וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בהר ברכה - והמחדל: המ"פ הושעה, שני מפקדים הודחו

תחקיר פיגוע הדקירה בשבוע שעבר הצביע על כשלים חמורים באירוע, שבו נפצעו שני לוחמים שהפקירו את כלי הנשק שלהם בעמדה הצבאית. מסקנותיו יוצגו לכוחות ביהודה ושומרון כדי למנוע הישנות מקרים. גורם צבאי: החלטה בעניין הלוחמים תתקבל כשיחלימו

עריכה: יאיר דניאל

מפקד הפלוגה של הלוחמים שהפקירו את כלי הנשק שלהם בפיגוע הדקירה בשבוע שעבר בסמוך להר ברכה, שבו נפצעו השניים באורח בינוני וקל, הושעה מתפקידי פיקוד בשנה הקרובה ונרשמה לו הערה פיקודית. זאת, בעקבות תחקיר מקיף שנערך על ידי מפקד חטיבת כפיר אלוף-משנה גיא חזות, הצביע על ליקויים חמורים באירוע והוצג אתמול (ראשון) למפקד אוגדה 340 תת-אלוף אורן אבמן. כמו כן, מפקד המחלקה וסמל המחלקה הודחו מתפקידם.

על פי התחקיר, הייתה באירוע "חריגה חמורה בסולם הנורמות והערכים של לוחמים בנושא שמירה על הנשק האישי, רעות ודבקות במשימה". עוד עולה, לפי מסקנות התחקיר, כי המחבלים ניצלו חוסר דריכות וערנות של הלוחמים בשטח. גורמי צבא מסרו כי תחקיר האירוע יוצג לכלל כוחות הביטחון השוטף (בט"ש) הפועלים ביהודה ושומרון על מנת למנוע הישנות מקרים.

גורם צבאי מסר כי "בעניינם של שני הלוחמים שנפצעו באירוע תתקבל החלטה כשישובו לפעילות צבאית לאחר החלמתם מפציעתם". בתחקיר נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותם במהלך האירוע, על רמתם המקצועית ועל האופן שבו השתמשו בנשקים.

עוד בנושא:
משפחת הקצין שנהרג מאש צה"ל: "אין בנו כעס, דלתנו פתוחה לחיילים"
חייל נפצע קל בפיגוע דריסה בצומת גוש עציון, המחבלת נורתה ונהרגה
שוטר נפצע קל בפיגוע דקירה בבקעת הירדן; מחבלת בת 14 נעצרה

פינוי פצוע פיגוע הדקירה בהר ברכה לבית החולים בילינסון. 2 במרץ 2016. ראובן קסטרו
פינוי אחד מהחיילים לבית החולים בילינסון לאחר הפיגוע/ראובן קסטרו
פינוי פצוע פיגוע הדקירה בהר ברכה לבית החולים בילינסון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
הפצוע השני מהפיגוע מפונה לקבלת טיפול רפואי/ראובן קסטרו

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הגיעו לעמדה הצבאית, דקרו את הלוחמים וברחו. בתחילה דווח כי כלי הנשק של שני הפצועים נחטפו מהם על ידי המחבלים, אולם דיווח זה התברר כשגוי וכלי הנשק נמצאו בעמדת השמירה המערבית ביישוב, שם אירעה הדקירה.

הלוחמים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה לאחר הפיגוע. פרופ' מייק דרשר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבילינסון מסר אז: "הגיעו אל יחידת הטראומה שני חיילים, אחד פצוע בינוני מפציעה בכתף והשני פצוע במצב קל כתוצאה מדקירה".

(עדכון ראשון: 22:00)

פיגוע דקירה בהר ברכה. מרץ 2016. תצפית TPS
זירת הפיגוע בשבוע שעבר/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully