וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל מעתניאל נגד הרס ביתם: "הוא בן 15, לא הבין המשמעות"

14.3.2016 / 23:50

בדיון בבג"ץ על הריסת בית משפחת מוראד עדאיס, שרצח את דפנה מאיר לפני כחודשים, טענה עורכת הדין המייצגת אותם: "לו היו יודעים על כוונותיו של הנער – היו עוצרים אותו". השופט: "הילד מרגיש שזו התמיכה שהוא מקבל מהמשפחה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(הדיון בבג"ץ על הריסת בית המחבל, אתמול)

"בני המשפחה אמרו שהם בהלם, לא היה להם מושג", כך אמרה אתמול (ראשון) עו"ד מיכל פומרנץ, המייצגת את משפחת המחבל בן ה-15 שרצח את דפנה מאיר עתניאל לפני כחודשיים, בדיון שנערך בבג"ץ על הריסת ביתה של המשפחה. לדבריה, אביו של מוראד עדאיס אמר שהיה מונע מבנו לדקור למוות את מאיר בפתח ביתה, לו היה יודע על כוונותיו. בשל אמירות אלו, שאלה פומרנץ אם הרצון ליצור אפקט הרתעה מצדיק את הרס ביתה של המשפחה, אף שאין לה יד בפיגוע.

פומרנץ, חברה ב"מוקד להגנת הפרט", הסבירה כי צו ההריסה שעשוי בג"ץ להוציא יותיר ללא בית את הוריו של עדאיס ואת אחיו בן ה-12. "על המדינה להביא ראיות משמעותיות לגביהם", טענה והוסיפה כי בני המשפחה עצמם נמנעו מלהגיע לדיון בשל "הפחד ממשפחת הנרצחת". היא הדגישה כי מחקירתו של הנער עולה כי הוא החליט לצאת לרצוח יהודים בהתנחלות הסמוכה למקום מגוריו בעקבות צפייה בשידורי הטלוויזיה הפלסטינית, שם הוצגה ישראל בתור "הורגת צעירים פלסטינים".

עוד הוסיפה פומרנץ: "שב"כ אומר שמחצית ממבצעי הפיגועים היום הם צעירים. קבלת החלטות בקרב צעירים שונה מאשר קבלת החלטות בקרב בגירים. מדובר בשטיפת מוח, פרסומות בשטחי הגדה". היא הדגישה כי הנער לאו דווקא חשב על משפחתו כשיצא לבצע את המעשה: "הקטין אמר שהוא הלך להרוג כי צה"ל הרג את הצעירות שהלכו לעשות את המעשים. ההרתעה לא עולה על הנזק הגדול שנעשה".

לקריאה נוספת:
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"
"היית אחת ממיליון": הנרצחת בפיגוע בעתניאל הובאה למנוחות
הנרצחת כתבה לאחר פיגוע: "המצב הביטחוני מרגיש כמו רולטה רוסית"

הבית בו נרצחה דפנה מאיר ז"ל. שי מכלוף
"פחדו ממשפחת הנרצחת". זירת הפיגוע בעתניאל/שי מכלוף
השופטת ברון: "מדוע שלא נתייחס לילד בן 15 מחשבה, כוונה, משל הוא אדם בפני עצמו?"

עם זאת, כשניסתה פומרנץ לטעון כי עדאיס אמר בחקירתו שמשפחתו הייתה מונעת ממנו לרצוח את מאיר אילו ידעה על כוונותיו, עימת אותה השופט חנן מלצר עם תמליל החקירה, שבו אמר הנער כי אמו בוודאי הייתה שמחה על הכבוד שהביא למשפחתו. "הילד מרגיש שזו התמיכה שהוא מקבל מהמשפחה, מכך גברתי מתעלמת", הוסיף מלצר.

פומרנץ טענה בתגובה כי לדברים אלו אין אחיזה במציאות, ונשאלה על ידי השופטת ברון: "מדוע גברתי רוצה שאנו לא נייחס לילד בן 15 מחשבה, כוונה, משל הוא אדם בפני עצמו?". השופט מלצר גרס כי יש בכל זאת להתייחס לגילו הצעיר של המחבל, וציין כי בחקירת השב"כ הסכים עדאיס שבשלב זה לא ייפגש עם עורך דין. "ילד בן 15 שאומר שזה מקובל עליו, זה לא אומר שהוא הבין את המשמעות", הסביר.

דיווח בוחבוט ותיעוד תפיסת המחבל שרצח את דפנה מאיר בעתניאל. מערכת וואלה!
"מדוע שלא נייחס לבן 15 מחשבה וכוונה?", המחבל לאחר לכידתו/מערכת וואלה!

השופטת ברון שאלה בנוסף את פומרנץ אם הריסת הבית לא תעצים למעשה את המסר ההרתעתי כלפי הורים, שייאלצו לבדוק את התנהגות ילדיהם ביתר קפדנות, במיוחד כשמדובר בקטינים. "נערים בני 15 ו-16 הרבה פעמים מסתירים דברים מהמשפחה שלהם", ענתה פומרנץ.

נציג המדינה הסכים עם פומרנץ כי במקרה זה למשפחה אין כל קשר או מעורבות באירוע. הוא ציין כי הוריו של עדאיס לא תוחקרו, משום שאינם קשורים לפיגוע, וכי אביו שהתראיין לטלוויזיה אמר כי הוא תומך בבנו. בית המשפט נתן למדינה ארכה עבור הגשת הריאיון וחומרים נוספים טרם קבלת החלטה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully