וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרמית נחשפה - והצליחה: כך עוכבו הנישואים בין גבר נשוי למאהבת

6.3.2016 / 9:01

בניסיון להיפטר מהמאהבת, ביקש גבר יחד עם רעייתו מבית הדין הרבני בחיפה לעכב את בקשת נישואיו עם פילגשו, תוך שהם מתחזים לזוג אחים. המקרה המוזר נחשף, אולם הדיינים נענו לבקשה - וקנסו את הזוג על שימוש לרעה במערכת בתי הדין

טבעת אירוסין. ShutterStock
האישה סיפרה שבעלה יתחתן תוך יממה עם אחרת והיא נישאה לו באופן פרטי עם שני עדים וטבעת/ShutterStock

בית הדין הרבני בחיפה הורה בשבוע שעבר על עיכוב נישואים של גבר נשוי והמאהבת שלו, לאחר שהגבר ובת הזוג המוכרת שלו ניסו "להיפטר" מהמאהבת באמצעות תרמית שכוונה נגד הדיינים בבית הדין, שנועדה לאלץ את הגבר לסיים את קשריו עם האישה השנייה. הדיינים נענו לבקשתם ומנעו את הנישואים, אך הטילו קנס בסך 2,000 שקלים על הבעל ועל האישה בגין שימוש לרעה במערכת בתי הדין.

תחילתו של הסיפור בשבוע שעבר, אז הגיעה אישה מצפון הארץ למזכירות בית הדין הרבני בחיפה. היא נכנסה לבניין עם גבר נוסף שהזדהה כאחיה וסיפרה לדיינים שבעלה עומד להתחתן תוך יממה עם אישה נוספת ולכן היא מבקשת להוציא לו צו המעכב את הנישואים. לטענתה, היא נכנסה להריון ממנו ובעבר הוא קידש אותה באופן פרטי באמצעות שני עדים וטבעת, כמקובל, ללא נוכחותו של רב מוסמך לכך. האישה הציגה בפני הדיינים מסמך המתעד את דבריה.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר מחצי מהנשים בישראל לא עובדות – בגלל הטיפול בילדים
מתווה הכותל: בוטלה הפגישה בין נתניהו ובכירי המפלגות החרדיות
תיעוד: שוטר דורך את נשקו במהלך מעצר צעיר שנחשד בהקמת רעש

"הצדדים שאלו שלא כהוגן ונענו כהוגן"

הרכב בית הדין בראשותו של אב בית הדין הרב דניאל אדרי והדיינים הרב בן ציון הכהן רבין והרב אלעד עלי שאלו את האישה איך היא יודעת על תכניותיו של בעלה להינשא תוך יממה, והאישה ענתה: "שמועות". הדיינים חששו כי דבריה של האישה, כי היא נשואה לאותו הגבר, הם נכונים ולכן עליהם למנוע את נישואיו לאישה אחרת. כדי לאמת את סיפורה של האישה, החליטו שלושת הדיינים להתקשר טלפונית לבעל במטרה לבקש ממנו להגיע למסור את גרסתו באוזניהם.

בתוך זמן קצר התברר כי הבעל נמצא בבניין. בירור קצר העלה כי הגבר שאותו הציגה האישה במזכירות בית הדין כאחיה, הוא למעשה בעלה. הדיינים ביקשו לקבל מהם הסברים ונענו בסיפור המדויק: הבעל התאהב באישה אחרת שאיימה על המשך הזוגיות שלו ושל אשתו. במטרה "להיפטר" מהאישה נוספת, הם ניסו לבצע תרגיל כדי להביא את בית הדין הרבני לאסור עליו להינשא לאישה אחרת, ולאלץ אותו לסיים את קשריו עם האישה שבה התאהב.

הדיינים נענו לבקשת בני הזוג לעכב את הנישואים, ובהחלטתם כתבו כי "בצער רב ייאמר כי הצדדים שאלו שלא כהוגן ונענו כהוגן. אמנם המשיב (הגבר, י"א) קיבל באופן חלקי את הצעד שציפה לו כאשר בית הדין הורה על עיכוב נישואיו, אולם בית הדין אינו יכול להשלים עם מצב של שימוש לרעה בהליכי משפט, ניסיון לשיבוש הליכים ועוד". בשל כך, הדיינים קנסו את הזוג ב-2,000 שקלים כל אחד על כך שהשתמשו לרעה בבית הדין וניסו לשבש הליכים. עם זאת, החליטו הדיינים על עיכוב נישואים עד לבירור העניין בדיון שיתקיים בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully