וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ייכלא כי שכנע את בנו לסרב גט: "הוא מבוגר, אני יכול לצוות עליו?"

15.3.2016 / 11:41

בעקבות ההחלטה להטיל לראשונה עונש מאסר על אביו של סרבן גט, דחה האב את הטענות בשיחה עם וואלה! NEWS: "הדיין שקרן, מנסה להתפרסם". תומכי ההחלטה: "צעד תקדימי וחשוב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני האזורי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

האב היהודי-אמריקני שבית הדין הרבני האזורי בתל אביב הטיל עליו עונש מאסר של 30 יום משום שהוא עומד מאחורי סרבנות בנו ועיגונה של כלתו זה עשר שנים, דוחה את הטענות נגדו ואומר שדווקא ניסה לשכנע את בנו לתת לה את הגט. "הם שקרנים", אמר האב על בתי הדין בשיחה עם וואלה! NEWS. "ניסנו לדבר עם הבן שלי שייתן גט. הוא בחור מבוגר, אני יכול להגיד לו מה לעשות, אני בעל הבית שלו?".

החלטת בית הדין מסמלת עליית מדרגה במאבק של בתי הדין הרבניים נגד סרבני הגט, שכן עד כה מעולם לא הוטל עונש מאסר על אדם שאינו המעגן עצמו. בפסק דין ייחודי ציין אב בית הדין, הרב שלמה שטסמן כי "פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים". עם זאת, בג"ץ יכריע אם הוא מגבה את ההחלטה או מתנגד לה לנוכח עתירה שהוגשה מטעמו של האב.

"אני לא אלך לכלא", אמר האב נחרצות. "יש דברים שנוכיח בימים הקרובים. הדיין הזה, כל מילה שנייה שלו היא שקר. אני עוזר לבן שלי? ניסינו לדבר שייתן גט. הם לא הוכיחו אחרת". האב הסביר כי אינו מתנגד כלל לכך שבנו יעניק גט לכלתו. "קניתי לו בית בפלורידה בתנאי שהוא ייתן גט. הוא (הדיין – י"א) רוצה להיות בבית הדין הגדול, אז הוא הכניס אותי למאסר על שקרים. הוא עושה הכול כדי לקבל פרסומות".

עוד על בית הדין הרבני:
קיבלה גט שלוש שנים לאחר שבעלה הפסיק לתפקד עקב אירוע מוחי
התרמית נחשפה - והצליחה: כך עוכבו הנישואים בין גבר נשוי למאהבת
מבצע משטרתי וחקירה פרטית: כך קיבלה אישה גט מבעלה האלים

עו"ד אליעד שרגא, המייצג את האב, טען בתגובה כי סרבנות גט היא תופעה פסולה שיש לעקור אותה מן השורש. "עם זאת, נראה כי בית הדין הרבני התבלבל והחליט לתקן עוולה בעוולה, ובמקום להעניש את הבן הסרבן, בחר להתעמר באביו המבוגר", אמר עו"ד שרגא. "על מנת להגשים מטרה זו, הכשיר אב בית הדין את כל האמצעים וניהל את הדיון באופן מוטה, במשוא פנים, מבלי לאפשר לאב הליך משפטי הוגן, תוך הטחת עלבונות אישיים בו ובבאי כוחו, ובניגוד גמור לכל כללי הצדק והמוסר הבסיסיים שלפיהם 'בן לא יישא בעוון אב, ואב לא יישא בעוון בן'. הפרקליט אף נקנס בסכום של עשרת אלפים שקלים על כך שהתנהל לכאורה בצורה לא תקינה, כפי שהגדיר בית הדין "התפרצויות בוטות, מבזות וחוזרות ונשנות".

המהלך של בית הדין להעניש את האב זכה לשבח מגורמים רבים. עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", הנאבק למען מסורבות גט, אמרה כי מדובר ב"צעד תקדימי וחשוב" של שימוש בכלים העומדים לרשות הדיינים על מנת למגר את "התופעה הנפשעת של סחטנות ושימוש ציני בגט. גם מצד בני משפחתו של הסרבן". פרופ' אביעד הכהן, המייצג את ארגון "יד לאישה", סבור שמדובר במהפכה של ממש: "הדיין שטסמן ראוי לכל שבח על אומץ הלב, על הנחישות ועל הנכונות להפוך כל אבן למען האישה מסורבת הגט".

בני הזוג הם חרדים שנישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה ובגינו היא נשארה נכה ומוגבלת. לאחר האירוע המוחי נטש הבעל אותה ואת ילדיו בישראל וחזר לארצות הברית. מאז הוא מסרב לתת לה גט.

מבדיקה שביצע בית הדין, בארצות הברית ובישראל, עלה כי אביו של הבעל המעגן, איש עסקים עשיר, ואשתו עמדו מאחורי העיגון, בכך ששכנעו את בנם שלא לתת גט לאשתו. כשהגיעו הורי הבעל המעגן לביקור בישראל, זימן אותם בית הדין הרבני למתן עדות ואף הוציא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ עד למיצוי העדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully