וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית אחת ממיליון": הנרצחת בפיגוע בעתניאל הובאה למנוחות

מאות בני אדם נכחו בהלווייתה של דפנה מאיר, שנרצחה אתמול בביתה. בתה ספדה לה: "אימוש, היית החברה הכי טובה שלי. סליחה שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך"

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

מאות בני אדם השתתפו הבוקר (שני) בהלווייתה של דפנה מאיר, שנרצחה אתמול בפיגוע בעתניאל, לאחר שליוו אותה מההתנחלות להר המנוחות בירושלים. בין היתר נוכחים במקום שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני), ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). בעלה, נתן, ובנה בן ה-15, עקיבא, הקריאו עליה קדיש. מאיר נדקרה למוות בידי מחבל פלסטיני לעיני שלושה מילדיה, שנמלט מיד לאחר האירוע אל מחוץ להתנחלות. מאז, דולקים אחריו כוחות הביטחון ומנסים להפעיל לחץ על האוכלוסייה הפלסטינית בסביבת עתניאל.

לקריאה נוספת:
"ראיתי את המחבל דוקר את אימא. הוא הסתכל עליי, ניצלתי בנס"
גורמי ביטחון: עלינו על עקבות המחבל; מסתמן כי היה פועל בניין בהתנחלות
הנרצחת כתבה לאחר פיגוע: "המצב הביטחוני מרגיש כמו רולטה רוסית"

הלוויתה של דפנה מאיר נרצחה בפיגוע בעתניאל. תצפית TPS
ההלוויה, היום/תצפית TPS

רננה בתה הבכורה של מאיר, בת 17, ספדה לה בהלווייתה: "אימוש יפה שלי, החברה הכי טובה, בדבר אחד הצלחתי להיזכר - בשיחה שהתרחשה שעה לפני שהכל קרה. התחלת להעלות זיכרונות ממקרים שהתייעצתי איתך, שאלתי איזה לק לשים. אמרת לי איזה כיף שתמיד אכפת לך מה אני חושבת ותראי לכמה אנשים אכפת ממך. קשה לי המחשבה שלא תלווי אותי לחופה ולחדר לידה, סליחה שברגעים הכי קשים שלך לא הצלחתי לעזור לך".

נתן, בעלה של דפנה, סיפר שפגש את אשתו בשירותם הצבאי בדרום לבנון. "רגע לקח לנו להתאהב, וכפי שאמרתי אז 'ברוך בואך', עכשיו אני אומר 'ברוכה את בצאתך'", אמר. "דפנה שלי היא אחת ממיליון שגדלים בבית לא בית ומצליחים לגדול ולהשתקם. אני מבקש מכל מי שבא לכאן לכבד את זכרה, שייקח על עצמו להרים חלק מהאור שנשפך. דפנהל'ה שלי, תודה על כל רגע איתך וסליחה על כל הפעמים שפגעתי בך. אהבתנו חזקה מלהיות דבר חולף".

שרת התרבות מירי רגב, שהגיע להלוויה כנציגת הממשלה, נשאה גם היא דברים ותיארה את מאיר כ"אישה שלא נשברת ולא מתייאשת". "הלוואי ויכולתי לעמוד לצידך במאבקך עם הרוצח הנתעב", אמרה רגב, והוסיפה: "את סמל החיים, מולך עמד רוצח שפל, שוחט בשם הדת. זה לא טרור רגיל - אלא אידאולוגי. לא תסכול, עוני או סכסוך טריטוריאלי מניע את הסכסוך - אלא רצון להקים חליפות איסלאמית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הלוויתה של דפנה מאיר נרצחה בפיגוע בעתניאל. תצפית TPS
משפחת מאיר בהלוויה/תצפית TPS

השר בנט גם הוא ספד למאיר וסיפר על תפקידה המרכזי במשפחתה ובעבודתה. "הבאת חיים לכל מקום, שילבת בין רפואה קונבנציונלית לטבעית והבאת חיים לכל חי", אמר בנט. "אנו עומדים מול עם ששולח ילדיו להגן על רוצחים, מול מפלצות אדם המקדשים את המוות. עומדים מול עם שמנהיגיו שמחים על כל אלימות".

עוד אמר בנט כי "אנו עומדים בפתח שנת ה-50 לשחרור חבלי ארצנו, הפכנו אותם לחבלי ארץ מלאים ושוקקים עם חצי מיליון יהודים, והיום אני אומר - נגיע לשני מיליון יהודים בשומרון, בגוש עציון, בירושלים ובבקעה".

יו"ר מועצת הר חברון יוחאי דמרי ספד למאיר אף הוא, ואמר: "הרוצח אולי רצח אותך, אבל את 'דפנתן' הוא לא רצח.
חיבקתי את נתן, והוא אמר לי - ה' נתן ה' לקח. והוא אמר שאת קורבן ציבור, לא קורבן פרטי". הוא המשיך בפנייה לממשלת ישראל וביקש שימצאו את הרוצח. "כל עוד מסתובבים מאות אלפי מרצחים פוטנציאלים דמנו לא ינוח. זו העת לעשות, לא לדבר. זו העת להגיב כנגד משנאננו המסיתים במסגדים וברשתות ובכל מקום. קורבן הציבור הזה לא לחינם. דפנה ראויה להיות מגש הכסף שעליו תקבל עתניאל והיישובים כולם ריבונות ישראלית".

הלוויתה של דפנה מאיר נרצחה בפיגעו בעתניאל. תצפית TPS
"היא הייתה עמוד תווך ביישוב"/תצפית TPS

"איבדנו אחות. לא רק במקצוע - בלב, בנפש", אמרה אפרת דהן, חברתה של מאיר. "לפני ארבע שנים הגעתי ליישוב, ישבתי בגן שעשועים. עשינו היכרות וללא שום עכבות את התחלת לספר לי את הדברים הכי אישיים. זה כל כך מצא חן בעיניי, שהפכנו להיות חברות טובות מיד ולתמיד".

פעיל הימין ותושב עתניאל יהודה גליק התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לאופיה של מאיר ולטוב הלב שלה. "נתן, בעלה, למד פה כתלמיד בישיבה. הם היו זוג מושלם, קראו לעצמם 'דפנתן'. אנחנו, לצערנו, כיום רק עם נתן, אבל דפנה הייתה עמוד תווך ביישוב", אמר גליק. "היא דמות אהודה, שופעת חן וטוב. היא הייתה כתובת להמון אנשים מכל העולם".

הוא סיפר כי עסקה רבות בתחום הפוריות ובמעמד האישה בתור אישה דתייה. "היא הייתה מקצועית בתחום של מעמד האישה כאישה מאמינה, מקצועית בתחום הפוריות וההלכה לפוריות. היא למדה במוסד לילדים ובמשפחת אמנה ואז העמידה את עצמה על שתי רגליה", אמר. "הם גידלו ארבעה ילדים משלהם ואז לקחו עוד שניים לאמנה. היא כתבה את 'תפילת האחות', שבה התפללה להזדהות עם כל חולה – בין אם בן עמה או לא בן עמה. היא הייתה אוהבת אדם, כל אדם, ולבה היה מזדה עם כל אדם שהיא טיפלה בו. לדאבון הנפש היא נפלה קורבן לבן בליעל, אדם שבשם אללה שחט אותה לעיני שלושה מילדיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"היא לא הפסיקה לחייך לחיים. היא חייכה, ולא משנה מה". דפנה מאיר/מערכת וואלה, צילום מסך

אלחנן קלמנזון, תושב ההתנחלות וחבר כיתת הכוננות, אמר לוואלה! NEWS כי לדפנה "היו חיים לא קלים, אבל היא לא הפסיקה לחייך אליהם. כל מי שהכיר אותה, כולם זוכרים את החיוך הגדול. היא חייכה - ולא משנה מה. ביחד עם נתן, בעלה המדהים, עסוקים בעשייה ובנתינה, ופה ביישוב הייתה גם חברה בהנהגה".

הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016/נועם מושקוביץ
הספדים בצאת מסע הלוייה של דפנה מאיר ז"ל – נרצחה על ידי מחבל בעתניאל 17 ינואר 2016. שי מכלוף
הספדים בצאת מסע הלוייה של דפנה מאיר ז"ל – נרצחה על ידי מחבל בעתניאל 17 ינואר 2016/שי מכלוף
הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016/נועם מושקוביץ
הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
הלוויתה של דפנה מאיר – נרצחה בפיגוע בעתניאל היום 18 ינואר 2016/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully