וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום חומרי בנייה ויועצים מארה"ב: המאבק של ישראל במנהרות עולה שלב

13.3.2016 / 0:15

במערכת הביטחון גילו כי חמאס השתלט על חומרי בניין שיועדו לשיקום הרצועה. בתגובה, צומצמו המשלוחים דרך מעבר כרם שלום - בדגש על קורות עץ, אשר לאור המחסור בבטון, מסייעות בבניית מערך הטרור. "להידוק הפיקוח יש חלק בקריסת המנהרות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בכיר חמאס בעזה, לפני כשבועיים: "המנהרות הן כלי להגנה עצמית")

ברקע שיגור הרקטות מרצועת עזה שלשום, צה"ל ממשיך במלחמה במנהרות של חמאס ומצמצם את היקף ההעברה של חומרי בנייה דרך מעבר כרם שלום לרצועה. זאת, לאחר שהתקבל מידע על כך שחלק מהחומרים מגיעים לארגון חמאס ומשמשים לבניית מוצבים ואף מנהרות טרור. ההחלטה, שהתקבלה השבוע במערכת הביטחון ובאישור הדרג המדיני, הגיעה לאחר שזוהתה הזליגה ובעקבותיה הופעלו סנקציות מנגנון הפיקוח שמשולב לישראל, לאו"ם ולרשות הפלסטינית. כמו כן, מומחים מצבא ארצות הברית מסייעים בימים אלה לצבא, שפועל עם מאות כלים הנדסיים בגבול הרצועה, לאתר פירים.

גורמי ביטחון הבהירו בימים האחרונים לוואלה! NEWS כי מצבו של חמאס מורכב כעת, מאחר שצבא מצרים משמיד מנהרות ביעילות וסותם את נתיבי ההברחה של הארגון, כך שהאחרון נאלץ להשתמש בחומרים שנותרו ברשותו ומשתמש בקורות עץ לבניית מנהרות במקום בבטון. במערכת הביטחון מעריכים כי להידוק הפיקוח הישראלי יש חלק בקריסת המנהרות.

עוד בנושא:
הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יגיב להרס מנהרות בידי צה"ל
תשעה פלסטינים חולצו לאחר שצבא מצרים הציף מנהרה ברפיח
חרף ההכחשות: חמאס מתקרב לדאעש וממשיך לחפור מנהרות הברחה לסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהדקים את הפיקוח. חיפוש מנהרות בגבול הרצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצבא המצרי פועל באפקטיביות גבוהה מאוד לאורך ציר פילדלפי ומשמיד מנהרות הברחה מרפיח המצרית לרפיח הפלסטינית", אמרו גורמים במערכת הביטחון. "כתוצאה מכך, היקף חומרי הגלם שהחמאס היה רגיל להבריח לרצועה פחת דרמטית. זה לא אומר שהוא לא ממשיך להבריח באמצעות מנהרות שנותרו, אבל מצבו מורכב מאוד". בשל בניית המנהרות החדשות באמצעות קורות עץ, ההנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, לעצור העברת עץ דרך מעבר כרם שלום, מאחר שהוא עלול לשמש את חמאס לצרכים צבאיים.

בתוך כך, תהליך שיקום נמשך ועד כה שופצו יותר ממאה אלף בתים מתוך 130 אלף שמיפה האו"ם. יותר מ-5,500 בתים נמצאים בבנייה מחדש מתוך 16 אלף בתים שנהרסו כליל. 71 פרויקטים בינלאומיים הושלמו ו-330 פרויקטים נמצאים בתהליכי בנייה ובהם כבישים, בתי ספר ובתי חולים.

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
דרכי ההברחה מתמעטות. אנשי חמאס במנהרה/רויטרס

ממשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר: "בעקבות איתור של מספר מפעלים אשר ניצלו את מנגנון השיקום, ננקטו צעדים חריפים כנגדם והם אינם יכולים לקחת בו חלק עוד. סנקציות נוספות יינקטו נגד כל שימוש לא ראוי וניצול מנגנון השיקום שלא לטובת תושבי עזה. מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) לעזה עומדת בקשר ופועלת בתיאום עם כלל הגורמים העוסקים בשיקום על מנת לבצע מעקב ובקרה אחר התקדמות הפרויקטים ופועלת בהתאם לווסת את הכנסת חומרי הבנייה. מלאי המלט הקיים כיום בעזה עונה על הצרכים והפרויקטים שנמצאים בהליך הבנייה".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully