וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשימה: חמאס היה מעורב בהתנקשות בתובע הכללי בשנה שעברה

6.3.2016 / 19:53

לדברי שר הפנים המצרי מג'די עבד אל-רפאר, פעילי חמאס מרצועת עזה הם שיצרו את מטען החבלה ששימש להתנקשות בהישאם ברכאת, ואימנו את אנשי "האחים המוסלמים" לביצוע הפעולה. חמאס הכחיש את הטענות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שר הפנים של מצרים, מג'די עבד אל-רפאר, האשים היום (ראשון) את ארגון חמאס במעורבות בהתנקשות בתובע הכללי במדינה, הישאם ברכאת, שאירעה בשנה שעברה. השר אמר במסיבת עיתונאים כי תא טרור של תנועת האחים המוסלמים, בסיוע חמאס, הוא שהטמין את מטען החבלה שהתפוצץ בשיירתו של התובע הכללי בחודש יוני האחרון. חמאס הכחישו את ההאשמות.

לדברי אל-רפאר, פעילי חמאס מרצועת עזה שנכנסו למצרים בסיוע של שבטים בדואים בסיני, הם שיצרו את מטען החבלה ששימש להתנקשות, ואימנו את אנשי האחים המוסלמים לביצוע הפעולה. "ההתנקשות בוצעה בידי 14 פעילי 'האחים המוסלמים', שהטמינו מטען חבלה במשקל 80 קילוגרמים לשיירה של ברכאת", אמר. "כל 48 חברי תא 'האחים המוסלמים' שאחראי להתנקשות נעצרו בידי הרשויות במצרים. מנגנוני המודיעין המצריים ירטו שיחות בינם לבין אנשי חמאס ברצועת עזה".

עוד אמר השר המצרי כי מבצע ההתנקשות נוהל מטורקיה בידי שניים מבכירי תנועת האחים המוסלמים, יחיא סייד מוסא ומוחמד מוסטפא חאמד, אשר נמלטו ממצרים לאחר הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. לטענתו, בדואים מסיני שהוברחו לרצועת עזה עברו אימונים צבאיים בידי אנשיי חמאס, שגם הרכיבו את מטען החבלה ששימש להתנקשות, ולאחר מכן שבו למצרים לביצוע הפעולה.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לאימון כדורסל: ילד שרכב על אופניים נהרג מפגיעת אוטובוס בחולון
בכירה ב"זמאן" יודעת שימיה במערכת ספורים: טורקיה מסוכנת לעיתונאים
חשד: קשר את זוגתו בת ה-15 למיטה ואנס אותה במשך שנה בבית הוריו

זירת הפיגוע בקהיר שבו הותקפה השיירה של התובע הכללי של מצרים, 29 ביוני 2015. רויטרס
מטען חבלה במשקל של 80 קילוגרמים. זירת הפיגוע בקהיר/רויטרס

דובר תנועת פתח אוסאמה אל-קוואסמי התייחס להודעת מצרים, המייחסת לחמאס מעורבות בהתנקשות, והצהיר כי התנועה תומכת בעמדתה של מצרים נגד חמאס. בריאיון לערוץ טלוויזיה פלסטיני, אמר אל-קוואסמי כי "העם הפלסטיני, ופתח בראשו, עומדים לצידה של מצרים נגד המזימות הבינלאומיות להפלתה", והוסיף כי "אם מצרים תיפול, ייפול כל העולם הערבי".

דובר חמאס, סמי אבו זוהיירי, גינה בחריפות את ההודעה של פתח, וקרא לתנועה לחזור בה ממה שכינה "הצהרות רדודות ובלתי מוסריות". מוקדם יותר הכחיש אבו זוהיירי כי לחמאס מעורבות כלשהי בהתנקשות בתובע הכללי המצרי ברכאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיגוע בקהיר שבו הותקפה השיירה של התובע הכללי של מצרים, 29 ביוני 2015. רויטרס
לטענת שר הפנים המצרי, המבצע נוהל מטורקיה. זירת ההתנקשות בקהיר/רויטרס

ברכאת נהרג מפיצוץ של מכונית תופת, שהופעלה מרחוק ופגעה בשיירה שבה נסע מביתו למשרדו שבמרכז קהיר. באירוע נפצעו גם שני אזרחים ושני שוטרים. בתחילה, ארגון לא מוכר שמכנה את עצמו "ההתנגדות העממית של גיזה" קיבל אחריות על המתקפה בעמוד הפייסבוק שלו – אך כעבור כמה שעות הוסרה ההודעה.

מאז עלה הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי לשלטון, הפכו השופטים וגורמים רשמיים נוספים למטרה עבור ארגוני הטרור האסלאמיים, שזועמים על העונשים הכבדים שהוטלו על הנהגת תנועת "האחים המוסלמים" ועל הנשיא המודח מוחמד מורסי. ההתנקשות בברכאת אירעה מעט לאחר שאושר עונש המוות שנגזר על מורסי ועל בכירי התנועה בגין בריחתם מבית הכלא במהלך המהומות במדינה ב-2011, שהובילו להדחתו של הנשיא חוסני מובארק. כמה שעות לאחר שנגזר עונש המוות על מורסי, נורו שלושה שופטים למוות בעיר אל-עריש שבצפון חצי האי סיני – זאת לאחר שתומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קראו לתקוף שופטים במדינה. ביום ההתנקשות בברכאת פורסם סרטון שמתעד את ההתנקשות באותם שופטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully