וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת נהגי המשאיות במעבר כרם שלום: "סובלים מאכיפה מוגברת"

עשרות נהגים שמובילים סחורה לעזה מוחים נגד קנסות רבים שקיבלו, ובהתאם צפויים עומסים בכביש 232. "בקצב הזה נפסיק להגיע, זה לא משתלם", סיפר אחד הנהגים. גם התושבים מוחים, אך בעל חברת משאיות הבהיר: "הבעיה לא אמורה להיפתר על חשבוננו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(מחאת התושבים: "נלחמים על ילדינו")

עשרות נהגי משאיות שמובילים סחורה למעבר כרם שלום ומשם לרצועת עזה פתחו אתמול (שלישי) בצעדי מחאה נגד אכיפה מוגברת כלפיהם בכביש 232, המוביל למעבר הגבול. אתמול עיכבו הנהגים את העברת הסחורות למשך כמה שעות, והיום הקימו שיירת מחאה בכביש, שבעקבותיה צפויים עומסי תנועה בכביש 232 ממעבר כרם שלום עד לצומת סעד, משעה 10:00 עד 13:00.

מחאת הנהגים מגיעה בעקבות קנסות רבים שקיבלו מהמשטרה באזור המעבר בשבועות האחרונים. לטענת הנהגים, המשטרה מתעללת בהם ונותנת להם דוחות רבים, חלקם ללא הצדקה. אנחנו מרגישים שהם מחפשים אותנו", סיפר אחד הנהגים. "בקצב הזה הנהגים יפסיקו להגיע לכאן, זה לא משתלם".

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי אשכול מחו על תנועת המשאיות לעזה: "הכביש הפך למלכודת מוות"
צמצום חומרי בנייה ויועצים מארה"ב: המאבק של ישראל במנהרות עולה שלב
הסוואה בחסות שדות החיטה: תרחיש החדירה שמדיר שינה מהצבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדינת ישראל ומשטרת ישראל פתחו במלחמת התשה נגד בעלי החברות ונהגיה". הנהגים במעבר כרם שלום, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

רועי משה, בעל חברת משאיות, טען כי הדוחות מגיעים לעשרות אלפי שקלים בחודש. "זה יותר משלושה חודשים אנו סובלים מאכיפה מוגברת מאוד, שפוגעת בנו ובתפקודינו היומיומי", טען. "הקנסות שאנחנו מקבלים מדי יום ביומו עומדים על סכומים לא מציאותיים בכלל. חשוב לציין שהקנסות שאנו מקבלים ברובם הם על אורך המשאית, שזה משהו שהמדינה והתקינה אישרו למפעלים ולחברות שייצרו אותם".

"אנו עוברים מבחני רישוי כל שנה כדין", הוסיף. "כאזרח שומר חוק, אני שואל, אם משהו לא כשיר למה המדינה מאפשרת את נסיעתו של הנהג בכביש ולא פוסלת את תנועתו? היא נהנית מדוחות יום אחר יום על אותה עבירה. אנחנו כבר לא יכולים לשרוד בקצב הזה". לדבריו, "אני מצפה שתמצאו פתרון מיידי לבעיית הקנסות שאנו מקבלים, כי אנו לא נוכל להמשיך ולשרוד בצורה כזאת".

משה, תושב האזור, התייחס בדבריו גם למחאת תושבי המועצה האזורית אשכול שבתחומה עובר כביש 232, שיצאו נגד העומס הכבד בכביש המוביל לכרם שלום בשל ריבוי המשאיות וסיכון החיים, לטענתם, בשל עומס המשאיות. "יש הרבה דרכים לפתור את בעיית כביש 232", הסביר. "כמדינה מתקדמת אני מצפה שתמצאו דרך טובה יותר ולא דרך לפגוע באזרח. גם אני סובל מבעיית התנועה בכביש. לקנוס ולהתיש בעלי חברות בתשלומי דוחות אינסופיים הוא לא פתרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש הרבה דרכים לפתור את בעיית כביש 232". עיכוב הסחורות במעבר הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעיית כביש 232 לא אמורה להיפתר על חשבונו", הוסיף משה. "מדינת ישראל ומשטרת ישראל פתחו במלחמת התשה נגד בעלי החברות ונהגיה, שמובילים סחורות כל זאת בשביל לרצות את התושבים שגרים בסמוך לכביש 232". נהג נוסף הבהיר: "יש לחץ מהתושבים, בגלל שהכביש שמוביל למעבר מסוכן. אנחנו לא אשמים בכך - שירחיבו את הכביש".

"חובה על מדינת ישראל להבטיח מעבר שוטף ותקין של מגוון הסחורות"

בתוך כך, בארגון זכויות האדם "גישה" טענו כי הנפגעים העיקריים מהשביתה הם 1.8 מיליון תושבי רצועת עזה, שלא מקבלים סחורה כבר יומיים. לדברי הארגון, במקביל לשביתה מהצד הישראלי גם לא מאפשרים להם להעמיס סחורות שאמורות לצאת לישראל ולגדה המערבית.

ב"גישה" מציינים כי ברצועה כבר מתחיל להיווצר מחסור במוצרי חלב ובפירות. הסחורה היחידה שנכנסה לרצועה ביומיים האחרונים הם דלקים וחומרי בניה. "אין ספק שעל המשטרה לעשות את עבודתה", נמסר מהארגון. "עם זאת, חובה על מדינת ישראל להבטיח מעבר שוטף ותקין של מגוון הסחורות לרצועת עזה, בהתחשב בשליטתה במעבר המסחרי היחיד שלה עם העולם, כרם שלום. עצירת מעבר הסחורות פוגעת הן באספקה החיונית לקיומם של 1.8 מיליון תושבי עזה והן באינטרסים הכלכליים והביטחוניים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully