וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לפיוס? משלחת של בכירי חמאס הגיעה לסבב פגישות בקהיר

שמעון סימן-טוב

13.3.2016 / 9:47

הנהגת הארגון הפלסטיני, בהובלתו של סגן ראש הלשכה המדינית אבו מרזוק, תיפגש עם בכירים במודיעין המצרי, על מנת לדון במעורבותו לכאורה של חמאס בהתנקשות בתובע הכללי. במקביל, ידונו הצדדים בחטיפת אנשי חמאס בסיני ובפתיחת מעבר רפיח

עריכה: אביב אירגז

(מחמוד א-זהאר, בחודש שעבר: "המנהרות הן אמצעי להגנה עצמית")

משלחת של 12 בכירי חמאס הגיעה אתמול (שבת) לקהיר, לסבב פגישות עם בכירים מצרים, בין היתר בנוגע להאשמות שהופנו נגד הארגון הפלסטיני בגין מעורבותו בהתנקשות בתובע הכללי של מצרים, הישאם ברכאת. זאת לאחר תקופה ארוכה של מתיחות בין הנהגת חמאס לרשויות בקהיר, ובעקבות פעילותה הנרחבת של קהיר נגד מנהרות ההברחה של חמאס באזור רפיח, במקביל לפעילות נגד "האחים המוסלמים", בעלי בריתו של חמאס במצרים.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, המשלחת, בראשותו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, מסרה לצד המצרי מסמך ובו התחייבות מפורשת לשתף פעולה באופן מלא עם חקירת הרצח. ברכאת נהרג בסוף חודש יוני האחרון, לאחר שמכונית תופת שחנתה ליד ביתו בקהיר התפוצצה. בשבוע שעבר פרסמה מצרים סרטון שבו נראים אנשי "האחים המוסלמים" המודים בהתנקשות.

עוד בוואלה! NEWS:
תשעה פלסטינים חולצו לאחר שצבא מצרים הציף מנהרה ברפיח
מצרים מאשימה: חמאס היה מעורב בהתנקשות בתובע הכללי בשנה שעברה
מעצרים חשאיים ומקרי מוות תמוהים: משטרת מצרים "יצאה משליטה"

ראש החמאס מוסא אבו מרזוק וראש הפת"ח עזאם אחמד בעת הגעת המשלחת הפלסטינית לקהיר על מנת לערוך משא ומתן על הארכת הפסקת האש, 13 אוגוסט 2014. רויטרס
אבו מרזוק/רויטרס

על פי הודאותיהם, הם עברו אימונים והכשרה ברצועת עזה. לדבריהם, לאחר רצח התובע הכללי יצר איתם קשר מפעילם מטעם חמאס, קצין מודיעין של הארגון המכונה "אבו עומר", שיבח אותם על הפעולה, ואמר להם כי "זוהי רק ההתחלה". מקורות פלסטיניים מסרו כי במהלך סבב הפגישות בקהיר, צפויים המצרים למסור לאנשי חמאס מידע מתוך חקירת הרצח.

המשלחת צפויה להיפגש עם ראש המודיעין הצבאי מוחמד פרג' א-שחאת ועם בכירי הזירה הפלסטינית במנהלת המודיעין. בנוסף לדיונים על ההתנקשות בתובע הכללי, הצדדים צפויים לדון גם בגורלם של ארבעה אנשי חמאס שנעלמו בסיני בשנה שעברה, לאחר שעל פי ההערכות נחטפו על ידי המודיעין המצרי, ובמגעים לפתיחה זמנית של מעבר רפיח. מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי גורם פלסטיני נוסף תרם לארגון הפגישה.

פלסטינים ממתינים לחצות את מעבר רפיח, עזה, יוני 2015. רויטרס
"מצרים היא הריאות והחמצן של רצועת עזה". פלסטינים ממתינים לחצות את מעבר רפיח/רויטרס

בעיתון המצרי המוביל "אל-אהראם" פורסם אתמול מאמר, שבו נטען כי "מצרים היא הריאות והחמצן של רצועת עזה. היא תקוותה היחידה, וכעת היא שוללת ממנה את התקווה". על פי המאמר, "חבורת פוליטיקאים מצרים פופוליסטיים שלא מבינים מהי פוליטיקה 'מגנים על מצרים' על ידי כך שהם מכים את חמאס. אסור להם לסגור את מנהרות הארגון, אפילו אם מנהיגים מסוימים בחמאס חטאו למצרים. ירושלים היא האור שבקצה המנהרות של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully