וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלה גט שלוש שנים לאחר שבעלה הפסיק לתפקד עקב אירוע מוחי

7.3.2016 / 10:00

במשך שנתיים הסתובבה א' בחוסר ודאות סביב השאלה אם בית הדין יאפשר לה לקבל גט מבעלה, אף שייתכן שהוא אינו כשיר להעניקו. לפני כחודש, אפשרו הדיינים את הגירושים. "חשבתי שאשאר עגונה לכל החיים", סיפרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני האזורי תל-אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

א', בת 42 ואם לשלושה ילדים ממרכז הארץ, לא האמינה כי תוכל אי פעם לקבל גט מבעלה, שהיה מבוגר ממנה בעשרים שנה והתחתן עמה לפני כעשור. במהלך נישואיהם נולדו להם שלושה ילדים, ולפני כשלוש שנים בעלה לקה באירוע מוחי קשה שהוביל לחוסר תפקודו. במשך שנתיים הסתובבה א' בחוסר ודאות סביב השאלה אם בית הדין יאפשר לה לקבל גט מבעלה, אף שייתכן שהוא אינו כשיר להעניק אותו. בחודש שעבר היא התייצבה בבית הדין הרבני בתל אביב והדיינים אפשרו את הגירושין.

הגישה השולטת בבתי הדין כיום היא הימנעות מכל פתרון הלכתי שיש לגביו חשד ל"גט מעושה" שלא הושג מרצונם הברור של שני בני הזוג. אלפי תיקים נותרים פתוחים בשל כך, בגלל קוצר ידם של הדיינים. מה שסיבך את העניינים עוד יותר בתיק הנוכחי היה מצבו הרפואי הסבוך של הבעל.

אלא שמתן הגט התאפשר לאחר שאחד הדיינים, הרב מימון נהרי, הגיע יחד עם מומחה שמונה מטעם בית הדין - פרופסור ישראל שטראוס - לבית האבות שבו שוהה הבעל במטרה לבחון אם הוא מבין את המשמעות של מתן גט.

עוד בוואלה! NEWS:
הפיגוע בהר ברכה - והמחדל: המ"פ הושעה, שני מפקדים הודחו
"האבא התקשר ואמר: 'הילד קיבל מכה חזקה. הולכים לבדוק אם זה הוא'"
תומך נוסף בבוכריס: סגן השר ביקר את התא"ל, שיעבור מחר פוליגרף

הבדיקה נעשתה רק לאחר שאפוטרופוס מטעמו של הבעל אישר את הגירושין, כנדרש. במהלך הבדיקה בבית האבות הוצגו לבעל תמונות ילדיו והבעל הגיב בהתרגשות. תוצאות הבדיקה העלו כי לבעל יש הבנה והוא יכול לתת גט מרצונו, אך תשובותיו לחיוב או לשלילה לא תמיד תואמות את האמת ובשל כך לא הסתפקו בזאת. הם ביקשו לוודא שוב כי הבעל מבין את המשמעות של מתן גט. לצורך כך, זימנו הדיינים את האישה, הבעל והפרופסור לדיון נוסף.

במהלך הדיון שנמשך שעות ארוכות, ניסו הנוכחים לבחון את תשובותיו של הבעל ובסופו ניתן הגט על ידי שליח מטעם הבעל. "חשבתי שאשאר עגונה לכל החיים", סיפרה היום האישה לוואלה! NEWS, "אבל הדיינים עשו מעל ומעבר כדי שהסוף יהיה טוב לכל הצדדים מבלי לעקוף או לעגל את ההלכה. הרגשתי שהם מבינים לליבי והיום אני מרגישה טוב יותר".

"במקום שיש רצון להתיר עגונות, תמיד תימצא דרך הלכתית"

עו"ד הדס גרוסמן שייצגה את האישה מטעם ארגון "מבוי סתום" אמרה לוואלה! NEWS כי "מדובר בתיק מורכב ביותר גם מבחינה אנושית וגם מבחינה הלכתית. בית הדין במקרה הזה עשה הכול על מנת לסייע לאשה ולהותיר אותה מעגינותה. יכול מאוד להיות שאם היינו עומדות בפני הרכב דיינים אחר, לא היו מסדרים גט והאישה הייתה נותרת עגונה. אין ספק שבידי בית הדין קיים כוח רב וההלכה היהודית מקנה לדיין ארגז כלים מגוון, אך לצערנו הרב לא תמיד נעשה בו שימוש".

בתיה כהנא דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום", שייצגה אף היא את האישה, הוסיפה: "הגט שקיבלה האישה הוא הוכחה שבמקום שיש רצון להתיר עגונות ומסורבות גט, תמיד תמצא דרך הלכתית. כמיטב המסורת של השתלשלות הפסיקה לאורך הדורות. וטוב שכך. מדובר בהחלטה שיש בה לקיחת אחריות מצד דייני בית הדין הרבני, בין היתר גם הודות לנחישות והפעילות של ארגון 'מבוי סתום' בבתי הדין הרבניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully