וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משבר הפליטים: מכה למרקל בבחירות המקומיות בגרמניה

14.3.2016 / 4:40

אחוזי התמיכה במפלגתה של מרקל צנחו בשלושה מחוזות במדינה עקב האכזבה מהתנהלות הקנצלרית לנוכח גל ההגירה. מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" צברה הישגים משמעותיים והגדילה את כוחה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בהתאם לסקרים המקדימים ולדאבונה של הקנצלרית אנגלה מרקל, מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) גרפה אתמול (ראשון) הישג משמעותי בבחירות המקומיות שנערכו בשלושה מחוזות. בבחירות, שנערכו על רקע מדיניותה של מרקל בנושא משבר הפליטים, התחזקה מפלגת הימין והגיעה למקום השני במחוז סקסוניה-אנהלט והגדילה את כוחה והשפעתה בשני מחוזות נוספים, באדן וורטמברג וריינלנד פאלץ. מפלגת "הנוצרים הדמוקרטים" (CDU) בראשות מרקל ספגה מפלה באחוזי התמיכה בה, ככל הנראה בעקבות הביקורת הנוקבת סביב טיפולה הרך של הקנצלרית במבקשי המקלט המציפים את המדינה.

במחוז סקסוניה-אנהלט ניצחה מרקל עם 29% מהקולות, נתון הנחשב לנמוך במיוחד לאור הישגי המפלגה במחוז זה בשנים קודמות. למקום השני הגיעה, כאמור, "אלטרנטיבה לגרמניה", שרשמה הישג חסר תקדים וגרפה 24% מהקולות. "הנוצרים הדמוקרטיים" הפסידה למפלגת הירוקים במחוז באדן-וירטמברג, שם ירדו אחוזי התמיכה בה ב-12% והתייצבו על 27%. כמו כן, היא הפסידה למפלגה הסוציאל דמוקרטית במחוז ריינלנד-פאלץ, שם גרפה 31.8% - שיא נמוך של כל הזמנים באחוזי התמיכה בה במחוז זה.

לעומת זאת, אחוזי התמיכה ב"אלטרנטיבה לגרמניה" עלו משמעותית לא רק בסקסוניה-אנהלט. במחוז באדן-וירטמברג גרפה מפלגת הימין 15.1% מהקולות, ובמחוז ריינלנד-פאלץ 12.6%. גם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שותפתה של מרקל לקואליציה, ספגה ירידה משמעותית באחוזי התמיכה בה בבחירות המקומיות.

לקריאה נוספת:
מסר לאיחוד האירופי: טורקיה תקלוט "אלפי מהגרים – לא מיליונים"
נחסם נתיב הפליטים המרכזי: בבלקן סגרו את הדלת בפני המהגרים
גרמניה: בית מחסה לפליטים במזרח המדינה הוצת - התושבים הריעו

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. 11 במרץ 2016. אי-פי, AP
למפלגתה צפויים קשיים בהקמת קואליציות בממשלות המקומיות. מרקל/AP, אי-פי

התוצאות וההישגים הגדולים של "אלטרנטיבה לגרמניה" צפויים להציב קשיים בדרך להקמת קואליציות בפרלמנטים המקומיים. כפי הנראה, לממשלות המכהנות לא יהיה רוב – ועל כן הן צפויות להיכנס כעת למשא ומתן ממושך מול המפלגה החדשה והקיצונית. על פי התחזיות, ל"נוצרים הדמוקרטים" סיכוי גדול להקים קואליציה בבאדן-וירטמברג, שם תוכל לחבור למפלגת הירוקים שמושל המחוז עומד בראשה.

"אנחנו רואים בבחירות האלה, יותר מכל, שהמצביעים נוטשים במספרים גדולים את המפלגות הגדולות והמבוססות ומצביעים דווקא למפלגה שלנו", אמרה מנהיגת "אלטרנטיבה לגרמניה", פראוקה פטרי. לדבריה, "הציבור מצפה מאיתנו לתפקד כאופוזיציה שלא הייתה בפרלמנט הגרמני זה שנים, ולעשות זאת גם בפרלמנטים המחוזיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיגת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) פראוקה פטרי. 13 במרץ 2016. אי-פי, AP
קמפיין מפלגתה נשען רבות על הטיפול הלקוי במשבר ההגירה. פטרי/AP, אי-פי

בסביבתה של מרקל נראו היום מודאגים מהמפלה בתמיכת הציבור. "המרכז הדמוקרטי בגרמניה לא התחזק, אלא קטן משמעותית, ואני חושבת שצריך לקחת את זה מאוד ברצינות", אמר סגן הקנצלרית סיגמר גבריאל. הבחירות הארציות הבאות במדינה המרכז-אירופית, שקלטה לשטחה יותר ממיליון ומאה אלף פליטים בשנת 2015, צפויות להתקיים בסוף השנה הבאה. כעת, קשה יהיה להתעלם מכך שהישגי "אלטרנטיבה לגרמניה" יעוררו בה שאיפות להיכנס לפרלמנט הלאומי ב-2017 ובכך לחזק עוד את כוחה ומעמדה.

הירידה בתמיכת הקהל במרקל מראה כי אזרחי גרמניה מאוכזבים מהדרך שבה התנהלה מול משבר המהגרים הגדול ביותר שידעה אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. הקנצלרית מקדמת בימים אלו הסכם בין טורקיה והאיחוד האירופי לפתרון המשבר, אך רבים טוענים כי מדובר בצעד מאוחר מדי שאותו קידמה מרקל כדי לצבור הון פוליטי.

משבר ההגירה היה לנושא מרכזי בקמפיינים של המפלגות לקראת הבחירות הגורליות, שזכו לכינוי "סופר סאנדיי", בדומה לבחירות המקדימות הגורליות בארצות הברית, "סופר טיוזדיי". הקמפיין של "אלטרנטיבה לגרמניה" כלל את הססמאות: "לאבטח את הגבולות", ו"עצרו את כאוס מבקשי המקלט". הקמפיין ככל הנראה עבד, זאת ברקע ההתנגדות הגוברת לשטף הפליטים והתחזקותן של תנועות ימין רדומות, כמו "פגידה". אחד האירועים שהתסיסו את ההמונים הוא אירוע התקיפה ההמונית בעיר קלן בערב השנה החדשה, אז התלונו מאות נשים כי הוטרדו מינית בידי פליטים שיכורים באחת הכיכרות המרכזיות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully