וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוואה בחסות שדות החיטה: תרחיש החדירה שמדיר שינה מהצבא

15.3.2016 / 12:00

גורמים באוגדת עזה חוששים כי התבואה העשירה בשדות עוטף עזה, בעקבות כמות הגשם החריגה בחורף האחרון, תקל על אנשי חמאס לפתוח פירי מנהרות בשטח ישראל ולהסתתר מכוחות צה"ל. "נקודת תורפה משמעותית"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(תחקיר חדירת פלסטינים לישראל באזור ניר יצחק בסוף פברואר)

450 מ"מ של גשם ירדו על הנגב המערבי בחורף האחרון – 30% יותר מבחורף הקודם. מלבד החקלאים, גם בצה"ל עוקבים אחר השפעת המשקעים על צמיחת התבואה העשירה בשדות החיטה באזור. השדות הצפופים, שבהם מגיעה החיטה לגובה ממוצע של יותר ממטר, משתרעים על אלפי דונמים בסמוך לגדר המערכת, וקצירתם לא תחל עד לאמצע מאי. על פי גורמים באוגדת עזה, שדות אלו מהווים נקודת תורפה משמעותית בכל הנוגע לבניית מנהרות מהרצועה ולחדירת מחבלים לתוך שטח ישראל.

לדברי הגורמים, שדות החיטה מאפשרים הן פתיחת פירי מנהרות מבלי שאיש יבחין בכך, והן זחילה והסתתרות מעיני הלוחמים והמצלמות באזור. החשש הגדול של הכוחות בשטח הוא שחמאס ינצל את התקופה על מנת לפתוח פירי מנהרות בצד הישראלי של הגדר וליצוק בהן בטון לפני הקציר.

מתחקיר אירוע שבו חדרו שלושה פלסטינים לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר יצחק בסוף החודש שעבר, עלה כי השדות הסמוכים לגדר סיפקו להם מחסה. השלושה, שלבשו מעילים צבאיים, הצליחו לעבור את הגדר בחסות הערפל. הם התקדמו והגיעו עד למושב ישע, בעת שכוחות צה"ל ניהלו אחריהם מרדף. בסופו של דבר השלושה נלכדו, אך מהתחקיר עלה כי העובדה שחצו שדות וחורשות הקשה מאוד על הכוחות לעלות על עקבותיהם.

עוד על המנהרות של חמאס:
צמצום חומרי בנייה ויועצים מארה"ב: המאבק של ישראל במנהרות עולה שלב
הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יגיב להרס מנהרות בידי צה"ל
שוב מנהרה קרסה ברצועת עזה: פעיל חמאס נהרג וחמישה נפצעו

שדות חיטה בקרבת עוטף עזה. שי מכלוף
הגשמים הרבים הביאו לצמיחה עשירה של החיטה. שדה חיטה באזור עוטף עזה, היום/שי מכלוף

אחד הגורמים באוגדת עזה ציין כי גם התקפת מחבלים על עמדת ה"פילבוקס" במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 נעשתה בחסות שדה חמניות, שהקשה על פעילות איסוף המודיעין הקרבי באזור. לדבריו, המנהרה הראשונה שנפתחה במבצע הובילה ללב שדה אחרי שנקצר, אך אם האירוע היה מתרחש לפני הקציר היה קושי רב לאתר את 12 המחבלים שיצאו מהמנהרה וחזרו לשטח הרצועה לאחר שהבינו כי צה"ל זיהה אותם.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט חשף לפני יותר מחודש, כי נוסף על הפעילות הסמויה והמודיעינית של צה"ל לאיתור מנהרות פועלים כמאה כלים הנדסיים של הצבא לאורך גדר המערכת. כמו כן, פועלים כוחות הנדסה של צה"ל וכוחות של צבא ארצות הברית לאיתור מנהרות באמצעות טכנולוגיות חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully