וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש בודקת: האם המתנדב ירה למוות במחבל ביפו לאחר שנוטרל?

במשטרה בודקים אם המתנדב של המשטרה פעל כשורה במהלך חיסולו של בשאר מסאלחה, הפלסטיני בן ה-22 שרצח תייר ופצע עוד עשרה במסע הדקירות בעיר שלשום, שהיה שרוע על הדשא בעת הירי. לפי שעה לא מדובר בחקירה, אלא בבדיקה אם לפתוח בהליך פלילי

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן, דובר צה"ל; עריכה: מתן חדד

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקת את התנהלותו של מתנדב במשטרה, שתועד יורה למוות בשאר מוחמד מסאלחה, המחבל שרצח תייר ופצע עשרה אנשים בפיגוע ביפו שלשום (שלישי). בסרטון וידאו מזירת האירוע נראה המתנדב יורה בפלסטיני בן ה-22 בעודו שוכב על הדשא, ובמח"ש יבדקו אם הדבר נעשה לאחר שהמחבל נוטרל. לפי שעה לא מתקיימת חקירה, אלא בבדיקה בלבד אם לפתוח בהליך פלילי.

בסרטון נראה המתנדב מכוון את נשקו למסאלחה במרחק של כמה מטרים ממנו לאחר שהאחרון כבר נורה, ככל הנראה על ידי שוטר אחר, וברקע מעודדים אותו אזרחים לירות בפלסטיני על אף שלא נראה כי נשקפת סכנה ממנו. בין היתר קראו למתנדב: "תן לו בראש, אל תפחד, תן לו בראש". לאחר שנשמע קול ירייה אמר אחד הנוכחים: "טוב, טוב אתה, מלך. כל הכבוד, תן לו בראש אחי".


לקריאה נוספת:
"השביל לטיילת היה מלא דם": עדי ראייה משחזרים את מסע הדקירות ביפו
סגן נשיא ארה"ב שהה בסמוך לזירת הפיגוע ביפו, תגבורת נשלחה לאזור
"הטרור לא מבחין בין ערבים ליהודים": יפו מנסה להתאושש מערב הדמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תן לו בראש, כל הכבוד אחי". המחבל לאחר הירי והמתנדב, יפו, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן נשמע אדם בסביבה מבקש להירגע. "שום שקט, תן לו בראש", ענה אחד הנוכחים ודירבן את לובש המדים לירות שוב. אחרי שהמצלמה מתמקדת במחבל נשמעת ירייה, וקול אומר: "הוא שוכב מנוטרל, מה אתה יורה סתם".

הבדיקה תתבסס על הסרטון ודוחות הפעולה של שני השוטרים שהיו מעורבים בירי. בסיום הבדיקה, יכריעו בהנהלת במח"ש אם יש מקום לזמן את השוטר שביצע את הירי לחקירה תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירה פלילית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המרדף אחרי המחבל ביפו, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי שבעה מבני משפחת המחבל נעצרו במהלך הלילה באזור קלקיליה. מסלאחה, תושב הכפר חיג'ה באזור העיר הפלסטינית בשרון, חזר בסוף השבוע מביקור במכה ובמדינה שבערב הסעודית, למטרות עלייה לרגל. אדם אחד נהרג ותשעה נפצעו לאחר שדקר אותם באזור הטיילת.

בתחילת השבוע הוא פרסם בדף הפייסבוק שלו תמונה מהכעבה, האתר הקדוש ביותר לאסלאם, בצירוף המלים: "אללה, למראך תבכה האבן, לא רק האדם". חבריו הגיבו לפרסום בברכות על השלמת העלייה לרגל, שממנה שב ככל הנראה ביום שבת, ואילו שלשום, לאחר פרסום שמו, התרבו התגובות בנוסח "אללה ירחם עליך". בדף הפייסבוק שלו, תיאר את עצמו מסאלחה כ"פלסטיני גאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully