וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בטורקיה: פרסום תמונות נאסר, פייסבוק וטוויטר נחסמו

שיתוף צילומים מזירת הפיגוע באנקרה, שבו נהרגו 34 בני אדם, הוביל להוראה על חסימת הגישה לרשתות החברתיות. המועצה לרדיו וטלוויזיה במדינה אסרה לשדר מזירת האירוע, וברקע נפוצו שמועות על מניין הרוגים גבוה יותר. ארדואן: הפיגוע רק יחזק את מאמצי טורקיה להילחם בטרור

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: שניר דבוש

בית המשפט באנקרה הורה הלילה (שני) לאסור את גישת אזרחי טורקיה לרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר. זאת לאחר שהופצו בהן תמונות מזירת הפיגוע שאירע מוקדם יותר בבירה הטורקית, ושבו נהרגו 34 בני אדם ונפצעו 125 בני אדם, בהם 19 קשה. מוקדם יותר אסרה המועצה העליונה לשידורי טלוויזיה ורדיו בטורקיה על שידור חי מזירת האירוע ועל צילום קורבנות.

גולשים בטורקיה דיווחו על קשיים בגישה לאתרים אלה. אין זו הפעם הראשונה שאנקרה חוסמת את הגישה לרשתות חברתיות בעקבות הפצת תמונות שלא לרוחה. בשנה שעברה אסרה טורקיה על הגישה לטוויטר בשל שיתוף צילומים של תובע שהוחזק באיומי אקדח על ידי חמושים מהשמאל הקיצוני במדינה.

ברקע איסורים אלו, נפוצו ברשתות החברתיות שמועות על מניין הרוגים גבוה יותר מזה שפרסם משרד מושל אנקרה. כמה משתמשי טוויטר צייצו כי ייתכן שבפיצוץ מכונית התופת בפארק גובן נהרגו יותר ממאה בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
התקריות האלימות בכנסיו של שליח הגזענים לוושינגטון הן רק ההתחלה
תושב אום אל-פחם שנלחם בשורות המורדים בסוריה נהרג
ארה"ב וצרפת מאשימות: "סוריה מנסה להכשיל את שיחות השלום"

פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
התמונות שהופצו גרמו לחסימת הרשתות החברתיות. מכונית בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר הלילה כי הפיגוע שאירע היום רק יחזק את מאמצי טורקיה להילחם בטרור ושהיא לעולם לא תוותר על זכותה להגן על עצמה. בהודעה שפורסמה כמה שעות אחרי הפיגוע הוסיף כי ארגוני טרור פוגעים באזרחים משום שהם מפסידים במאבקם נגד כוחות הביטחון. לדבריו, טורקיה הפכה ליעד בגלל האי-יציבות האזורית של השנים האחרונות.

בעקבות הפיגוע התכנסה הממשלה הטורקית להתייעצות ביטחונית, שבסיומה הודיע שר הפנים כי החקירה תסתיים כבר מחר. גורמים רשמיים במערכת הביטחון האשימו הלילה את המיליציה הכורדית, ה-PKK, באחריות לאירוע הקטלני. המפלגה הפרו-כורדית, HDP, שלרוב אינה יוצאת נגד מעשי המיליציה, גינתה את הפיגוע. מהמפלגה נמסר כי היא חולקת את "הכאב העמוק שמרגישים האזרחים".

סמוך לשעה 18:45 אירע פיצוץ עז בפארק גובן הסמוך למשרד החינוך ולמוקד תחבורה מרכזי בעיר. מכונית תופת הופעלה ליד אוטובוס. עשרות הפצועים בפיגוע הועברו לעשרה בתי חולים שונים ברחבי אנקרה. האזור פונה תחילה מחשש לפיגוע נוסף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
"באוטובוס התעופפו כתוצאה מהפיצוצים". פארק גובן החרוך/רויטרס

"המכונית עצרה בסמוך אלינו, שניות לאחר מכן המושבים באוטובוס התעופפו כתוצאה מהפיצוצים", סיפר דואן אסיר שנפצע בפיגוע לסוכנות רויטרס והוסיף: "ראיתי לפחות חמישה בני אדם מתים. חתיכת מתכת פגעה בי במצח ובזרוע". לדבריו, "המכונית הייתה בצבע שחור".

מדובר בפיגוע השלישי שהתרחש באנקרה בחמשת החודשים האחרונים. ב-10 באוקטובר פוצצו את עצמם מחבלים מתאבדים המשתייכים לדאעש בתחנת רכבת מרכזית בעיר. בפיגוע נהרגו 103 בני אדם. לפני כחודש נהרגו 29 בני אדם בפיגוע טרור שאירע בסמוך למעונות בבסיס צבאי בבירה הטורקית. מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשני אוטובוסים שהסיעו אזרחים העובדים בבסיס והמתינו ברמזור.

לפני שלושה ימים פרסמה שגרירות ארצות הברית באנקרה אזהרה לאזרחיה מפני מזימת טרור נגד מבני ממשלה טורקיים באזור שבו אירע פיגוע התופת. "אנו מייעצים לאזרחים האמריקנים לשקול את תכניותיהם, לשמור על ערנות ולהקשיב לערוצי הטלוויזיה המקומיים", נכתב בהודעה.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמר אמש כי הוא מזועזע מהמתקפות על הבירה הטורקית וכן על חוף השנהב. בציוץ שפרסם הלילה כתב קמרון: "מחשבותיי עם כל מי שהושפע מהאירועים". מוקדם יותר היום פתחו חמושים באש לעבר שוהי חוף אתר נופש גראן באסם בחוף השנהב. 14 אזרחים ושני חיילים נהרגו.

פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
ארצות הברית הזהירה מפני מתקפת טרור באזור/רויטרס

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסרה הלילה הודעת גינוי נדירה לפיגוע באנקרה. "ראש הממשלה נתניהו מגנה את פיגוע הטרור ההמוני באנקרה, שבו קיפחו חייהם אזרחים חפים מפשע ועשרות רבות נפצעו. ישראל מביעה הזדהות עם העם בטורקיה במלחמה נגד הטרור, וקוראת לקהילה הבינלאומית להתאחד במאבק נגד הטרור".

בפיגועים שאירעו בשנים האחרונות בטורקיה, נמנע בדרך כלל נתניהו מלהתייחס אליהם ישירות. נשיא המדינה ראובן ריבלין או בכירים אחרים היו מפרסמים הודעות, אך הודעת גינוי מצד נתניהו נדירה, ולכן זו עשויה להתפרש כסימן נוסף להתקרבות בין המדינות.

(עדכון ראשון: 23:06)

פיגוע מכונית תופת באנקרה, טורקיה, 13 במרץ 2016. רויטרס
"ישראל מביעה הזדהות עם העם בטורקיה". נתניהו גינה את הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully