וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אשכול מחו על תנועת המשאיות לעזה: "הכביש הפך למלכודת מוות"

10.3.2016 / 15:04

עשרות מתושבי המועצה האזורית נעו בשיירה לאורך כביש 232 לכיוון כרם שלום ושיבשו את תנועת המשאיות, במחאה על כך שהכביש הפך לנתיב האספקה העיקרי לעזה ושהמשאיות מסכנות את חייהם וגורמות תאונות. "נלחמים על חיי ילדינו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

תושבי המועצה האזורית אשכול נעו הבוקר (חמישי) בשיירת מחאה על סיכון חיי האדם, לטענתם, בכביש 232, בדרך אל מעבר כרם שלום. התושבים מוחים על כך שהכביש הגישה היחיד שלהם הפך לנתיב האספקה היחיד לרצועת עזה, עם כ-750 משאיות שעוברות בכל יום על הכביש הצר, ומסכנות את חייהם של התושבים.

עשרות מתושבי המועצה האזורית השתתפו בשיירה, שנסעה לאט בכביש במטרה לעכב ולשבש את תנועת המשאיות לרצועת עזה ויצרה פקק עצום. השיירה יצאה בליווי המשטרה מצומת מגן למעבר כרם שלום. "מאז שסגרו את המעברים קרני וארז הפכו חיי תושבי המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה להפקר. אלף משאיות עושות את דרכן בכל יום למעבר כרם שלום והופכות את כביש 232 למלכודת מוות", אמר תומי קלפאוך, אחד ממשתתפי המחאה.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה: "אמרתי לנתניהו - 'הגעתי לבית הלבן, אני יודע מה אני עושה'"
הרמטכ"ל ביטל את מינוי תא"ל בוכריס החשוד באונס לראש חטיבת המבצעים
תפילין עם המאכער, ארוחה עם דנקנר: החיים החדשים של האסיר אולמרט

תושבי עוטף עזה הפגינו נגד "סיכון חיי האדם" בכביש 232: "נלחמים על ילדינו". צילום מסך
השיירה והמשאיות על כביש 232, הבוקר/צילום מסך

"סחורה לשני מיליון תושבי עזה מסופקת דרך כביש אחד קטן ומפורק מכובד משקלן של המשאיות. בכל שבוע יש תאונה ובכל יום יש אין-ספור 'כמעט תאונות'. איננו נלחמים על כסף או על טובות הנאה, אלא על חיי ילדינו", הוסיף. קלפאוך הפנה דרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה יעלון לפתוח באופן מידי מעברים נוספים לרצועת עזה ולהפחית בצורה דרסטית את מספר המשאיות העוברות בכביש. "בטווח הארוך יש למצוא פתרון אחר להעברת הסחורות, כגון מסילת ברזל וכדומה", אמר.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל החליטה לקדם את שדרוג כביש 232 ולהרחיבו לכביש דו מסלולי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל החלה בתכנון מפורט של הכביש המשודרג. עלות הפרויקט נאמדת במאות מיליוני שקלים. עם סיום התכנון, יחל מיד שלב הביצוע של הפרויקט. עד להשלמת הפרויקט ובמטרה לתת מענה מידי לבעיות הבטיחות בכביש, חברת נתיבי ישראל ביצעה ריבוד מחדש של קטעים רבים בכביש שנועד לשפר את רמת הבטיחות.

"במקביל לכך, החלה משטרת ישראל באכיפה יזומה בכביש במטרה למנוע ממשאיות הנוסעות בכביש בניגוד לנהלים וחוקי התנועה לנוע בכביש. יצוין כי שר התחבורה ישראל כץ החליט לאחרונה לאסור על תנועת משאיות כבדות בצירי התנועה המובילים למעבר כרם שלום בין השעות 07:00 ועד 09:00 ומ-15:00 עד 17:00 אחר הצהריים, במטרה להגביר את בטיחותם של הנהגים ותושבי האזור. המפקח על התעבורה במשרד התחבורה פועל בימים אלה, יחד עם כל הגופים הרלוונטיים, ליישם במהירות האפשרית את החלטת השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully