וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב וצרפת מאשימות: "סוריה מנסה להכשיל את שיחות השלום"

יממה לפני שהמו"מ בין הצדדים הלוחמים במדינה המשוסעת ייפתח בז'נבה, שר החוץ האמריקני יצא נגד דבריו של מקבילו הסורי, לפיהם דמשק לא תדון בגורלו של אסד. "זהו ניסיון לערער את התהליך", אמר. שר החוץ הצרפתי: "פרובוקציה וסימן רע"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית וצרפת האשימו היום (ראשון) את הממשל בסוריה בניסיון להכשיל את סבב השיחות החדש בינו לבין המורדים הסורים, שאמור להתחיל מחר. זאת, לאחר ששר החוץ של סוריה וליד אל-מועלם אמר אתמול כי ממשלו לא ידון בעניין הבחירות לנשיאות, שאותם מעוניינת הקהילה הבינלאומית 18 חודשים מתחילת המו"מ. כמו כן, לדבריו, אין הם מתכוונים לנהל מו"מ מול גורמים באופוזיציה המעוניינים לדון בגורל הנשיאות הנוכחית.

במסיבת עיתונאים בפריז, אמר שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי כי דבריו של אל-מועלם הם "ניסיון ברור לערער את התהליך". "הנשיא פוטין, שמשקיע מאמצים כדי לתמוך באסד אשר ניכרים בשדה הקרב, צריך להיות מודאג מהעובדה שהנשיא הסורי שלח את שר החוץ שלו כדי שיכשיל את התהליך ויוריד משולחן הדיונים דבר שאליו כבר התחייבו רוסיה ואיראן בעבר", אמר, בהתייחס להסכמות קודמות בין מדינות "קבוצת התמיכה הבינלואמית בסוריה" הפועלות לפתרון המשבר במדינה. "זהו רגע האמת, רגע שבו על כולנו לנהוג באחריות".

עוד כתבות בנושא:
"הרגע בו הבנתי שאיבדתי את כולם": 3 סורים בעדות מיוחדת מהתופת
"דור קטלני חדש": האימונים הצבאיים של הילדים בבתי היתומים של דאעש
סוריה במסרים סותרים: הנשיאות היא קו אדום, אך נתייצב לשיחות השלום

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הצרפתי ז'אן מארק אירו, במסיבת עיתונאים בפריז, מרץ 2016. רויטרס
"אסד שר מתוך דף מילים שונה". קרי ואירו, היום/רויטרס

קרי האשים את סוריה בהפרה תכופה של הפסקת האש, וציין כי "ממשלת סוריה ותומכיה טועים אם הם חושבים שהם יכולים להמשיך למתוח את הגבולות של הפסקת האש השברירית". הוא קרא לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשגיח על מעשיו של אסד. "הנשיא אסד שר מתוך דף מילים שונה לחלוטין, ושלח את שר החוץ שלו כדי להכשיל את המצב", ציין.

גם שר החוץ של צרפת, ז'אן מארק איירו, גינה את דבריו של אל-מועלם. "זוהי פרובוקציה וסימן רע, שאינם תואמים לרוח לרוח הפסקת האש", אמר במסיבת העיתונאים, שבה גם השתתפו שרי החוץ של בריטניה, גרמניה, איטליה והאיחוד האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החות של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בפריז, צרפת. רויטרס
"זהו רגע האמת". קרי, היום/רויטרס

השיחות כאמור צפויות להתחיל מחר בז'נבה, במטרה לנסות ולהביא לסיום המלחמה שהובילה למותם של 270 אלף איש. היום הגיע לעיר ראש המשלחת של הממשל הסורי, בשאר אל-ג'עפרי, כמו גם נציגים מ"הוועדה העליונה למו"מ בסוריה" המרכזת את המורדים הסורים. השיחות החלו בינואר האחרון, אך הופסקו בשל התקדמות הלחימה בשטח. כעת, זו הפעם הראשונה שבה נערכות שיחות מאז החלה הפסקת האש לפני כשבועיים.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. 12 בפברואר 2016.. AP
"מוכנים לתאם פעולות עם ארה"ב לשם כיבוש א-רקה". לברוב/AP

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה סרגי לברוב אמר כי המדינה מסכימה לתאם את פעולותיה עם ארצות הברית כך שניתן יהיה לכבוש מחדש את העיר א-רקה מידי דאעש. "האמריקנים הציעו לחלק את המשימה בינינו" אמר. "חיל האוויר הרוסי יתמקד בשחרור העיר תדמור, וארצות הברית תתמקד בשחרור א-רקה, עם תמיכה רוסית".

בנוסף, הוא יצא נגד טורקיה, ואמר כי יש בידי רוסיה הוכחות כי חיילים טורקיים נמצאים בשטח הסורי, והאשים את אנקרה בניסיון להתפשט אל מעבר לגבול הסורי. "טורקיה החלה להכריז על זכותה הריבונית ליצור 'אזורים בטוחים' בשטח הסורי" אמר. "הם כבר מנסים להתגנב כמה מאות מטרים מהגבול".

היחסים בין שתי המדינות התערערו בצורה משמעותית לאחר שטורקיה הפילה מטוס קרב רוסי שחדר לשטחה בשנה שעברה. לברוב התעקש שהאו"ם יזמין את הכוחות הכורדים לשיחות השלום – דבר שאליו מתנגדת אנקרה נחרצות בשל מאבקה במיליציות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully