וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת כתבה לאחר פיגוע: "המצב הביטחוני מרגיש כמו רולטה רוסית"

17.1.2016 / 22:40

דפנה מאיר, שנרצחה על ידי מחבל בפתח ביתה בהתנחלות עתניאל, כתבה לאחר הפיגוע שבו נורו למוות יעקב ונתנאל ליטמן: "מחשבות על הפחדים, על בעלי ועל הילדים". בבית החולים סורוקה שבו שימשה כאחות, אמרו: "הנתינה לזולת הייתה בנפשה"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל, הצלה יו"ש, חברים לשעת צרה; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

"עולים בי לאחרונה הרבה הרהורים עקב המצב הביטחוני. מחשבות על מה, על למה. על הפחדים. על בעלי ועל הילדים. המצב לא קל. לפעמים יש תחושה של רולטה רוסית", כך כתבה דפנה מאיר, אם לשישה בת 39, שנרצחה הערב (ראשון) בפתח ביתה בהתנחלות עתניאל, לאחר פיגוע אחר שאירע בסמוך ליישוב.

מאיר, ששימשה כאחות במחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע ובקליניקה פרטית, כתבה את הדברים לצוותי הרפואה בעתניאל לאחר פיגוע הירי ב-13 בנובמבר, שבו נרצחו יעקב ובנו נתנאל ליטמן מקריית ארבע סמוך להתנחלות. "קשה לי מאוד להירדם אחרי משמרות. אני מסתובבת סהרורית בבית לפחות שעתיים. אני נזכרת שלרוב אני מטפלת בטרגדיות של אנשים לא מוכרים", הוסיפה.

בבית החולים סורוקה סיפרו כי מאיר הייתה אחות מוערכת, מקצועית ואהובה על חבריה לעבודה ועל המטופלים. בהודעה שנמסרה מהמרכז הרפואי נאמר כי "הנתינה לזולת הייתה בנפשה בעבודה ובחייה הפרטיים. בית החולים מרכין את ראשו ומשתתף בצערה הכבד של משפחתה".

לקריאה נוספת:
לא זוהתה יציאת מחבל מעתניאל; צה"ל עובר מבית לבית ביישוב
נתניהו על הפיגוע בעתניאל: "המחבל ישלם מלוא המחיר על הרצח המתועב"
"המחבל ניסה לפגוע בילדים, אך דפנה הדפה אותו בעודה גוססת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קשה לי מאוד להירדם אחרי משמרות". מאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שכתבה מאיר לצוותי הרפואה בעתניאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך שיבחה את צוותי האמבולנס של עתניאל והביעה הערכה על עבודתם המסורה. "אני זוכרת כשפעם אחת הייתי בעבודה, ונתבקשתי להכין ציוד הנשמה ומיטה לחולה חדשה שהכרתי היטב. התחלתי באופן מכני להכין הכול במהירות ואז פתאום התחלתי לבכות ויצאתי מהחדר. פשוט לא הצלחתי לתפקד. החולה ההיא נפטרה על שולחן הניתוחים. ומה אוכל לומר על מי שחווים את החוויה הזו יום יום?".

לדבריה, מדי פעם היא פוגשת ברחובות עתניאל את הקולגות מהתחום שבחרו "לתת מהחירות שלהם לטובת כוננות חירום. האנשים הללו קופצים על כלי הרכב המיוחד שקרוי אמבולנס וטסים למקום האירוע גם באמצע המקלחת, או בסעודת שבת", הרעיפה עליהם שבחים.

אישה נרצחה בעתניאל לעיני ילדיה, מצוד אחר המחבל; תושבים נקראו להסתגר בביתם. צילום מסך
כוחות תרים בעתניאל אחר המחבל/צילום מסך

מאיר התייחסה כאמור לרצח בני משפחת ליטמן, אז טען הנער נתנאל בשיחה עם מד"א כי ניידת הסהר האדום לא הגישה לו ולאביו עזרה בעת הפיגוע. במכתבה היא דיברה על הקושי בטיפול בפלסטיניות לאחר הפיגוע. "בזמן האחרון רבו להם קריאות לא משמחות. כן, לא כל קריאה זה יולדת. ואפילו יולדת, לפעמים היא פלסטינית. ואחרי מה שראינו ביום שישי האחרון עם הסהר האדום, החשק לעזור לה כבר לא בשיאו", סיפרה.

שני בני אדם נהרגו בפיגוע ירי ליד עתניאל, נובמבר 2015. ספק 500
רכבם של בני משפחת ליטמן בזירת הפיגוע/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully