וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ביקש להפסיק את הריסת המנהרות ברפיח; קהיר: נבחן זאת

בפגישה בין בכירי חמאס לראש המודיעין המצרי, הכחישו בארגון את ההאשמות על מעורבותו בפיגועים במצרים, וביקשו להפסיק את הפגיעה במנהרות ברפיח. במצרים דרשו מהארגון לנתק קשרים עם "האחים המוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מחמוד א-זהאר, בחודש שעבר: "המנהרות הן אמצעי להגנה עצמית")

משלחת של ארגון חמאס נועדה אתמול (ראשון) בקהיר עם בכירים מצרים, במטרה להפיג את המתיחות שגברה בין הצדדים בחודשים האחרונים. המשלחת כללה 12 מבכירי חמאס ובראשה עמד סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק. היא נחתה אמש במצרים לסבב פגישות עם בכירים מצרים, בראשם ראש המודיעין המצרי חאלד פאוזי, בניסיון ליישב את ההדורים בין הארגון הפלסטיני לרשויות בקהיר.

ההידרדרות ביחסים בין מצרים לחמאס החלה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא המצרי עבד אל-פאתח א-סיסי בשנת 2013, אשר יצא למלחמה בתנועת "האחים המוסלמים", בת בריתו של חמאס. בשנה האחרונה הרחיב הצבא המצרי את פעילותו נגד מנהרות ההברחה של חמאס באזור רפיח, בעקבות פיגועים שביצע ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני, שלפי דיווחים שונים זכה לתמיכה ושיתוך פעולה של חמאס ברצועת עזה. המתיחות הגיע לשיא בשבוע שעבר, אז האשימה קהיר את חמאס כי היה מעורב, לצד האחים המוסלמים, בהתנקשות בתובע הכללי המצרי הישאם ברכאת, שחוסל בפיצוץ מכונית תופת בשנה שעברה.

עוד במזרח התיכון:
מגעים לפיוס? משלחת של בכירי חמאס הגיעה לסבב פגישות בקהיר
בעקבות הפיגוע בטורקיה: פרסום תמונות נאסר, פייסבוק וטוויטר נחסמו
תושב אום אל-פחם שנלחם בשורות המורדים בסוריה נהרג

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. קהיר, 10 אוגוסט 2014. רויטרס
הכחיש כל מעורבות בנעשה במצרים. מוסא אבו מרזוק/רויטרס

גורמים פלסטיניים אמרו לסוכנות הידיעות "מען" כי משלחת חמאס, שבין חבריה בכירי הארגון מחמוד א-זהאר וחליל א-חיה, שבה והכחישה בתוקף כי לארגון מעורבות בהתנקשות בתובע ברכאת. לפי הדיווח, בחמאס הציגו "ראיות והוכחות" לכך שלארגון עין קשר לאחים המוסלמים או לאירועים כלשהם שאירעו בשטחה של מצרים. הבוקר דווח כי המשלחת מסרה לרשויות במצרים מסמך ובו התחייבות מפורשת לשתף פעולה באופן מלא עם חקירת ההתנקשות.

בארגון ביקשו מקהיר להפסיק להציף במים את מנהרות ההברחה באזור רפיח, בין רצועת עזה לסיני, דבר שהביא לקריסה של מרביתן וכן לנזקים סביבתיים רבים באזור הגבול, כאשר בתי מגורים רבים של תושבי הרצועה הוצפו ושקעו במים. בנוסף שבו והפצירו בחמאס מהמצרים לפתוח את מעבר רפיח, הסגור לתנועה מאז 2013 ומותיר את הרצועה מבודדת, וכן לאפשר הקמת נמל ימי ברצועה, דבר שעלה בשיחות בלתי-ישירות עם ישראל, וזכה להתנגדות מצרית נחרצת.

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
בחמאס מבקשים ממצרים להפסיק את הצפת המנהרות ברפיח. פועל במנהרת הברחה/רויטרס

מצרים מצידה, השיבה כי "תבחן את חלק מהדרישות" שהציג חמאס במהלך הפגישה, כאשר ראש המודיעין פאוזי התנה את הדבר בכך שחמאס ינתק את קשריו עם "האחים המוסלמים", ולא יתערב יותר בענייניה הפנימיים של מצרים. לקראת הפגישה דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי חמאס צפוי לבקש לדעת על גורלם של ארבעה אנשי חמאס שנעלמו בסיני בשנה שעברה, אשר על פי ההערכות נחטפו על ידי המודיעין המצרי, אך לא דווח מה הייתה תשובת המצרים בנושא.

עמדה מצרית בגבול עם רצועת עזה לאחר מתקפת ג'יהאד שבה נהרגו 15 חיילים מצרים. רויטרס
קהיר מאשימה את חמאס בסיוע לארגון דאעש בסיני. עמדה של הצבא המצרי בגבול עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully