודגן/AP

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הביע צער עמוק על מותו של דגן בפוסט שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו. "מאיר היה גיבור ישראל, שלחם באומץ באויבינו ובמבקשי רעתנו וחתר באותה נחישות לשלום לו ייחל", כתב הרצוג. "הוא פיקד על המוסד בשלל מבצעים עלומים וכמוסים והגן על חייהם של אזרחי ישראל".

לדברי הרצוג, מדינת ישראל חייבת לדגן חוב עצום על כל שעשה במהלך שירותו. "באופן אישי אני גאה שהוא חתן פרס חיים הרצוג לתרומה ייחודית למדינת ישראל של האוניברסיטה העברית, אף שבעצם היה ראוי לפרס ישראל על תרומתו לביטחונה". על מאבקו של דגן בסרטן הכבד אמר הרצוג כי הוא "נאבק במחלתו באותם כוחות ותעצומות נפש השמורים לגיבורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב אף הוא על מותו של דגן ואמר שמדובר ב"לוחם אמיץ, שתרומתו הגדולה לביטחונה של מדינת ישראל תוכל להתפרסם ברבים, אם בכלל, רק בעוד שנים רבות". ליברמן סיפר על היכרותו עם דגן, שהחלה לפני יותר מ-20 שנה, כשהגיע דגן לעבוד כראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה. "הייתה לי גם הזכות לעבוד איתו אחר כך בתפקידיי השונים כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, כשר החוץ, כשר לעניינים אסטרטגיים וכחבר הקבינט. בכל המקומות האלו גיליתי איש אמיץ, שגילם בדמותו את התעוזה והעוצמה של מערכת הביטחון הישראלית", ציין ליברמן.

שר התשתיות הלאומיות יובל שטייניץ ספד לדגן ואמר כי דגן היה אחד הלוחמים המהוללים ביותר בתולדות ישראל. "תרומתו לביטחון ישראל בתפקידיו השונים הייתה משמעותית ביותר", אמר שטייניץ. "הייתה לי זכות גדולה להתוודע לפועלו ולאישיותו כראש המוסד – ללא ספק מראשי המוסד הטובים, המוכשרים והנועזים שהיו למדינת ישראל. מאיר היה לא רק לוחם נועז ואיש מודיעין מדהים, אלא גם איש שיחה חכם ומרתק".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כינתה את דגן "גיבור" ואמרה כי היה מנהיג "שידע להוביל אחריו חיילים בשדה הקרב הצבאי ולוחמי מוסד בשדה החשאי. ראיתי אותו מישיר מבט לדרג המדיני ואומר את עמדותיו ללא מורא, מתוך אחריות כבדה לעתיד המדינה. אהבתי והערכתי אותו מאוד, וכך גם חש כל מי שעבד איתו".

תחנות בחייו של מאיר דגן

יוסי בן חנן, מאיר דגן וחיים נאדל, מלחמת שלום הגליל. יוני 1982/משרד הביטחון, מערכת במחנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully