וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאימון כדורסל: ילד שרכב על אופניים נהרג מפגיעת אוטובוס בחולון

הילד בן ה-11 נפגע ברחוב מנחם בגין בעיר ואופניו נחצו לשניים. נהג האוטובוס: נסעתי באור ירוק והוא ירד לכביש, לא יכולתי למנוע את התאונה. המשטרה מנסה לאתר תמונות ממצלמות אבטחה באזור

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

ילד בן 11 שרכב על אופניו נהרג אחר הצהריים (ראשון) מפגיעת אוטובוס של חברת "נתיבי אקספרס" ברחוב מנחם בגין בחולון. צוותי מד"א שהגיעו לזירת התאונה נאלצו לקבוע במקום את מותו של הילד, שהיה בדרכו לאימון כדורסל ומעוצמת הפגיעה נחצו אופניו לשניים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. רחוב מנחם בגין במרכז חולון נסגר לתנועה על ידי המשטרה ועומסי תנועה נרשמו במקום. מומלץ לנהגים לפנות לדרכים חלופיות.

חוקרי המשטרה בראשותו של מפקד מרחב אילון ניצב-משנה נתן בוזנה, מנסים להבין כיצד חצה הנער את הצומת המרומזר ונפגע על ידי האוטובוס ופועלים לאתר תמונות ממצלמות האבטחה מהבניינים הסמוכים. נהג האוטובוס, שעוכב לחקירה על ידי בוחני התנועה, סיפר כי נסע באור ירוק וכי הילד ירד מאי תנועה ונפגע על ידו מבלי שיכול היה למנוע את התאונה.

הדר סער, כונן מד"א כחובש רפואת חירום שהגיע לזירה, סיפר: "על הכביש שכב רוכב האופניים, מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה, ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ולא נותר לנו לקבוע את מותו בשטח. נהג האוטובוס מטופל במקום במצב קל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"דמי שתיקה של מיליון שקל": מסתמן - המשטרה תמליץ על אישום נגד שמעוני
אמו של התינוק שטולטל: "העיניים שלו התגלגלו, צעקתי 'זה לא הילד שלי'"
משפחת הקצין שנהרג מאש צה"ל: "אין בנו כעס, דלתנו פתוחה לחיילים"

זירת תאונת אוטובוס בחולון - ילד בן 11 נהרג. מאצ'י הוף
הכוחות נושאים את חלקי האופניים השבורים בזירה/מאצ'י הוף
נער בן 13 נהרג מפגיעת אוטובוס בחולון  6 במרץ 2016. דוברות מד"א, מד"א
מקום התאונה בחולון, היום/מד"א, דוברות מד"א

מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, ציינה בעקבות התאונה כי בשנת 2015 נהרגו יותר ילדים שרכבו על אופניים מאשר בארבע השנים הקודמות. "בשנת 2015 אירעו ארבעה מקרי תמותה כתוצאה מתאונת דרכים במעורבות אופניים, וזאת בהשוואה למקרה אחד בשנה בארבע השנים שקדמו לה", אמרה. "מדי שנה יותר מ-700 ילדים מתאשפזים בגין תאונות אופניים, פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה ולהיפגעות קשה. ברכיבה על אופניים, חובה על פי חוק לחבוש קסדה עד גיל 18. קסדה היא האמצעי היעיל ביותר לצמצום פגיעות ראש - היא מפחיתה עד 88% מפגיעות ראש ומוח. בכל רכיבה על אופניים, גם הקצרה ביותר יש לחבוש קסדה".

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי בעשור האחרון נהרגו 20 ילדים רוכבי אופניים עד גיל 14 ו-226 ילדים נפצעו קשה. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "מדובר באסון כבד וטרגדיה נוראית". לדבריו, "למדינה אסור להתעלם מרוכבי האופניים ולהפקיר אותם לרכיבה בין כלי הרכב. חייבים לסלול ולהקצות מסלולי רכיבה יעודיים עבור רוכבי האופניים כדי לשמור על בטחונם, אסור להמתין לעוד רוכבים שיהרגו".

נער בן 13 נהרג מפגיעת אוטובוס בחולון  6 במרץ 2016. דוברות מד"א, מד"א
נער בן 13 נהרג מפגיעת אוטובוס בחולון 6 במרץ 2016/מד"א, דוברות מד"א

מקבוצת הפועל חולון, שבה שיחק הילד, נמסר: "משפחת הפועל חולון המומה וכואבת את מותו של הילד היקר. זה בלתי נתפס שילד שעשה דרכו לאימון הקבוצה לא ישוב יותר לביתו בגלל מוות כל כך מיותר בתאונת דרכים. אנחנו מחבקים את המשפחה, נעמוד לצידם ונעזור ככל שנתבקש. כמו כן נמצא דרך מכובדת להנציח את זכרו".

מוקדם יותר הבוקר נהרג הולך רגל כבן 30 מפגיעת כלי רכב בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו. במהלך היום נפצעו עוד שלושה הולכי רגל באורח קשה ובינוני בתאונות דרכים ברחבי הארץ. גבר כבן 50 נפצע קשה מפגיעת כלי רכב בשדרות ההגנה בחיפה ופונה לבית החולים רמב"ם בעיר. מוקדם יותר גבר כבן 60 נפצע בינוני מפגיעת אופנוע ברחוב עתיר ידע בכפר סבא ופונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לפני כן, קשישה בת 84 נפצעה בינוני מפגיעת כלי רכב ברחוב נחל שניר באשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול ראשוני ופינו אותה לבית החולים שיבא שבתל השומר.

(עדכון ראשון: 15:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully