וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חשודים שוחררו ממעצר - כי המשטרה אזקה ונעלה אותם בחדר כושר

13.3.2016 / 16:30

שני תושבי קריית ארבע נעצרו והובאו למגרש הרוסים, אך לאחר שנטען כי אין מקום עבורם הם ננעלו בתחנה בחברון. בית המשפט הורה לשחררם בשל תנאי המעצר - חרף הראיות נגדם. המשטרה: "בחדר היה מיזוג ומזרנים"

מגרש הרוסים ירושלים, מאי 2015. ראובן קסטרו
"הלנתו באופן זה, בדגש על כבילתו ברגליו במשך כל הלילה, אינה הולמת". מגרש הרוסים/ראובן קסטרו

שני תושבי קריית ארבע בשנות ה-20 לחייהם, שנעצרו בלילה שבין חמישי לשישי בחשד לפריצה לבית כנסת ולדירות ביישוב, נאלצו להעביר את הלילה כשהם כפותים ונעולים בתוך חדר הכושר של תחנת מרחב חברון. לאחר חקירה קצרה של השניים, בין היתר בחשד לגניבת קופת צדקה מבית כנסת, הם הובאו לתחנת המשטרה במגרש הרוסים בירושלים, שם היו אמורים לשהות עד לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר.

אלא שלאחר הגעתם לתחנה, מסיבה לא ברורה, הובהר לשוטרים כי אין מקום עבור שני החשודים במגרש הרוסים, והחוקרים העבירו אותם לתחנת מרחב חברון. שם נעלו החוקרים את החשודים בחדר הכושר של התחנה להמשך הלילה. לטענת החוקרים, הם סיפקו לחשודים מזרן, אך החשודים טענו כי הוא היה דק ולא היה חימום במקום, כך שהם העבירו את הלילה בקור.

עוד בוואלה! NEWS:
מח"ש בודקת: האם המתנדב ירה למוות במחבל ביפו לאחר שנוטרל?
תיעוד: ניידת פונה פנייה לא חוקית - ומתנגשת ברכב שנוסע בירוק
בלי פוליגרף או ריאיון אישי: כך מינה אלשיך 37 קצינים בכירים

תא כלא. ShutterStock
שוחררו למרות הראיות הקושרות אותן לעבירות/ShutterStock

למרות הראיות הקושרות את החשודים למקרה, השופט החליט בצעד חריג לשחרר את החשודים בגלל התנהלותה של המשטרה, בעוד החקירה בעניינם ממשיכה. "מדובר בהפרה של ממש בזכויות העצור", ציין שופט בית משפט השלום בירושלים שאול גורדון, בדיון בעניינם של החשודים ביום שישי. "הלנתו באופן זה, בדגש על כבילתו ברגליו במשך כל הלילה, אינה הולמת".

עורך הדין שי ויזלברג, המייצג את אחד החשודים, ציין במהלך הדיון כי "במגרש הרוסים סרבו לקלוט אותם, החזירו אותם לתחנת חברון, שם ישנו עם אזיקים בלילה על הרצפה של חדר הכושר, כשחדר הכושר נעול והם בפנים". לדבריו, "הפרה כה בוטה של זכויות אדם לא ראיתי. אין שום נוהל שמאפשר להלין אסירים בבית מעצר, על אחת כמה וכמה בחדר כושר, כשהם אזוקים והחדר נעול".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ביום חמישי הסתיימה חקירתו של החשוד בשעות הלילה המאוחרות ובה הוחלט על מעצרו של החשוד. מאחר שלא ניתן בשעות אלה לקבל עצורים בבית המעצר מגרש הרוסים ובכדי למנוע תנועה מיותרת בשעות הלילה בצירי נסיעה מסוכנים בגזרת חברון, הוחלט על הלנתו של החשוד בחדר פנוי וממוזג, על גבי מזרנים ובנוכחות שוטרים. לגבי כבילת החשוד ברגליו, בכל מקרה שבו קיים חשש לבריחת עצור, על פי שיקול דעתו של קצין משטרה ממונה, ניתן לכבול עצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully