וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בתל אביב: המשטרה תקבל תלונות באמצעות ווטסאפ ופייסבוק

14.3.2016 / 0:20

לפי הנחיות של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בהמשך לממצאי תחקיר הפיגוע בדיזנגוף, ניתן יהיה לדווח באמצעות סמסים וסרטונים למשטרה, שתוכל אף לבצע שיחות חוזרות - דבר שלא היה אפשרי עד כה. בנוסף, יקדם חקיקה שתאפשר איכון מידי לכל פונה למוקד 100

עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים אתמול (ראשון) דיון בעקבות מחדל הפיגוע בתל אביב לפני חודשיים, בהמשך לפרסום ממצאי התחקיר. בין היתר נקבע כי מוקדי 100 של המשטרה יעברו "תהליך דיגיטציה וחיבור לממשקים טכנולוגים נפוצים". המשמעות היא כי אזרחים יוכלו להתלונן ולדווח על אירועים באמצעות ווטסאפ, פייסבוק ועוד. כך, למשל, ניתן יהיה לשלוח קבצי וידאו וסמסים למשטרה, שתוכל גם לעשות שיחות חוזרות לנוטשים – דבר שלא היה אפשרי עד כה. כמו כן, הודיע ארדן כי תקודם חקיקה שתאפשר למשטרה לאכן באופן מידי כל פונה למוקד 100, וציין כי יפעל לקדם שינוי תקציב שיאפשרו את יישום ההוראות החדשות.

למוקדי 100 מגיעות כ-8.5 מיליון פניות בממוצע בשנה, מתוכן כ-12% נעשות על ידי מטרידים. ארדן הנחה את המשטרה להחמיר את הענישה נגד המטרידים "שפוגעים בתפקוד המוקד המשטרתי", ולפרסם קמפיין הסברה לציבור ולפיו "פניית סרק והטרדת מוקדי 100 יכולים לעלות בחיי אדם".

לקריאה נוספת:
שני חשודים שוחררו ממעצר - כי המשטרה אזקה ונעלה אותם בחדר כושר
מבוכריס ועד פינטו: כך הפך הפוליגרף לדבר החם בחדר החקירות
קצין בכיר מגבה את המתנדב שירה במחבל: "הסיטואציה מורכבת יותר מבסרטון"

זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ינואר 2016/יותם רונן

בפיגוע בתל אביב ב-1 בינואר רצח נשאת מלחם את אלון בקל, שמעון רווימי ונהג המונית אמין שעבאן. המשטרה פרסמה היום את ממצאי התחקיר לגביו, ממנו עולה בנוגע לטענות הנוגעות לדיווחים למוקד המשטרה, כי "בשל פער טכנולוגי תשתיתי אין זרימת מידע בין כלל המוקדים ואין יכולת לראות דיווחים של מוקד אחר [...] בינתיים, מענה עזרה ראשונה ליצירת זרימת מידע טובה יותר במערכת המוקדים הנוכחית – בטיפול".

עוד באותו נושא

8,000 שיחות ביום הפיגוע: מוקד 100 שוב פספס את השיחה הקריטית

לכתבה המלאה

במסגרת התחקיר התגלה גם כי תמונתו של מלחם לא הופצה תחילה לציבור הרחב משום שהמשטרה לא הייתה בטוחה אם אחיו ביצע את הפיגוע או נשאת מלחם עצמו. כמו כן, לאחר כ-48 שעות מרגע הפיגוע, שבהן נמלט מתל אביב לוואדי ערה, שם חוסל כעבור שבוע, נחשפו על ידי המשטרה תכנית עתידית שלו לבצע פיגוע בגני ילדים. בשלב זה חל לפי התחקיר "מעבר לפעילות אבטחה ממוקדת בצפון תל אביב סביב מוסדות חינוך, בדגש על אזורי היכרות טובה של המחבל בתל אביב".

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully