וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אום אל-פחם שנלחם בשורות המורדים בסוריה נהרג

חליל סאלח א-סייד, בן 28, נהרג כתוצאה מתקיפה אווירית אמריקנית במדינה המשוסעת, שם הוא שוהה כשלוש שנים. לא נמסר לצד איזה ארגון נלחם, אך ארה"ב תוקפת בסוריה את ארגון דאעש בלבד. משפחתו: "שמענו על מותו מהרשתות החברתיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג במתקפה אמריקנית בסוריה. א-סייד/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעיר ערבי-ישראלי נהרג היום (ראשון) בסוריה בעת שנלחם בשורות ארגון מורדים. מדובר בחליל סאלח א-סייד, בן 28 מאום אל-פחם, נשוי ואב לילד. הוא נמצא בסוריה כשלוש שנים, ונהרג בתקיפה אווירית של ארצות הברית.

לא ידוע בשורות איזה ארגון נלחם. עם זאת, ארצות הברית ומדינות הקואליציה תוקפות במדינה רק את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ולכן כנראה כי השתייך לארגון זה.

ממשפחתו נמסר: "שמענו על מותו דרך הרשתות החברתיות. כתבו שם שהוא נהרג כתוצאה מהפצצה של מטוסים אמריקניים".

לקריאה נוספת:
"חוק האונס" של דאעש: כך מונע הארגון משפחות מין להיכנס להיריון
"דאעש-ליקס": מידע על המחבלים מפריז נמצא במסמכים שהודלפו
לא הפעם: "שר המלחמה" של דאעש שדווח על חיסולו – עדיין בחיים

צעיר מאום-אלפחם נהרג בלחימה בסוריה. פאנט
משפחתו שמעה על מותו ברשתות החברתיות. א-סייד/פאנט

בתוך כך, פרקליטות מחוז צפון הגישה היום לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מחמוד פאיז סעדי, בן 20 מנצרת, בגין סיוע לאחיו מוסטפה שבסוריה, הנלחם לצד דאעש עד היום. הוא הואשם בעבירת איסור מימון טרור, עבירות בנשק ומתן אמצעי לביצוע פשע.

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, עולה כי בשנה החולפת, בשלושה מועדים שונים, העביר סעדי סכומי כסף של 500 דולר כל פעם לאחיו, שנמצא בסוריה מאז יצא את ישראל ביוני 2014 והתגייס לארגון הטרור הסוני. כל זאת בזמן שהוא מודע לפעולותיו של אחיו, ובידיעה שהכסף יאפשר לו להמשיך ולעשות מעשי טרור. בנוסף לכך, מואשם סעדי בהחזקת נשק - תת מקלע מסוג "קרלו" השייך לאחיו מוסטפה, אותו מסר סעדי לקרובי משפחתו, אשר ביצעו באמצעותו ירי.

(עדכון ראשון: 17:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully