וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השביל לטיילת היה מלא דם": עדי ראייה משחזרים את מסע הדקירות ביפו

8.3.2016 / 19:25

עובדים בחנות המוזיקה "חלילית" יצאו עם נשקים בעקבות המהומה שפרצה. "קלטנו שיש פצועה בפינת הטיילת, והבחנו בדרך בשני פצועים נוספים. שמענו ירי מכיוון בית האצ"ל, כנראה שם המחבל חוסל"

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

עובדים בחנות המוזיקה "חלילית", שנמצאת בכיכר השעון ביפו, היו עדים לחלק ממסע הדקירות שאירע הערב (שלישי) ביפו, סמוך לחוף "עלמה ביץ'" ובנמל. עזרא, בעלי החנות, סיפר כי "הייתה מהומה בחנות ויצאנו החוצה עם נשקים - שני עובדים ולקוח אחד. כל השביל מהחנות ועד הטיילת מלא בכתמי דם מזוויעים".

טל, עובד בחנות, סיפר כי "התחילה מהומה ויצאנו החוצה. קלטנו שיש פצועה בפינה של הטיילת. התחלנו לרוץ, בחור ממחלקת ההגברה יצא עם מוט ובגלל שהוא יצא עם מוט אני יצאתי אחריו כדי שלא יהרגו אותו. הבחנו בעוד פצועה בדרך ובעוד פצוע, כנראה תייר, שחטף דקירה בצוואר ושתת דם והמשכנו לרוץ".

"בשלב הזה הגענו לבית האצ"ל. הבחור שלפניי הגיע צפונית לבית האצ"ל ושם כבר שמעתי ירי", הוסיף. "לא התקרבתי כי זה היה מסוכן, כנראה ששם חיסלו את המחבל".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סגן נשיא ארה"ב שהה בסמוך לזירת הפיגוע ביפו, כוחות נשלחו לפנותו
פיגוע ירי בי-ם: שני שוטרים נפצעו קשה מאוד ובינוני, המחבל נורה ונהרג
פיגוע דקירה בפתח תקווה: גבר כבן 40 נדקר ונפצע בינוני, המפגע נהרג

פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
אחת מזירות הפיגוע/יותם רונן

בפיגוע נהרג תייר בן 29 ונפצעו תשעה בני אדם נוספים. הוא אירע כשעה וחצי אחרי שהתרחשו בפתח תקווה ובירושלים שני פיגועים. מחקירה ראשונית עלה כי המחבל הגיע לנמל יפו והחל לדקור עוברי אורח שהיו במקום. לאחר מכן נמלט המחבל לכיוון תל אביב, ובחוף "עלמה ביץ'" דקר בני אדם נוספים. שוטרים שהיו בדרכם לזירת האירוע הבחינו בו וירו בו למוות.

צביקה, עובד נוסף בחנות, שחזר גם הוא את שאירע. "אחת העובדות שלנו נכנסה לחנות בהיסטריה, האירוע עצמו היה משהו כמו 80 מטרים משם - לא בכיכר השעון אלא שמאלה לכיוון הים, ברציף העלייה השנייה", תיאר. "אנחנו לא הבנו מה קורה ויצאנו החוצה. המחבל כבר הספיק לברוח לכיוון צפון, זיהינו שלושה פצועים, ואנשים הגישו להם עזרה. זוג תיירים מחו"ל נפצעו וניסיתי להרגיע אותם".

לדבריו, "מישהו עם מקל יצא לכיוון המחבל והוא ברח ממנו. אני נשארתי עם הפצועים ולא רצתי אחריו. כוחות מד"א והמשטרה הגיעו מיד ואני מאמין שאנשים שאפשר להציל אותם יינצלו". צביקה הוסיף כי המחבל "דקר את התיירת בגב ובבטן והיא הספיקה לברוח 20 מטר ואז התמוטטה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016/יותם רונן

לטענתו, "לא נטרלו את המחבל מהר כי בתל אביב לחץ בין ערבים ויהודים כמו שיש בירושלים. יש אנשים שנושאים נשק אבל לא מסתובבים בחוץ. לנו לא היה נשק, לאף אחד מאיתנו. אנשים כאן מחפשים פרנסה וכל אחד עושה את המיטב כדי ליצור יחסים טובים, זה לא דמה לירושלים בכלל - עד היום".

אמילי הייתה בדרך חזרה מהעבודה כששמעה צעקות "יש מחבל, הוא דקר מישהו". "התקשרתי למשטרה, הם אמרו לי שהם באים. רצתי לבן אדם שהיה על הרצפה וישבתי לידו, ראיתי שהוא קיבל מכה בגב, ניסיתי לסובב אותו כדי לראות אם יש משהו ואז ראיתי שהוא נדקר. הורדתי את המעיל ולחצתי עליו. זה קרה ממש על הטיילת", סיפרה.

"ניסיתי לדבר איתו, אבל הוא היה תייר ולא דיבר עברית ואנגלית. לא יכולתי לשוחח איתו, חיכינו למשטרה לאמבולנס ולחובש", הוסיפה. "אני בהלם. בזמן האירוע רציתי לעזור לו לשמור על החיים שלו, אבל עכשיו אני המומה, זה היה קשה. אם הייתי יוצאת מהעבודה חמש דקות קודם זו יכולה הייתה להיות אני".

פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016. יותם רונן
פיגוע ביפו. 8 במרץ 2016/יותם רונן
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016/תצפית TPS, איתן אלחדז
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016/תצפית TPS, איתן אלחדז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully