וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של פוטין נרצח? בכיר רוסי שנמצא מת בארה"ב "נפגע מחפץ קהה"

בנובמבר נמצאה גופתו של מיכאיל לסין בחדר המלון שבו התאכסן בוושינגטון. בתום בדיקה שנמשכה ארבעה חודשים, הודיע הפתולוג כי מצא סימני אלימות על ראשו וצווארו. גורם המעורה בפרטים אמר כי המשטרה בודקת אם הוא הותקף מחוץ לחדרו, והדגיש כי טרם אותרו חשודים

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(הדיווח על מותו של לסין, נובמבר 2015)

מיכאיל לסין, יועצו לשעבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שנמצא בחודש נובמבר ללא רוח חיים בחדר במלון בוושינגטון הבירה, מת "מתקיפה בחפץ קהה" – כך נמסר הלילה (שישי) ממשרד הפתולוג הראשי שבחן את המקרה, בתום חקירה שנמשכה ארבעה חודשים. בהודעת הפתולוג נמסר כי לסין הוכה "בראשו, בצווארו, בפלג גופו העליון, בזרועותיו וברגליו".

במשטרת וושינגטון הדגישו כי נסיבות המוות עדיין נחקרות, וסרבו לאשר אם הממצאים מעלים חשד לעבירה פלילית. כמו כן, גורם אמריקני המעורה בפרטים אמר כי המשטרה בודקת אם לסין הותקף לפני ששב לחדרו. לפי הגורם, הרשויות עדיין מנסות למצוא מניע לתקיפה וטרם אותרו חשודים במעשה. דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זקרובה, מסרה בתגובה כי במוסקבה ממתינים להבהרה בנוגע להתקדמות החקירה "מהגורמים הרלוונטים בוושינגטון".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בצרפת: צוללת גרעינית רוסית שייטה בסמוך לחופי המדינה
"פוטין עריץ": התנאים הקשים בכלא לא השתיקו את האסירה האוקראינית
ראש ממשלת סלובקיה נחלש לטובת הימין הקיצוני - ויתקשה להקים ממשלה

מיכאיל לסין, מיליונר רוסי המקורב לפוטין, בעת שכיהן כשר התקשורת, מוסקבה מרץ 2002. רויטרס
"סימני אלימות על ראשו, צווארו, ידיו ורגליו". לסין/רויטרס

לסין, שר העיתונות לשעבר ברוסיה ומי שנחשב לאחת הדמויות החזקות והמשפיעות בקרמלין, עבד כיועצו של הנשיא פוטין בין 2009-2004 והיה שותף בתקופה זו להקמת רשת החדשות "רוסיה היום" המשדרת באנגלית ונתמכת על ידי הממשלה. ב-2013 מונה לראש ענף התקשורת במונופול האנרגיה הממשלתי "גזפרום", שמוגדר כאחת מקבוצות התקשורת הגדולות ברוסיה ובאירופה. שנה לאחר מינויו הודיע על סיום תפקידו בשל "נסיבות משפחתיות".

לאחר מותו, בגיל 57, הודיעו בני משפחתו בתקשורת הרוסית כי חווה התקף לב. גם פוטין עצמו ספד ללסין ושיבח את "תרומתו העצומה" לתקשורת הרוסית, על רקע טענות לכך שפגע בחופש העיתונות שלה.

בשנת 2014 קרא הסנאטור רוג'ר וויקר לחקור כיצד רכש לסין נכסים בשווי 28 מיליון דולרים למשפחתו, המתגוררת בלוס אנג'לס, לאחר שפרש מהשירות הציבורי ברוסיה. "העובדה שאיש ציבור רוסי הצליח לצבור את ההון הנדרש כדי לרכוש ולתחזק את הנכסים הללו באירופה ובארצות הברית מעלה כמה שאלות חמורות", כתב וויקר לתובע הכללי דאז, אריק הולדר, והעלה את האפשרות שברכישה היו מעורבים אישים וארגונים שעליהם הטילה ארצות הברית סנקציות. וויקר הוסיף כי לסין "הוביל את פעילות הקרמלין לצנזור פרסומי הטלוויזיה העצמאית ברוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully