וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מחצי מהנשים בישראל לא עובדות – בגלל הטיפול בילדים

מחקר של מכון "שורש" לרגל יום האישה השבוע מעלה כי פערי השכר המגדריים בישראל הם מהגבוהים במדינות המפותחות. בחמשת העשורים האחרונים, שיעור התעסוקה של נשים עם השכלה מועטה נותר על כ-30% בלבד. דווקא במשרות החלקיות הנתונים מעודדים

הפגנת עובדי עיריית ירושלים נגד שר האוצר מול ישיבת הממשלה על רקע המחלוקות הכספיות בין כחלון לברקת. 17 בינואר 2016. איגוד העובדים הסוציאליים, ספק 500
הפגנת עובדות עיריית ירושלים בחודש שעבר/ספק 500, איגוד העובדים הסוציאליים

הסיבה העיקרית לאי-תעסוקת נשים היא טיפול בילדים ובמשק הבית – כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי מכון המחקר "שורש", לרגל יום האישה הבינלאומי שיצוין מחרתיים (שלישי), בנוגע למצב הנשים בשוק התעסוקה בישראל. לטענת החוקרים, טיפול בילדים מהווה את החסם העיקרי לכניסת אימהות לשוק התעסוקה, בין היתר בשל עלות הטיפול בילדים בגיל הרך, ו-54% מהנשאלות ציינו כי הסיבה העיקרית לכך שהן אינן עובדות היא טיפול בילדים. עוד עולה כי פערי השכר המגדריים בישראל הם מהגבוהים בעולם המפותח, למרות שיפור מסוים בשיעור התעסוקה בעשורים האחרונים.

המחקר של מרכז "שורש" למחקר כלכלי-חברתי, שבוצע על ידי שגית אזארי-ויזל ופרופ' דן בן דוד, העלה קשר הדוק בין רמת ההשכלה של נשים בישראל לשיעור התעסוקה שלהן. הנתונים שנאספו מ-50 השנים האחרונות מראים כי שיעור התעסוקה של נשים גדל כמעט פי שלוש בתקופה זו, כתוצאה מגידול מתמשך ברמת ההשכלה של נשים וכניסתן לקבוצות השכלה עם שיעורי תעסוקה גדולים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתווה הכותל: בוטלה הפגישה בין נתניהו ובכירי המפלגות החרדיות
"נחלת יצחק" בשייח ג'ראח: שמות עבריים חדשים לרחובות במזרח הבירה
"להפיל את חומות השתיקה": המסע המופלא מחוץ לכלא נווה תרצה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז שנות ה-80, לא נרשם שינוי של ממש בשיעור התעסוקה של נשים שהשלימו פחות מעשר שנות לימוד, והוא נותר יציב על כ-30% בלבד בכל אותה התקופה. מנגד, שיעור התעסוקה של נשים בעלות לפחות 16 שנות לימוד עלה בהתמדה מקרוב לשני שליש בשנת 1967 עד ל-90% בשנים האחרונות.

מהנתונים עולים גם פערי שכר מגדריים מהחמורים ביותר במדינות המפותחות. נכון לשנת 2011, שכר הגברים השכירים במשרה מלאה גבוה ב-22% משכר הנשים בעבודות מקבילות – פער הגדול בשליש מהפער הממוצע במדינות המפותחות. נתון זה מציב את ישראל במקום הרביעי מהסוף בפערי שכר בין גברים לנשים, ואחריה ניצבות רק קוריאה הדרומית, יפן ואסטוניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, החוקרים הבהירו כי פערי השכר במרבית מדינות ה-OECD נמצאים במגמת ירידה בעשור האחרון, וכך גם בישראל. חלה ירידה של 6.3% בפערי השכר בארץ מאז 2001, צמצום של יותר מחמישית מהפער. עוד נמצא כי במשרות חלקיות, חלה ירידה כוללת של 40% בפערים המגדריים מאז שנת 1995, בעקבות ירידה של 8% בשיעור הנשים במשרות חלקיות ועלייה של 4% בשיעור הגברים בהיקף משרה זה. לדברי החוקרים, רק בארבע מתוך 24 המדינות המפותחות שנבחנו חל צמצום מהיר יותר בפער המגדרי במשרות חלקיות.

לפניות לכתבת: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully