וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע משטרתי וחקירה פרטית: כך קיבלה אישה גט מבעלה האלים

17.2.2016 / 18:20

האישה ביקשה להתגרש לפני כשנתיים לאחר שהגישה תלונה במשטרה נגד בעלה בגין אלימות, אך זה סירב להעניק לה גט ולא הגיע לדיונים. כשנתפס בידי חוקר פרטי, איים לשים קץ לחייו - אך לבסוף הגיע לבית הדין ושחרר את אשתו

נשים עגונות. ניב אהרונסון
התיק הועבר לטיפול אגף עגונות טרם נפתר/ניב אהרונסון

אישה שביקשה להתגרש מבעלה לפני כשנתיים, זאת לאחר שהתלוננה על אלימות מצדו, קיבלה השבוע גט בתום מבצע מורכב שבו עירב בית הדין הרבני את המשטרה וחוקרים פרטיים, תוך התמודדות עם איומי הבעל שישים קץ לחייו. הדיונים בתיק החלו בשנת 2014 ונמשכו תוך שכמה דיונים התקיימו ללא נוכחות הבעל, עד שלבסוף הועבר התיק לטיפול אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים בסוף שנת 2015.

בני הזוג נישאו לפני שבע שנים ואף נולד להם ילד. לפני כשנתיים, התלוננה האישה במשטרה כי בעלה נוהג כלפיה באלימות קשה, ובין היתר, טענה כי היה אלים כלפיה בעת שהחזיקה את תינוקם בזרועותיה. מעבר לכך, היא התלוננה כי בעלה אסר עליה להיפגש עם חברותיה וללכת לתפילות בבית הכנסת. בתגובה, המשטרה פעלה להרחיק את הגבר מהבית, כאשר במקביל, נאלצה האישה להתגורר במעון לנשים מוכות. תקופה קצרה לאחר מכן, הגישה האישה בקשת גירושין לבית הדין הרבני באריאל, שם הוציאו הדיינים צו שהורה לפעול להבאתו של הבעל לדיונים.

עוד בוואלה! NEWS:
גלאון: "אתה שקרן ומושחת"; ליברמן: "היית קטנה ונשארת קטנה"
ראש השנה בלי תפוח בדבש? בגולן חוששים שהבצורת תפגע ביבול
בהתנחלות רצו להיפטר מ"גורם קיצוני" - והעלילו שתקף מינית ילדות

משטרת ישראל. ניר בן טובים
הבעל הוצא על ידי המשטרה ממקום מגוריו לאחר שיחה ממושכת/ניר בן טובים

לאחר שגם במשטרה נתקלו בקשיים לאתר אותו, החליטו אנשי האגף באריאל לערב חוקר פרטי בפרשה. בתום עבודה מאומצת, איתר החוקר את הבעל שהתגורר ביחידת מגורים בקריית גת. משזוהה, התערבה גם המשטרה במקרה, הגיעה למקום מגוריו של הבעל ודרשה ממנו לפתוח את הדלת. הוא סירב ואיים לפגוע בעצמו ואף לשים קץ לחייו. בסיום שיחה טלפונית ארוכה עמו, פרצה המשטרה למקום ועצרה אותו.

יממה לאחר מעצרו, מאחר שבבית הדין חששו כי מאסר אינו איום עבורו, הוא הובא לבית הדין. בדיון, סירב הבעל להגיב לדיינים או לעמוד בפניהם, ועל כן הוחלט לזמנו לדיון נוסף, שגם במהלכו סירב לתת לאשתו גט בטענה כי הפעולה כרוכה בנסיעה לבית הדין בפתח תקווה. גם במהלך הדיון השלישי הודיע כי אין בכוונתו לאפשר לה גט, וכשהובא בתחילת השבוע לדיון רביעי בעניינו - כבר ניסה להערים קשיים על אנשי שירות בתי הסוהר בכך שסירב לצאת מהניידת. בשלב זה, הדיינים התערבו, ובמהלך הדיון הבעל הסכים לבסוף לשחרר את אשתו.

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך על הצלחת המבצע ושיבח את אנשי בתי הדין הרבניים. לדבריו, "אין ספק כי אלמלא הרגישות של הדיינים והאכפתיות הרבה שבה טיפלו בתיק זה, מתוך הבנה שהזמן פועל לרעתנו, ייתכן שהמקרה היה הופך לתיק עיגון כבד של שנים ארוכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully